......

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Aisak 24.10.2018
    ładnie.
  • Aisak 24.10.2018
    ale musiałam sprawdzić, co to za galasy; myslałam, że chodzi o golasy, ale nie. ha, i fajnie.
  • Adelajda 26.10.2018
    Dziękuję za przeczytanie :) Pozdrawiam
  • Ano ładnie.
    Też sprawdziłem to co Ajsi :)
  • Adelajda 26.10.2018
    Dziękuję
  • Pogodny wierszyk.
    Też sprawdzałem jakie golasy.
  • Adelajda 26.10.2018
    Dziękuję za odwiedziny :)
  • Tjeri 25.10.2018
    Hihi, to ja się pochwalę, że nie sprawdzałam - wytwory galasówek zbieraliśmy jako dzieci (zanim ktoś wytłumaczył co to, po co - i obrzydził :D).
    Z plusów - miniatura posiada nostalgiczny, faktycznie jesienny klimat, dzięki czemu przyjemnie się ją czyta. Uważam jednak że niezbyt trafiona jest wersyfikacja w pierwszej strofoidzie (tnie myśli, które automatycznie czytają się nieco wyliczankowo).
    Oprócz tego rażą mnie nieco sformułowania typu:
    "dusze niepokorne" - raz, że inwersja, dwa że to połączenie jest wytarte poetycko i nie tylko poetycko;
    "dzikie mgły" - to samo co wyżej poza inwersją.

    I teraz coś, co zabrzmi idiotycznie, ale nic nie poradzę... :D - za dużo (o jedno) tu drzew... Zrezygnowałabym z wersu "na liściach dębu". Wiadomo gdzie galasy występują. W ten sposób miły miłorząb z drugiej strofoidy odbiera całą zasłużoną uwagę :)
    A jeśli nie chcesz wywalać tego wersu, to zagraj zmodyfikowaną wersyfikacją. Na przykład tak:
    krągłe myśli
    jak galasy na liściach dębu
    dusze szukające mgieł
    (a ja bym nawet "krągłe" wywaliła i wtedy myśli można przenieść niżej.

    Ot takie moje widzimisię. Nikt nie musi się ze mną zgadzać. :)
  • Adelajda 26.10.2018
    Dziękuję za sugestie. Kiedyś z galasów robiono atrament (taka ciekawostka). Nie jestem ostatnio w formie do pisania, jednak jak widać potrzeba pisania silniejsza ode mnie, choć wychodzi to jak wychodzi. Może jeszcze pochylę się i pomyślę. Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania