Modlitwa - Drabble

W imię Ojca, Syna i Ducha Świętego. Ja, potulne dziecię Twego stworzenia, baranek w Twojej trzodzie, oddałem się Twej woli. Idąc ciemną doliną, nie ulękłem się grozy, czyhającej w mroku. Macki Złego nie dosięgnęły Twego sługi, plugawe języki nie pogwałciły mej wiary. Nie ugiąłem się przed Największym Z Kłamców. Byłem silny, bo Ty moją tarczą, a miecz Twój trzymam w dłoni, unosząc go nad niewiernymi, by oślepił ich blask Twój. Wybacz im Panie wybacz ich brak wiary. Przyjmij do swego królestwa te dzieci, których słabe dusze splamiły szpony Złego. Przyjmij wszystkie, które do Ciebie wysyłam. Ja Twoja Wola na ziemii.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Nazareth 03.02.2016
    Bardzo fajne. Niedawno próbowałem napisać modlitwę do jednego tekstu nad, którym pracuję niestety zakończyło się to faiaskiem. Trochę zazdroszczę i bardzo winszuję. Zasłużone 5.
  • Chris 03.02.2016
    Dziękuję. Próbuj dalej. Stwórz, wrzuć i zobaczymy jak będzie :) Czekam, może podejmiesz drugą próbę.
  • Nazareth 03.02.2016
    Być może kiedyś, narazie mam zbyt wiele niepokończonych projektów i chcę kilka z nich zamknąć zanim wrócę do tamtego tekstu. Póki co polecam się ze swoimi skończonymi już pracami.
  • Karo 03.02.2016
    Myślę, że uczenie się formułek (modlitw) na pamięć jest jednym z największych błędów w kościele. Uważam, że gdy rozmawiamy z Bogiem, to powinny to być tylko i wyłącznie nasze słowa. (to takie spostrzeżenie odnośnie tematyki tekstu) Tekst fajny i mi się podoba :D dlatego stawiam 5. ;) Polecam również moje prace, gdzie często znajdziesz podtekst religijny ;) np. w "Jedno Życzenie" polecam ;)
  • Tak, tak, tak! Świetny tekst, szczególnie przypadła mi do gustu ta stylizacja na tekst modlitwy... klasycznej, mającej swoje korzenie jeszcze w łacińskim średniowieczu. 5 :D
  • Rasia 03.02.2016
    "nie ulękłem się grozy, czyhającej w mroku" - bez przecinka
    "Wybacz im Panie wybacz" - "Panie" trzeba zapisać tutaj jako wtrącenie :)
    "Ja Twoja Wola na ziemii." - ziemi* i tutaj nie jestem pewna... "Twoja wola" to raczej też wtrącenie, bo działa na tej samej zasadzie, co np. Ja, Marek Kowalski, brunet o niebieskich oczach. Tak sądzę.
    Troszkę brakowało mi może tutaj jakiegoś punktu zwrotnego i zaskoczenia, jednakowoż widziałam, że gdzieś napisałeś, że drabble to dla Ciebie udręka, tak więc jak na "udrękę" wyszło Ci bardzo ładnie. Myślę, że 4,5 to ładna ocenka, w ostateczności 5.
  • Marzycielka29 03.02.2016
    Nawet nie wiesz jak wspaniale móc znów czytać teksty Twojego autorstwa! Co do samej treści, jak zawsze nietuzinkowa, i wspaniale oddająca przekaz.
  • Angela 03.02.2016
    " Ja Twoja Wola na ziemi." Czy mi się wydaje, czy zapachniało lekko ironią? Tekst jak zwykle nietuzinkowy 5 : )
  • Okropny 03.02.2016
    Zostawiam 5. Bo: wyobrażam sobie, jak zakrwawiony post-apokaliptyczny meganapierdalator idzie przez zgliszcza swojej wioski, w której wszędzie leżą trupy swoich i najeźdźców. Idzie, wznosi ręce ku niebu i wrzeszczy - wręcz skanduje - słowa modlitwy napisane powyżej.

    Podoba mi się twój tekst w tym kontekście. I w innym nie będę próbować, no chyba, że mi go (kontekst) podpowiesz.
  • comboometga 03.02.2016
    Piękne, dostojne, magiczne..
    Świetnie przemyślane, wystarczyło sto słów, by ukazać najważniejsze wartości :) 5 ode mnie
  • elenawest 03.02.2016
    Piękny tekst. Ni mniej ni więcej ;-)
  • elenawest 03.02.2016
    I oczywiście 5 :-D
  • ausek 03.02.2016
    Podoba mi się! Taka niekonwencjonalna modlitwa... szczególnie, że u mnie różnie z tym bywa. Też jestem za wypowiadaniem ''modłów'' swoimi słowami, a nie starymi, nie do końca zrozumiałymi zwrotami... Tak właśnie się zastanawiam, czy czytałam coś Twojego i zdaje mi się, że chyba nie... Muszę do Ciebie luknąć. Zostawiam 5. ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania