Milczenie w przestrzeni

Milczący, zmęczeni mężczyźni

to obraz bez ozdobnej ramy

cisza się nie zmienia

ciągle buduje i zwala mocarstwa

 

a oni pod ciężarem dnia

zasną

pamiętają, że nie ma już imperiów

a ich milczenie wzbudza śmiech dzieci

teraz są grudką na martwym polu dziejów

Następne częściMilczenie w przestrzeni

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Tjeri 12.06.2018
    To bardzo ciekawy i pojemny wiersz. Czytam go trzeci raz i za każdym razem widzę inny obraz.
    Skłaniam się do - nazwijmy to milczących bohaterów - tych, którzy codziennością budują i tworzą (i burzą) nasze dziś. To obraz bez ozdobnej ramy, bo codziennością nie trafia się na łamy gazet, czy na strony podręczników.
    Tak widzę przez moje szkiełko. Bardzo mi się podoba.
  • Ryszard Radwan 13.06.2018
    Dziękuję za poświęcony czas i cieszę się, że wiersz przyniósł nutę refleksji :)
  • Worldovsky 12.06.2018
    Czytając Twój wiersz wyobraziłem sobie następująca scenę: Stoję w galerii, gdzie znajdują się namalowane autoportrety wielu władców, których już nie ma (milczą). Wzbudzają refleksję nad tym co zrobili dla świata i kto jeszcze pojawi się po nich i co po sobie pozostawi.
    Wzbudziłeś Ryszard zainteresowanie. Co najmniej ;-)
    Pozdrawiam.
  • Ryszard Radwan 13.06.2018
    Ciekawa interpretacja, dziękuję za odwiedziny :)
  • Justyska 13.06.2018
    Moja interpretacja jest bliska temu co napisała Worldovsky, nasunął mi się taki obraz, gdy przeczytałam o śmiejących się dzieciach. Widzę w wyobraźni galerię sztuki/muzeum gdzie dzieci chichoczą i nie wiedzą o co chodzi w tych wielkich dziełach. Ale wiersz można różnie interpretować, a to bardzo ważne. Milczenie nie oznacza tu pokory czy braku wiedzy, tu milczenie jest silne i mądre.
    Pozdrawiam
  • Ryszard Radwan 13.06.2018
    Milczenie powinno być silne i mądre. Takim milczeniem zwyciężamy samych siebie. Dziękuję i pozdrawiam
  • Aisak 13.06.2018
    Niestety mam zbyt małe IQ, i widzę tylko jeden obrazek:
    facet ok 60 podlewający ogródek nagle ciśnienie wzrasta (choć nie wiadomo, czy ciśnienie wody czy jego), gdy widzi zgrabną sąsiadkę opalającą się na tarasie, i wówczas przelatuje mu przez głowę całe życie, marzenia chłopaka, którym kiedyś był, i uświadamia sobie, że jedynie, co go czeka, to grudki ziemi.
    Bo
    Każdy kończy jako grudka ziemi.
    Czy jesteś księciem, czy sprzedawcą butów.
  • Ryszard Radwan 13.06.2018
    No i pięknie. Uwielbiam różnorakie interpretacje a na Twoją szczególnie się uśmiechnąłem :). Dziękuję za odwiedziny :)
  • Dekaos Dondi 13.06.2018
    ''to obraz bez ozdobnej ramy'' - ja rozumiem, że bez: pamięci o nich.
    ''cisza się nie zmienia'' - fakt, ale swoim istnieniem, może dużo zmienić.
    ''...zwala mocarstwa'' - spada obraz ...i nawet ich ''obraz'' w ''kawałkach'' Tylko kustosz się wścieka, bo niepotrzebny hałas.
    zasną, bo po co maja trwać? niezrozumiani.
    Teraz są grudką w ziemi, którą ktoś zauważy, dopiero wtedy, jak się o nią potknie. Żyjesz w pamięci, dopóki istnieją mózgi, które co jakiś czas cię odtworzą
    Sorry! za pokręconą interpretacje. Pozdrawiam→5 :~)
  • Ryszard Radwan 13.06.2018
    Wcale nie jest pokręcona, mogę się z nią zgodzić tak samo jak z każdą inną i to jest najpiękniejsze :) Dziękuję za odwiedziny i pochylenie się nad treścią :) Pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania