mistrzyni

rodzina mnie chwali od rana do nocy

bo piszę wierszyki tyle we mnie mocy

to nic że za rymem biegam jak szalona

zawsze jakiś znajdę gdy nie znajdę - skonam

 

bo może nie wiecie lecz pisać ja muszę

i to właśnie rymem on zabrał mi duszę

wystawię na forum innym do zazdrości

niech zobaczą wszyscy niech pękną ze złości

 

wiem że będą twierdzić iż to jest badziewie

raju przecież także zazdrościli ewie

więc sobie oleję krytykę co rani

wszystkie negatywy zawsze są do bani

 

ja będę królową miasta częstochowy

napiszę co tylko wpadnie mi do głowy

i sławna na wieki zapiszę się w necie

grafomanii sztuką wszak sztuka to przecież

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (70)

  • Something 16.06.2019
    Przemawia przez Ciebie złośliwość. :p
  • betti 16.06.2019
    Czy aby na pewno?
  • Something 16.06.2019
    betti Poważnie mówiąc - rymy częstochowskie, używane bez ładu i składu, należy piętnować. Masz moje błogosławieństwo.
  • betti 16.06.2019
    Something dziękuję, wiedziałam, że na Ciebie mogę liczyć.

    Pozdrawiam.
  • Something 16.06.2019
    betti Mnie zastanawia... czy to tak trudno poczytać trochę współczesnej poezji? Albo jeśli już chce się używać rymów, istnieje masa artykułów na ten temat, z solidnymi przykładami.

    Zamiast się uczyć, ujrzeć możemy grafomanię. Przykre to.

    Pozdrawiam.
  • betti 16.06.2019
    Something mnie doprowadza do szału, kiedy reakcją na krytykę jest odsyłanie do opinii rodziny lub znajomych... Skoro tak to cieszy, to po jakie licho kompromitować się na portalu, gdzie jakiś poziom musi być zachowany? Na dodatek tłumaczysz takiej osobie jak krowie na miedzy, że to jest do d..., a ona nadal swoje.
    Wierszy ludzie nie czytają, a chcą pisać, bo to modne. Jestem poetką - rany julek jak to brzmi - a w głowie sieczka. Zero wiedzy elementarnej, a przecież Mickiewicz czy Słowacki, to podstawa programowa podstawówek. więc już z tego można coś wycisnąć, ale po co...
  • Something 16.06.2019
    betti Prościej żyć w poczuciu własnej "zajebistości". Wygodniejsze niż żmudne wysłuchiwanie uwag i popełnianie błędów.
  • betti 17.06.2019
    Something lenistwo całkowite. Czytać jak pisać poezję, czytać jakie są rodzaje rymów i których należy unikać, przecież to wysiłek... a później trzeba jeszcze trzymać się zasad, myśleć. ile czasu trzeba, żeby napisać wierszyk rymowany? Ja ten pisałam 5 minut.
  • Something 17.06.2019
    betti No nic, wracam do wymyślania kolejnych eksperymentów literackich. Miłej nocy, betti
  • betti 17.06.2019
    Something owocnej pracy Ci życzę. Wzajemnie - miłej nocy.
  • Anonim 17.06.2019
    A mój komentarz będzie taki: ja to już poezji dobrze pisał nie będę, ale moje dziecko!!!...
  • betti 17.06.2019
    Może chociaż dopilnujesz, żeby bzdur nie wystawiało w necie to dziecko - to też korzyść - dla potencjalnych czytelników.
  • Writer'sWife 17.06.2019
    Leżę (nie dokuczaj dzieciakowi, szkoda mi małolaty). Niech się uczy, powoli, sumiennie (tylko to warczenie...) :D
  • betti 17.06.2019
    Mogę się założyć o ostatnią koszulę, że się nie nauczy... ale nie musi, skoro rodzinie i znajomym wystarczy tyle, ile pokazuje. A są różne pasje, czemu się niektórzy przy poezji upierają, za chiny nie wiem. Czy to modne?
  • sensol 17.06.2019
    tyle jest w tym wierszu beznadziejnego smutku, jakiejś tęsknoty nieokreślonej, że... chwyta za serce
  • betti 17.06.2019
    sensol bo to o miłości i dlatego...
  • Nuncjusz 17.06.2019
    To z Rejsu?
  • betti 17.06.2019
    Tak, po Opowi...
  • Nuncjusz 17.06.2019
    betti pytałem sensola i chodzi mi o film
  • betti 17.06.2019
    Nuncjusz domyśliłam się, ale fajnie było się wtrącić... sorry.
  • Nuncjusz 17.06.2019
    betti spoko
  • sensol 17.06.2019
    Nuncjusz bingo!
  • Wrotycz 17.06.2019
    Fajny, rytmiczny sylabik, ze stałą średniówką (12/6), rymy nie tylko gramatyczne, żartobliwie-ironiczny, bardzo mi się podoba. sprawne pisanie, gratki, Betti.
    Z tą królową Częstochowy ciut poleciałaś, bo jeśli ktoś początkujący nie zna odniesienia do grafomanii, to może, będąc gorliwym katolikiem, poczuć się urażonym.
    Pozdrawiam i za lekkość, humor - 5.
  • betti 17.06.2019
    Tu każdy się czuje urażony... taka moda na portalu.

    Pozdrawiam.
  • Wrotycz 17.06.2019
    Nie, to psychologiczna norma. Ja np, oceniając nisko tekst, nie oczekuję pokory w przyjmowaniu tej opinii. Autor może się wkurzyć w pierwszym odczycie.
    Niemniej bardzo niekorzystnie świadczy o Autorze jego chamstwo w odpowiedzi krytykowi, a ten wiersz powstał przecież w reakcji na odpowiedź słów mocno niecenzuralnych wobec Ciebie.
    Udany wiersz, powtarzam, Ci się napisał.
    Nie denerwuj się, odpuść. Jesteś bardzo potrzebna.
  • betti 17.06.2019
    Wrotycz wobec mnie można używać słów niecenzuralnych, to nikogo nie boli, wątpię nawet czy ktoś to dostrzegł... to tylko mi nie można napisać, że wiersz jest literackim dnem. Taka różnica.
  • Wrotycz 17.06.2019
    Betti, znasz przecież wagę stosowania eufemizmów. Z psychologicznego punktu widzenia - ogromna. Zamiast: literackie dno - tekst bardzo słaby :) Nie mijasz się z prawdą, a jedynie łagodzisz jej skutki.
    Wobec nikogo nie można używać słów podłych. Tzn. nie powinno, bo rzeczywistość jest inna.
    Kiedy mi coś takiego spada pod komentarz, omijam 'to' szerokim łukiem.
  • ausek 17.06.2019
    Mod nie moda... Betti, jesteś tu "anonimowa" i możesz sobie pozwolić na druzgocącą krytykę innych. Ale czy słusznie? Każdy z nas ma swój gust, specyficzne poczucie smaku. Uważasz, że jesteś ulepiona z tej "lepszej" gliny, bo posiadasz wiedzę, której większość publikujących tu osób jeszcze nie przyswoiło? Każdy z nas uczy się i będzie się uczył jeszcze długo. Nie podcinaj innym skrzydeł z tak błahego powodu jak rymy... Częstochowa zalatuje, ale kasa nie śmierdzi. Przecież to nie tajemnica, że discopolowcy zarabiają krocie. Ludzie łakną prostych tekstów, rozrywki w tym pokręconym świecie. Nikt nie ma prawa zabraniać umęczonym ludziom odrobiny rozrywki. Nie na Twoich barkach spoczywa ten ciężar. Z każdym kolejnym etapem życia dorastamy, rozwijamy się i dochodzimy do kolejnych wniosków. Czeto bywa tak, że dopiero jakaś tragedia zmienia nasz sposób postrzegania świata. Nie mnie i Tobie decydować o tym, co kto ma lubić i praktykować. Trzeba tak żyć, by przed śmiercią nie żałować podjętych decyzji. Wyluzuj i ciesz się życiem, Betti. ;)
  • betti 17.06.2019
    Nie uważam, że jestem ulepiona z lepszej gliny. Owszem posiadam wiedzę, bo się uczyłam, czego nikomu nie bronię. Gdybyśmy byli w każdym innym miejscu niż portal literacki, nie zawracałabym sobie głowy tym, co ludzie piszą i publikują. Niestety - jesteśmy, a to do czegoś zobowiązuje. Nikt niczego się nie nauczy jeżeli będzie traktowany ulgowo, to jest coś najgorszego co może spotkać początkującego twórcę. Wy myślicie, że chcecie dobrze, bo pogłaskacie po główce, pochwalicie za byle co. To jest zbrodnia, to jest brak szacunku do drugiego człowieka, traktować go jak osobnika gorszej kategorii, któremu nie można powiedzieć prawdy, tylko dlatego, żeby odpłacił Wam tym samym - dobrym komentarzem zwrotnym.

    Czy mam ludzi, którzy dennie piszą traktować jak osoby upośledzone?
  • ausek 17.06.2019
    Betti, zadałaś mi pytanie retoryczne. Ty traktujesz ludzi publikujących tu jak upośledzonych. Strasznie trudno przychodzi Ci udzielenie pomocy. Tym samym zniechęcasz innych do pisania, do próbowania - i wiem, że doskonale zdajesz sobie z tego sprawę. Taki masz cel. Czytając Twoje komentarze, sama przestałam wierzyć w swoje możliwości, ale będąc upośledzona wiekowo kobietą, nie poddaję się tak szybko. Fakt, że wiersze piszę sporadycznie, też ma tu znacznie. Jednak odważyłam się. Tu i ówdzie zasięgnęłam opinii na temat swoich wypocin i okazało się, że nie jest tak źle, jak przypuszczałam. Wiem, że poezja to nie moja domena, ale opinia KM z " Odry" dodała mi skrzydeł. Wybacz, ale nie znam Cię i Twoje zdanie nie jest dla mnie istotne, nie jesteś dla mnie autorytetem. Poezja to szeroka rzeka, ogrom interpretacji i magia odbioru. Ty, jako tutejszy anonim, masz prawo do wyrażenia zdania, ale wybacz, liczę się ze zdaniem konkretnych, namacalnych ludzi. Nie ciągnijmy tej dyskusji, bo rozmijamy się... nie dogadamy się. Dobrego życia.
  • betti 17.06.2019
    ausek to akurat nie było pytanie do Ciebie tylko do osoby poniżej Twojego komentarza gdyż to on czy ona nawiązał do tego tematu, tak więc nie podniecaj się bez powodu.

    Odnośnie Twojej wypowiedzi... dla nikogo nie chcę być tu autorytetem, wypowiadam się jedynie zgodnie z moim sumieniem, wypowiadam się o utworze - nie o osobie. To Wy pod wpływem moich komentarzy, oceniacie mnie, poddajecie dużo bardziej bolesnej krytyce - myślałby kto, że sam diabeł wystąpił z piekła i zionie ogniem - wystarczy, że napiszę iż coś nie jest wierszem, że to literackie dno, szambo. Niemniej rozumiem, że łatwiej u kogoś coś znaleźć niż u siebie.
  • Mane Tekel Fares 17.06.2019
    betti Chyba o mnie chodzi :-)
    Jak się traktuje osoby upośledzone? Mam nadzieję, że jak wszystkich innych. Na tym polegało spektrum widzenia księdza, o którym pisałem. Gość dostrzegł szansę. Pomógł za pomocą swoich kontaktów. Rozpowszechnił ten rodzaj sztuki na tyle, że wyedukowani artyści zaczęli naśladować właśnie tych niepełnosprawnych.
  • betti 17.06.2019
    Mane Tekel Fares ja też myślałam, że jak wszystkich innych, ale teraz już nie wiem... wydaje mi się, że nic już nie wiem.
  • Bogumił 17.06.2019
    betti Gdybyśmy byli w każdym innym miejscu niż portal literacki, nie zawracałabym sobie głowy tym, co ludzie piszą i publikują. Niestety - jesteśmy, a to do czegoś zobowiązuje. Nikt niczego się nie nauczy jeżeli będzie traktowany ulgowo, to jest coś najgorszego co może spotkać początkującego twórcę. Wy myślicie, że chcecie dobrze, bo pogłaskacie po główce, pochwalicie za byle co. To jest zbrodnia, to jest brak szacunku do drugiego człowieka, traktować go jak osobnika gorszej kategorii, któremu nie można powiedzieć prawdy, tylko dlatego, żeby odpłacił Wam tym samym - dobrym komentarzem zwrotnym.

    Czy mam ludzi, którzy dennie piszą traktować jak osoby upośledzone?

    Betti, i tym manifestem mnie kupiłaś.
  • Mane Tekel Fares 17.06.2019
    Damy radę.
  • Mane Tekel Fares 17.06.2019
    betti Damy radę.
  • betti 17.06.2019
    Bogumił jeżeli Ciebie kupiłam, to jesteś mój i musisz mnie słuchać, prawda?
  • betti 17.06.2019
    Mane Tekel Fares nie wiem, dzisiaj jedno skrzydełko mi odpadło, może uda się przykleić...
  • Bogumił 17.06.2019
    betti tak jakby;)
  • Mane Tekel Fares 17.06.2019
    betti Więcej skrzydeł odpadło... Ale powinno udać się przykleić.
  • betti 17.06.2019
    Bogumił wiesz, że to wykorzystam...
  • betti 17.06.2019
    Mane Tekel Fares wiara czyni cuda więc wierzmy.
  • Mane Tekel Fares 17.06.2019
    Kilka miesięcy temu odwiedziłem Nowy Sącz. W pobliżu jest wiocha, gdzie mieszkało kiedyś mnóstwo niepełnosprawnych. Tamtejszy proboszcz postanowił dać tym ludziom zajęcie. Więc strugali świątki i malowali obrazki w modzie :sztuki naiwnej". Okazało się, że świetnie można na tym zarobić. Z czasem artyści osiedlali się w okolicy i "tworzyli" takie dziwne dziwadła, po które po dziś dzień przyjeżdżają kolekcjonerzy z całej Europy.
  • yanko wojownik 17.06.2019
    a rymem przywalę
    bo umiem to mogę
    autorka tu mocno
    z inspiracji korzysta

    natchniona utworem
    napisała własny
    klimatem zbliżając
    w temacie podobnym

    by marszu coś trzasnąć
    rymowane w temacie
    opisać zdarzenie
    o innym poecie

    to talent potrzebny
    jest czy wyuczenie
    ja nie wiem
    lecz też tak potrafię

    żart skuma autorka
    po to żartem jadę
    mam wiarę w dystanse
    z nadzieją że fakt to
  • Canulas 17.06.2019
    To nie jest wiersz. Nie rymuje się, ooo
  • yanko wojownik 17.06.2019
    Canulas, coś fraszkowate chyba. chciałem wiersz - nie wyszło.
  • Canulas 17.06.2019
    Yeaapp
  • betti 18.06.2019
    Talent to przeżytek, yanko. Najważniejsze to chcieć, bo gdy się chce wszystko inne nie ma znaczenia.

    Przepiękny wiersz napisałeś jakbyś korzystał z inspiracji, cieszę się, że miałam możliwość Ci ją stworzyć...
  • Dekaos Dondi 18.06.2019
    Betii. Cóż za strofy znakomite, posrebrzane księżycem pozłacane żytem
    tam wersy jak modraki metafory jak słońce forama niczym diament
    tylko przerwy
    wciąż same
  • betti 18.06.2019
    DD kogo przerwy interesują, bez przesady, najważniejszy jest talent albo chociaż zwykłe chęci... to grunt.
  • Margerita 18.06.2019
    Betti tak ja wiem źe ty się uważasz za najmądrzejszą a wszyscy inni są głupkami ale zapamiętaj sobie raz na zawsze źe to jest portal dla amatorów i każdy ma prawo pisać jak chce
  • betti 18.06.2019
    Mar każdy może pisać jak chce, ale nie wszyscy powinni - zapamiętaj to sobie.
  • Margerita 18.06.2019
    betti nie zgadzam się z tobą i nie masz prawa tego zabraniać baj
  • betti 18.06.2019
    Margerita nie zabraniam przecież, a że trochę się pośmieję... taka cena za lenistwo umysłowe.
  • Margerita 18.06.2019
    betti do kogo to pijesz?
  • Margerita 18.06.2019
    Wiesz co ci powiem jest złośliwa i tyle
  • betti 18.06.2019
    Mar ja nie piję i Ty też nie pij, alkohol szkodzi, szczególnie w upały... Miłego dnia.
  • Margerita 18.06.2019
    Nie chodziło mi o picie alkoholu tylko kogo miałaś namyśli mówiąc lenistwo umysłowe
  • betti 18.06.2019
    Margerita no przecież nie Ciebie - Ty jesteś wyjątkowa lotna.
  • Pan Buczybór 19.06.2019
    Nie wszyscy grafomani tak myślą, wbrew pozorom. Niektórzy piszą słabo i nie chcą lepiej, bo pisanie to dla nich nic ważnego - tak bywa. Nie wszystkich warto nawracać, nie wszystkim się chce.
  • betti 19.06.2019
    Nie masz racji. Ci, którzy najgorzej piszą, najwięcej mają do powiedzenia. Łączą się w grupy i bronią grafomanii jak niepodległości. Na szczęście (dla nich) są pożyteczni idioci, którzy utwierdzają ich w tych celach i walce.
  • Kjow 19.06.2019
    Kiedyś Wisława Szymborska napisała wiersz o podobnej tematyce - sztuce pisania. Mistrzyni skupiła się na tym, co może stać się ze słowami i bohaterami wykreowanymi przez nią samą. Ty bardziej poszłaś w stronę argumentowania, dlaczego to jest takie dla Ciebie ważne i nie przestaniesz tworzyć. Dość ciekawe. Technicznie gorzej, może mam po prostu mam uprzedzenie do rymów. ;D Trochę gorzko, trochę śmieszno. Mocna trójka w gwiazdeczkach.
  • betti 19.06.2019
    Kjow, nie rozśmieszaj mnie, to przecież tylko parodia...
  • Something 19.06.2019
    betti To twórczość wysokich lotów. :D
  • Kjow 19.06.2019
    betti Także mówię - trochę śmieszno. Ale tematyka nie taka nowa i jak widać, sięgali po nią ci najlepsi
  • betti 19.06.2019
    Kjow ja zrobiłam parodię wiersza rymowanego, a nie napisałam wiersz rymowany. Kto dzisiaj używa takiego rymu?

    Wysokie loty tylko z Opowi.
  • Kjow 19.06.2019
    betti To w sumie lepiej, nie znam się na rymach, nie wiem, kiedy są na poważnie, kiedy dla żartów, bo po prostu ich nie lubię :DDD
  • betti 19.06.2019
    Rymem bardzo trudno pisać, to wymaga pracy. Oczywiście nie mam na myśli wierszyków, te piszą się same. Wiersz napisany rymem, to sztuka.
  • JamCi 26.06.2019
    Cienkim kijkiem sieczesz po łydkach. Bystre, inteligentne, ironiczne. Podziwiam Twoją umiejętność wyrażania tego, co chcesz różnymi narzędziami i łatwość, z jaka to robisz. Albo raczej wrażenie łatwości. Czytam resztę. 5
  • betti 26.06.2019
    Skoro nie masz nic ciekawszego do roboty...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania