Miej serce, a nie kamień.

Mówisz, że są zakałą społeczeństwa, insektami, których należy się pozbyć.

Często ich gnębisz, prześladujesz lub wyśmiewasz.

Nie są piękni ani bogaci.

Wysokie stanowisko w pracy to dla nich jak odległy sen.

Szczęście przynosi im jedynie ciepły posiłek, albo koc, który dostaną od Ciebie.

Nie musi być najwyższej jakości, im wystarczy nawet dziurawa ścierka, aby poczuć się lepiej.

Śmiejesz się, że śmierdzą, albo śpią na chodniku.

Skoro Ci to przeszkadza to bądź łaskaw udostępnić im własny prysznic lub mieszkanie.

Nie? Boisz się, że Cię zabiją jak zaśniesz?

Mam dla Ciebie najlepsze rozwiązanie na świecie.

Zamknij ryj.

Gdybyś Ty bogaty, niewychowany bachorze, nie miał mamy i taty, których pewnie i tak nie doceniasz, byłbyś jeszcze gorszy,

Wiesz czemu?

Bo Ty nie miałbyś serca.

 

 

~~

Tak apropo, młodych ludzi, którzy idąc za bezdomnym go wyśmiewają. Gdy zwrócisz im uwagę rzucają na Ciebie obelgi. Polecam poszukać w słowniku słowo empatia albo współczucie.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Ginny 24.04.2016
    Ciekawy apel, który pozwala inaczej spojrzeć na bezdomnych. Aż się zachciało pomagać :) 5
  • TeodorMaj 24.04.2016
    Bardzo mądry tekst. Zostawiam 5. Pozdrawiam :)
  • Tina12 24.04.2016
    Mądry tekst poruszający problem ludzkiej znieczulicy.
    5
  • Angela 24.04.2016
    Mądry apel, podejrzewam jednak, że to niczego nie zmieni. 5
  • 60secondsToDie 24.04.2016
    Oceniłabym, gdyby w dziele mówiono do mnie. Tego oczekuję po bezpośrednim zwrocie do czytelnika. Nie oceniam, ale byłby to dobry apel do takich ludzi, do jakich kierujesz tę apostrofę :]
  • ogonek, 24.04.2016
    Najwyraźniej ciebie spotkało to, co opisałaś na dole twojego listu, apelu, odezwy i oto reakcja. Musi być jakaś akcja, aby nastąpiła kontra (to nie jest ironia) Empatia czy współczucie to bardzo złożone pojęcia i nie mam na myśli tych które okazują dzieci. Gdy dorosną nagle gubią te cechy, w jakimś miejscu tkwi błąd. Bezdomność może dopaść każdego z nas, więc obroną jest wykluczenie tego ze świadomości, negowanie i ośmieszanie. Ważny tekst - przybijam żółwika.
  • Lotta 24.04.2016
    Mądry tekst, poruszający. Ludzie są okrutni. 5.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania