XXX

XXX

Średnia ocena: 1.3  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (125)

  • Bogumił 27.03.2019
    Nawet na Mickiewiczu się odgrywają eurocieniasy.
  • Odnoszę wrażenie, że chyba nie na wieszczu...
  • Bogumił 27.03.2019
    Francis - Gorzalka Chyba jednak tak. Miał czelnosć wzywać do wojny, podburzył Polaków, powstały legiony, POW i inne struktury których celem było obalenie przemocą istniejących ustrojów. Ci ludzie tego nie nienawidzą. Co to w ogóle są za ludzie. Taki sensol to jak ci w Kielcach, zatrzaskujący okiennice, którym poeta zadedykował słynne słowa I Brygady: "je..bał wa pies". Pod czym się podpisuje obydwoma rencami i nogami.
  • Zaciekawiony 27.03.2019
    I jeszcze dostał się na Indeks Ksiąg Zakazanych, za wydanie wykładów, w których krytykował Papieża potępiającego w Polsce powstanie.
  • Bogumił 27.03.2019
    Już nie pamiętam, ale to chyba Kordian gdzieś na jakimś szczycie Alp, wymodlił polskiego papieża. Który uchylił decyzje poprzedników, a powstańcom przywrócił honory i docenił.
  • Canulas 28.03.2019
    Brzmienia okoloreligijne, to nie moja broszura. Bez oceny tym razem i - coraz cichszy, ale ciągle jeszcze - apel, o jakieś nienasycone indoktynacyjnie treści.
  • Karawan 28.03.2019
    Canu daremne Twe wolanie. troll (celowo "t") zostanie sobą. Nie karmić trolla!! Widać przecie co próbuje przekazywać z gorliwością właściwą tylko fanatykom i płatnym trollom.
  • Freya 28.03.2019
    Eee... Bogumił (Bogusław); sam widzisz iż nie stanowisz akceptacji dla swojej twórczości w tym miejscu. Mieszasz wiele spraw w dziwnym kontekście, który jest chyba wymogiem aktywności, deklaracji politycznej ugrupowania z którym się identyfikujesz merkantylnie, bo nie widzę nic innego w tym chaosie dziwactwa...
    Może napisz w końcu o co kaman, bo nie wiadomo – koloratkowy nie jesteś, bardziej mi to pod Jehowych, ale też nie chcę ich obrażać twoją indolencją...
    Robisz polityczną pralnię, lecz chyba tylko dla wymogu prasowalni świadomości.
    W twoim poprzednim krytykowałeś wstąpienie do UE
    – wiesz jaki był wskaźnik bezrobocia wcześniej (przed wystąpieniem do U.E), wiesz ilu milionom (przeważnie młodych ludzi odebrano świadomość startu do życia), którzy musieli tutaj wegetować, ponieważ rząd zajmował się rządem – w indolencji społecznej akceptacji?
    – wiesz jaki wcześniej Polska miła budżet?
    – jaki był wzrost gospodarczy?
    – jak wyglądała działalność służb specjalnych?
    – twgl. jak bardzo było chujowo tutaj?
    – bierzesz jakieś pieniądze za te swoje działania, czy jesteś fanatykiem szajby zagmatwania dezinformacji? :)
  • Bogumił 28.03.2019
    - Zniszczony doszczętnie przemysł,
    - zniszczony polski handel, kariera dla większości pracowników to kasa w zagranicznym supermarkecie względnie kierownik sali (w super molochu bez okien), poza pracą w budźetówce dla Polaków nie ma innej pracy w polskim przemyśle,
    - całkowite uzależnienie polityczne od jakichś przygłupów europejskich, którzy jeżdżą po Polsce i Polakach jak po łysej kobyle,
    Nie chcę więcej wyliczać. A bezrobocie tak naprawdę dopiero za pis spadło do sześciu procent, w porywach nawet do pięciu, za poprzednich rządów było bardzo wysokie. Nic do tego nie ma Unia, w Hiszpanii jest 25 procentowe bezrobocie wśród młodzieży, a oni są dłużej w Unii niż my.
  • Freya 28.03.2019
    Gdyby Polska nie wstąpiła do U.E – najprawdopodobniej bylibyśmy postrzegani obecnie niczym Białoruś i taka prawdopodobnie byłaby tutejsza rzeczywistość (jeśliby nie doszło do kolejnego buntu społecznego) stacjonarną beznadzieją – chyba że masz na myśli królestwo boże, bo faktycznie było wtedy wiele zgonów podczas tej weryfikacji zmagań...
  • Canulas 28.03.2019
    Vox Populi coraz donośniejszy. Boguexit coraz bliższy :)
  • Freya 28.03.2019
    Mickiewicz najwyraźniej nic ci nie dał w eksploatacji świadomości patriotycznej (oblechowartości patriotycznosci), która zawsze manipulacją pewnie tak tak samo z Kochanowskim, Rejem czy Dyzmą ze skutecznością ciapawertościowego śmietnika intensywności niezagruntowanej niesensytywnie. Nie masz właściwego oddechu, nawet gdybyś chciał :)
  • Freya 28.03.2019
    To było do autora wyżej, kurde jakoś ;)
  • Freya 28.03.2019
    Z tym Sienkiewiczem, co też niegramotny historyczne był, a wiesz co to znaczy – że wszystko intuicją, imaginacją świadomości i z tego twórczości – w każdym aspekcie, religijnym także – przede wszystkim :)
  • Freya 28.03.2019
    Zawsze coś pomijam, pewnie dlatego i Słowackiego albo Głowackiego, no itd. ;)
  • Ozar 28.03.2019
    Freya Nie mieliśmy innej obcji. Ta cała propagandowa szopka pod nazwą "wolność i demokracja " z lat 1989/1990 dokładnie do tego zmierzała. Później to już tylko skutki tej zabawy, czyli likwidacja całych gałęzi produkcji (co sie dało, sprzedano za grosze, resztę zlikwidowano), co skutkowało milionami ludzi wywalonych na bruk, ale co tam ludzie biznes to biznes. Dalej już tylko kontynuacja tego neokolonializmu która jest do dzisiaj. Niestety Polacy nadal tego nie rozumieją, myślą że tak musi być!
  • Freya 28.03.2019
    Nie doposzczano innych opcji, sam wiesz, bandyci i afirmacja sprzedawców ideologii podjęli władzę. Mazowiecki na koniec przyznał się, że nie potrafili inaczej, nie było fundamentów kreatywności :)
  • Ozar 28.03.2019
    Bogumił. To, co napisałeś, to taki apel o wojnę, niepodległość itd. Generalnie masz rację. Jesteśmy niemiecką kolonią i taki apel ma sens, tylko niestety 95 % tego narodu nie zdaje sobie z tego sprawę. Oni myślą, że żyjemy w świecie "Wolności i demokracji", która spłynęła na nas w 1989 roku. To oczywiście bzdura, bo wtedy tylko ręka trzymająca bat się zmieniła, nic więcej. Jeśli taki był twój zamysł, to masz pecha, bo propaganda zrobiła swoje i większość Polaków żyje w świecie wirtualnym takim pokazywanym w TVN, POlsat czy TV. Oni nie wiedzą albo nie chcą wiedzieć w jakim świecie żyją. Smutne, ale prawdziwe. Jesteśmy tylko marionetkami poruszanymi przez wielkich tego świata. Aż tyle i tylko tyle. Reszta to złudzenia.
  • Bogumił 28.03.2019
    Masz rację Ozarze. Zachowują się jak ci tępi Elojowie (za wikipedią: przypominający do złudzenia ludzi, jednak z wypaczonym, dziecięcym pojmowaniem świata, nieświadomością dobra i zła oraz pozbawionych umiejętności współpracy) z filmu "Wehikuł czasu". A niemieccy i inni Morlokiwie śmieją się z tej europejskiej hołoty w kułak, że jeszcze taka zadowolona ze zniewolenia. Tak jak cielaki przeznaczone na rzeź, nie prowadzą z tobą dyskusji, choćby żeby mi wytknąć gdzie napisałem nieprawdę, tylko wyzywają, i to ich bawi. Bardzo mało jakiejś refklesji intelektualne, czy prób dyskusji, pod moimi wątkami, poza nielicznymi osobami niezmanipulowanymi, jak ty, czy canulas.
  • Ozar 28.03.2019
    Bogumił To, co teraz się dzieje, to nic innego jak nowa niemiecka krucjata, wymyślona jeszcze za czasów Adolfa w chyba 1943 roku, gdzie niemieccy naukowcy opisali jak to wszystko ma działać. Niemcy zrozumieli jedno, że nie czołgi a kasa jest drogą do opanowania Europy. Tak robią i jak widać to przynosi wymierne korzyści. A co do manipulacji, to sprawa jest prosta, większość naszych rodaków żyje w świecie wirtualnym nie mając pojęcia co tak naprawdę się dzieje.
  • Ozar 28.03.2019
    Ozar Im sie wydaje, że żyjemy w wolnym suwerennym kraju. Kurde jaką moc ma propaganda, żeby tak ogłupić miliony.
  • Freya 28.03.2019
    Hodowla społeczeństwa niewolniczego była już przed Konstantynem, lecz wtedy stała się doraźnym narzędziem władzy absolutnej, koszmarny historyczne są nadal niepojętą afektacją tych zbrodni w imię "wszechmogącego" :)
  • Basileus 28.03.2019
    Ozar ok., żyję w kraju niesuwerennym, tzn. ktoś nim z góry zarządza. Skoro nim zarządza zamiast rządu, który tylko udaje, że rządzi, to może ten ktoś zarządzający bardziej się nadaje do tej funkcji niż ten czy inny "niby" rząd? Poza tym ile traci miesięcznie każdy z nas na tej niesuwerenności? 10 zł/ 100/ 1000? Czy może nic? Policzył ktoś to w ogóle?
  • Bogumił 28.03.2019
    Basileus Aha, czyli skoro po 1939 roku rządził tutaj Hitler to trzeba to było tak już pozostawić? Zapędziłeś się w kozi róg Basileusie.
  • Basileus 28.03.2019
    Bogumił Aha, czyli nic nie zrozumiałeś. Nie szkodzi, bo nie do ciebie pisałem drogie dziecko. Zajmij z góry upatrzone miejsce w kąciku i się nie odzywał z łaski swojej.
  • Ozar 28.03.2019
    Bogumił, byliśmy w otoczeniu ZSRR, jako taki małe satelita. Teraz wajcha się przestawiła i znów jesteśmy w otoczeniu, ale teraz Niemiec i to oni rozdają karty. Całe to pierzenie o UE to zmyła, oni tam robią tylko jedno: wykonują rozkazy z Berlina, reszta to propaganda.
  • Wrotycz 28.03.2019
    Twój tekst to tylko ostatnie zdanie. Mały skandal. Portale Ci się pomyliły.
    Nie ta sekcja.
    Ale nawiązując do niej, propagandy politycznej, miałbyś coś przeciw zerwaniu konkordatu z Watykanem, aby ojczyznę uniezależnić od ideologii?
    I czy członkostwo w EUPK (Europejska Unia Państw Katolickich) byłoby wg Ciebie zagrożeniem dla naszej suwerenności?
  • Bogumił 28.03.2019
    Wrotycz

    Twój tekst to tylko ostatnie zdanie. Mały skandal. Portale Ci się pomyliły.
    Nie ta sekcja.
    - Jak się nie ma argumentów to się wyszukuje trudności proceduralne. Dla mnie to jest faryzeizm w czystej postaci. Wstawiłem utwór tylko w tym celu, żeby pokazać różnym niedoukom, że Mickiewicz pisał utwory/wiersze polityczne. Różnego kalibru. I nie tylko wiersze. Oni jedynkują Mickiewicza, bo myślą że to moje. Żenada.

    Ale nawiązując do niej, propagandy politycznej, miałbyś coś przeciw zerwaniu konkordatu z Watykanem, aby ojczyznę uniezależnić od ideologii?
    - wiara katolicka to nie jest ideologia.
    I czy członkostwo w EUPK (Europejska Unia Państw Katolickich) byłoby wg Ciebie zagrożeniem dla naszej suwerenności?
    - Zależy jakby się przedstawiały wzajemne relacje. Z Unią mamy takie „Pan każe, sługa musi”. Pan robi się coraz bardziej bezczelny więc powinien dostać kopa. Polexit.
  • Wrotycz 28.03.2019
    Bogumił, to portal literacki, gdzie publikujemy WŁASNE tworki, a nie podpinamy się pod przesłanie cudzych, aby toczyć spory. Gdyby jeszcze chodziło o dyskurs nad stanem literatury, to, na przykład, umieszczenie części fragmentu jakiegoś manifestu pisarskiego miałoby przyleganie do natury Opowi.
    Tak więc dla mnie to skandal, rujnujący sens znaczenia twórczości własnej, a nie procedurka.
    Argumentów za UE dostarczyłam pod jakims innym Twoim tekstem (głownie sukces skonfederowanych stanów - USA), więc nie manipuluj brakiem, proszę.

    Wiara - każda - wpisuje się w ideologię (od idea).
    "pod pojęciem ideologii rozumieć należy zbiór poglądów czy sądów (naukowych, filozoficznych, religijnych, by wymienić tylko najważniejsze), które w przekonaniu danej grupy społecznej wyrażają jej interesy i o tyle są akceptowane w ramach określonej ideologii, o ile pozostają w zgodzie z subiektywnym odczuciem interesu określonej grupy. I jako takie właśnie nie mogą być oceniane w kategoriach teoretycznych, a więc przede wszystkim z perspektywy prawdy. Nie można więc zasadnie utrzymywać, że jakaś ideologia jest prawdziwa lub fałszywa."
    Tym bardziej, że KK to również sprawnie działająca instytucja (również w aspekcie gospodarczym - Bank Watykański) z organem zarządzającym w Watykanie.

    Pan każe - sługa musi to było za czasów powstania Ksiąg - Mickiewicza, czyli zaborów. Teraz sposób funkcjonowania molochu w Brukseli jest o wiele bardziej skomplikowany. Decyzje zapadają w głosowaniach, jakie są ich regulaminy - poczytaj, boś niedoinformowany.

    Chyba już nadmieniałam, że suwerenność (po upadku ZSRR) ma np. Korea Płn. Żadna wspólnota jej nie zagraża, łącznie z ideologią religijną.
  • Bogumił 28.03.2019
    Wrotycz "Teraz sposób funkcjonowania molochu w Brukseli jest o wiele bardziej skomplikowany. Decyzje zapadają w głosowaniach, jakie są ich regulaminy - poczytaj, boś niedoinformowany".

    To ci Wrotycz wytłumaczę, jak działają regulaminy głosowań, na podstawie wczorajszego głosowania w sprawie ACTA2. Francja w zamian za poparcie NordStream2 przekupiła Niemcy w sprawie głosowania za ACTA2. Tak to wyglądają te twoje głosowania i regulaminy. Janusz Korwin Mikke by nazwał dosadniej twój ograniczony sposób pojmowania polityki, ale ja nie chę używać jego argumentów.
  • Wrotycz 29.03.2019
    I to według Ciebie jest realizowaniem Twojej prawdy: Pan każe, sługa musi?
    :))))
    Pojmowanie polityki tego kutasiny to zbiór frustracji, stereotypów, bzdur. Probierz ciasnego rozumku. Gość nie warty jednego słowa.
    Weź, nawet Ty odstajesz in plus:)
  • Bogumił 29.03.2019
    Bogumił "Decyzje zapadają w głosowaniach, jakie są ich regulaminy - poczytaj, boś niedoinformowany".

    Nie Wrotycz. Ty wierzysz w jakieś mityczne regulaminy, co dowodzi że się nie za bardzo orietnujesz co się naprawdę dzieje. Głoswania w PE to efekt zakulisowej zmowy najsilniejszych graczy, czyli Berlina i w mniejszej części Francji.
  • Zaciekawiony 28.03.2019
    Warto przy tym zwrócić uwagę na ortografię. Tekst to autentyczna litania autorstwa Mickiewicza z roku 1832:
    https://pl.wikisource.org/wiki/Litania_pielgrzymska
    stąd pewne formy składniowe już nie używane, jak "wrócić lud do" czyli "przywrócić", "umożliwić powrót"
  • Bogumił 28.03.2019
    Tekst napisany bodajże na emigracji w Paryżu chyba.
  • Zaciekawiony 28.03.2019
    Bogumił
    I to chyba na samym początku pobytu, bo koniec lat 20. to podróże po Rosji a potem po Europie, Sonety Krymskie to 1826.
  • Józef Kemilk 28.03.2019
    Chciałem tu wszyskim obecym serdecznie pogratulować. Nasz wieszcz narodowy, Adam Mickiewicz otrzymał notę 1,000000, a Wy wszyscy jesteście lepsi. Jakże poszliśmy do przodu. Brawo.
    Ps. Ja nie ocenię, bo same jedynki są niesamowite.
  • Wrotycz 28.03.2019
    Nie postawiłam oceny. Zabrakło mi liczby ujemnej.
    Nie łudź się, jedynki nie dla Wieszcza, ale dla skandalicznego publikowania cudzych tekstów w celu agitacji ideologicznej.
  • Bogumił 28.03.2019
    Wrotycz W każdym razie dobry temat na jutrzejsze nagłówki hitlerowskiego Faktu lub SE. Banda pseudoliteratów zabanowała Mickiewicza. Finis Polonia.
  • Józef Kemilk 28.03.2019
    Jest napisane, kogo to dzieło. Tak działa zaślepienie. Faktem jest, że czasami Bogumił przesadza, ale szczucie na niego jest znacznie gorsze.
  • Zaciekawiony 28.03.2019
    Bogusław ma poczucie misji i uważa, że ważność tematu przeważy nad jakością, dlatego się nie stara. Sam tak pisał, że nie musi próbować pisać lepiej, byle wniosek był właściwy. To trochę jak ci wszyscy twórcy filmowych dramatów, którzy uważają, że nie muszą dbać o dobry scenariusz czy niedrewnianych aktorów, bo film będzie chwalony za to, że "porusza ważny temat".
  • Zaciekawiony 28.03.2019
    A tak w ogóle to na autorstwo niby Bogusława to się w wątku chyba tylko Ozar nabrał. Sensol napisał, że od niego jest tylko ostatnie zdanie; Gorzałka, że oceny są nie dla wieszcza, reszta to dyskusje o to czemu teksty polityczne są wrzucane na portal z opowiadaniami i poezją.
  • Bogumił 28.03.2019
    Zaciekawiony W tym wątku nie ma sensola.
  • Józef Kemilk 28.03.2019
    Jak nikt się nie nabrał na autorstwo (Bogumił napisał, co to za autor), to chętnie się dowiem, dlaczego Mickiewicz tak słabym poetą był. Chyba, że nie ocenia się tutaj utworów, a autora. Jeżeli tak , to licho.
  • Bogumił 28.03.2019
    Też tak sądzę. Jak przeczytali kyrie elejson to apopleksji dostali.
  • Zaciekawiony 29.03.2019
    Ja dałem 1 za wrzucanie nie swoich wierszy w miejsce, które nie do tego służy.
  • Bogumił 29.03.2019
    Zaciekawiony Dobre sobie, na portalu literackim nie można wspomnieć Mickiewicza. To chyba żart.
  • Nuncjusz 29.03.2019
    Bogumił tu się wrzuca teksty tylko swojego autorstwa. To portal dla autorów a nie na plagiaty. Facebook jest od tego
    W skrócie: wypierdalaj oszołomie
  • Bogumił 29.03.2019
    Nuncjusz Dajesz tylko świadectwo własnemu chamstwu i głupocie. Moja prowokacja artystyczna udała się w stu procentach. Ale ty pewnie o czymś takim jak prowokacja artystyczna nie słyszałeś.
  • Angela 29.03.2019
    Bogumił zrozum proszę, że nikt nie wstawił pały Mickiewiczowi, tylko TOBIE, za umieszczanie
    nie swojego tekstu na portalu literackim. Podpinanie do utworu Wieszcza własnych, zapyziałych
    ideologi i ogólnie za całokształt.
    Prowokacja, dobre sobie, bardziej głupota.
  • Bogumił 30.03.2019
    Angela dobre sobie. Twoja heterofobia i zoofilia to są dopiero zapyziałe.
  • Angela 30.03.2019
    Bogumił heterofobia, zoofilia, serio? To, że nie jestem homofobem tak jak Ty, czyni ze mnie heterofoba, Serio? Przekadaj sobie głowę
  • Bogumił 30.03.2019
    Angela według twojej/lewackiej logiki tak.
  • Angela 30.03.2019
    Bogumił to niestety świadczy jedynie o Tobie, raczej mało pozytywnie. Wcześniej miałam Cię za fanatyka, ale teraz spadłes do rangi trola
    Nie pozdrawiam.
  • Bogumił 30.03.2019
    Angela Aha, czyli podwójne standardy, ty możesz nazywać moje poglądy, zresztą identyczne z poglądami Mickiewicza, "własną zapyziałą ideologią", a mnie twoich barbarzyńskich, tak barbarzyńskich poglądów lewackich nie mogę nawet skrytykować bo obrażasz mnie nazywając trolem. Ciekawe te lewackie standardy:) Dokładnie takie, jak opisywałem w jednym z wierszy. Hipokryzja, nic więcej.
  • Angela 30.03.2019
    Bogumił
    Jeżeli lewackie barbarzyństwo to tolerancja względem innych religii, narodowości, koloru skóry,
    czy preferencji seksualnych, to ja się na to piszę.
    Jeżeli prawicowe poglądy mają zaś oznaczać nienawiść do wszystkiego co inne, krwiożercze żądze,
    by zniszczyć, zadeptać to co inne, to baw się sam.
    Pisałeś coś wyżej, wyzywając mnie od ZOOFILA, ale to przecież nie ja żyje w nieformalnym
    związku z własnym kotem.
    To moja ostatnia wizyta pod jakimkolwiek z Twoich tekstów, nie mam zamiaru się denerwować, pod
    moimi oczywiście, również nie jesteś mile widziany. Żegnam
  • Bogumił 30.03.2019
    Angela Ha skoro zoofil cię obraża to znaczy że masz granice tej swojej słynnej tolerancji. Jakieś hamulce jeszcze u ciebie działają. Bo myślałem że to będzie komolement;) A czy wiesz że w Holandii już trwa debata o legalizacji pedofilii? Twoi lewaccy guru już ci powoli szykują nowe poletka do tolerowania. Ciekawe czy łykniesz pedofilię jak kaczka proso czy się okażesz ciemnogrodem?
  • Bogumił 31.03.2019
    Angela Angela, ja też toleruję inne religie, rasy, kultury i kolory skóry tak samo jak ty, tylko na odległość. Nigeryjczyk ćwiartujący 18 letnią Pamelę Mastropietro żywcem, muzułmanie żywcem odcinający głowy Louisie Jesperscen i Maren Ueland, czy też Arabowie i jakiś ohydny Murzyn gwałcący dwoje Polaków w Rimini to nie moja bajka. Tylko że to co ty prezentujesz, to nie jest tolerancja, tylko lewacka głupota, bo wy proponowaliście ściągnięcie miliona tych potencjalnych sadystów i morderców do Polski. To krytykuję, a nie tolerancję. Tolerować to sobie możesz nawet dzikie świnie we własnym ogródku. Ale obdzielanie takimi dobrami całego społeczeństwa i narażanie Polaków na skrajne niebezpieczeństwa to dla mnie głupota, a nie żadna tolerancja.
  • Hypokryta 31.03.2019
    Bogumił Nie ściągnięcie "miliona tych potencjalnych sadystów i morderców do Polski" to nie tylko głupota, to zbrodnia i narażanie Polaków na wymarcie... Koncepcja państwa narodowego, która powstała w połowie XIX wieku i wydawała się wtedy całkiem ciekawa i sensowna jest z gruntu zła, dlaczego to może kiedyś wytłumaczę jak mi się będzie chciało - a co więcej, zupełnie nam obca. Rzeczpospolita ZAWSZE była państwem wielonarodowym i z tego czerpała swoją siłę, paradoksalnie bycie ultra-Polakiem jest po prostu niepolskie, bo Polacy, wtedy gdy byli wielcy, zawsze byli tolerancyjni, to wtedy gdyśmy skarleli i dali się chwycić za mordę obcym siłom daliśmy sobie wtłoczyć organicznie nam obcą nietolerancję. Prościej: nietolerancja zarazem czyni z nas karłów, jak i jest owocem naszego skarlenia. A ja wolę widzieć w naszym narodzie naród olbrzymów - owszem, skarlałych teraz, ale czekających tylko pod Giewontem, na dźwięk odpowiedniego rogu by znów swą wielkość obudzić - wiem, jestem w tym romantykiem, ale cóż...

    Wracając do tematu "miliona tych potencjalnych sadystów i morderców do Polski" i zbrodni na narodzie, która ma doprowadzić do jego wymarcia:

    Od roku 1999, mieliśmy dwukrotnie dodatni przyrost naturalny w Polsce: w latach 2008-2012 i w roku 2017, było to na poziomie około +0,01% w porywach do +0,1% w roku 2012. Poza tymi latami przyrost jest ujemny,na poziomie -0,5% -0,7%, i to mimo tego, że w tych latach przyjechało i zamieszkało u nas około pół milionów Ukraińców i około 100 tysięcy innych emigrantów.
    Bogusławie, rachunek jest prosty i Niemcy już dawno go dokonali, na długo przed nami: albo staniemy się państwem wielonarodowym, takim, jak byliśmy zawsze - za czasów I i II Rzeczypospolitej - albo w tym własnym sosie zginiemy.
    Nagłaśnianie aktów terroru i gwałtów dokonywanych przez osoby o odmiennym kolorze skóry jest na pewno medialne i w prawicowych mediach sprzyja ich poczytności i zasięgowi, co jednak nie zmieni w niczym tego, że my sami, biali, ultrakatoliccy Polacy, też potrafimy tacy być:
    co roku w Polsce dochodzi do ponad 500 morderstw, przy czym ta liczba ostatnio rośnie
    co do gwałtów, dane są podawane różnie w zależności od tego kto je podaje, i jakie czyny są uznawane za gwałt (czy tylko stosunek waginalny, czy jakakolwiek penetracja, czy też na przykład tak zwane "inne czynności seksualne") w zależności od tego liczba gwałtów w Polsce rocznie to od ~1600 (wg. liczby skazanych za gwałt) do około 8000 (uwzględniając inne czynności seksualne), skoro nie udało mi się natrafić na rzetelne dane rocznikowe (może musiałbym dłużej poszukać), to podeprę się tylko danymi policji, które mi było najłatwiej znaleźć:
    np. w roku 2008 zgłoszono 3736 gwałtów, wg szacunków policji jest to około 80% całkowitej liczby zgwałceń (20% gwałtów jest nie zgłaszanych).
    przykładowe dane o gwałcicielach dla tego roku:
    -liczba kobiet dokonujących gwałtów - niewielki odsetek (liczbowo tylko 111 gwałcicieli-kobiet)
    -poczytalność: dominują osoby poczytalne (tylko 31 osób niepoczytalnych)
    -najczęstsze grupy zawodowe wśród zatrzymywanych z podejrzeniem gwałtu (statystyka ze względu na wymogi prawne nie uwzględnia niektórych grup zawodowych, np. księży, zakonników i katechetów, jednak wedle danych policji i tak dla tych grup liczba zatrzymywanych za gwałt jest dużo niższa niż się zwykło mniemać):
    bezrobotni lub niepracujący i nie poszukujący pracy – 919 osób,
    uczniowie: 651
    emeryci i renciści 204
    rolnicy 51
    studenci 42

    Do tych przestępstw najczęściej dochodziło w domu i mieszkaniu - 2.727, ale były też inne miejsca np.
    - ulica - 327
    - szkoła podstawowa, gimnazjum – 135
    - las – 150
    - pole, łąka, pastwisko - 73
    - dom dziecka - 39
    - dom wypoczynkowy – 37
    - internat, bursa szkolna – 24
    - boisko sportowe – 30
    - ogród działkowy, altanka – 26
    - park, skwer, ogród botaniczny - 57
    - autobus, autokar – 20
    - samochód – 49
    - ścieżka rekreacyjna, szlak turystyczny – 16
    - komórka, piwnica, strych - 26


    A teraz w świetle powyższego, powiedz mi o ile wzrośnie w Polsce liczba morderstw czy zgwałceń jeśli przyjmiemy milion wzmiankowanych przez Ciebie potencjalnych sadystów i morderców? O pół procenta? O procent? Serio dalej chcesz brnąć w tę ultraprawicową medialną bajkę, podczas gdy naród - o który ponoć się troszczysz - wymiera?
  • Bogumił 31.03.2019
    Hypokryta
    Ta tolerancja to współcześnie bzdura.

    W samym Hamburgu na 1,7 miliona mieszkańców, gdzie imigranci stanowią około 15 procent ludności odpowiadają oni za połowę popełnionych w tym mieście przestępstw. Podobnie jest w całych Niemczech w miejscach gdzie są duże skupiska imigrantów.
    Myślę że byłoby tego ze trzydzieści tysięcy przy zaledwie kilkuset tysięcznej społeczności imigrantów. Wedle sondażu YouGov 68 proc. Niemców uważa, że bezpieczeństwo w kraju pogorszyło się w ciągu ostatnich kilku lat. Prawie 70 proc. respondentów stwierdziło, że boją się o swoje życie i mienie na stacjach kolejowych i w metrze, a 63 proc. obawia się dużych imprez publicznych.

    Dziś mamy państwo narodowe i to jest piękny prezent jaki sprezentowała nam opatrzność za trzysta lat męki zaborów, wojny i okupację sowiecką. I nie straćmy tego, bo nasi następcy nas przeklną.
  • yanko wojownik 30.03.2019
    Pomyślałem, że Bogumił to fanatyk, a to prowokator, prawie jak etatowy. Może nawet tak dla statystyk działa. Może taki to eksperymentator socjologiczny albo jakoś od manipulowania tłumem? Może nawet na zlecenie tak działa, może nawet na własne? Zamierzone cele strategiczne zapewne osiąga.

    Dowalił wieszczowi rękami nie swymi, plan przebiegły. Strateg zatem to dobry
    A Mickiewicz dostaje za swoje za pośrednictwem.... Za karę też (dodam, że głosowałem) wyżyję się na Mickiewiczu - a niech tam:

    Za takie rzeczy, to mi podpadają wieszcze.
    Czy Ty z Litwy czy z Białorusi w końcu jesteś?
    Z Dziadami to jak cię mogę, to dobre jeszcze.
    Zaś Modlitwą o wojnę odwaliłeś nędzę.
    Trzeźwy nie byłeś zbytnio pewnie za koniecznie.
    Za odmówioną służbę Ordonowi wstydź się.
    Coś go skłonny był uśmiercić za życia jego.
    By tak poklasku przydać więcej swemu wierszu.
    Taką poezją do mnie nie przemawiasz - rzekłem.

    yanko wojownik - od tak przeciw jednemu Mickiewicza wierszu
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Proponuję zgłaszać tego trolla do admina. Publikowanie nie swoich tekstów powinno zaskutkowac co najmniej banem i usunięciem tekstu. Nie wdawajcie się z nim w dyskusje, bo to bez sensu
  • Bogumił 30.03.2019
    Jesteś zbyt ciemny żeby zrozumieć subtelną prowokację artystyczną, która tak cię rozsierdziła, że dostałeś szału. Uważaj, żebym ja ciebie nie zglosił do admina za wulgaryzmy.
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Bogumił zgłaszaj trollu
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Bogumił twoje teksty są durne lub wtórne. Nie mają nic wspólnego z artyzmem. Przepisanie czyjegoś tekstu ze swoim komentarzem, nie ma z artyzmem nic wspólnego, więc ciemny to jesteś ty.
    Albo grafomania, albo zrzynka, tylko na to cię stać
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Ok, zgłosiłęm ten tekst do usunięcia
  • Bogumił 30.03.2019
    Nuncjusz, ha, ha, ale mimo wszystko budzą w tobie jakieś emocje. A te wysublimowane artystycznie jakoś nie.
  • Bogumił 30.03.2019
    Nuncjusz
    Ok, zgłosiłęm ten tekst do usunięcia

    I do tego jeszcze kapuś. Wstydź się.

    To twoje forum, że tak się szarogęsisz?
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Bogumił emocje? Jak na razie, to tylko ty się emocjonujesz
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Bogumił jestem użytkownikiem tego portalu, to nie forum. Więc mam prawo zgłaszac to co mi się nie podoba
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Bogumił nie interesują mnie twoje poglądy, tylko jakie treści publikujesz
  • Bogumił 30.03.2019
    Nuncjusz estem użytkownikiem tego portalu, to nie forum. Więc mam prawo zgłaszac to co mi się nie podoba

    Mickiewicz ci się nie podoba na portalu literackim i poetyckim. Naprawdę?
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Bogumił nie przepadam za Mickiewiczem, ale to nie ma nic do rzeczy. Na portalu literackim publikuje się tylko teksty swojego autorstwa. Ile razy mam ci to napisać, by to do ciebie dotarło?
  • Nuncjusz 30.03.2019
    Bogumił nie podoba mi się to, że publikujesz nieswoje teksty, a nie Mickiewicz. Tobie to trzeba łopatologicznie, a i tak nie dociera
  • Canulas 30.03.2019
    Bogumił, sam wiesz, że ja raczej się mocno nie rzucam o treść jako taką, ale jedyne co piętnuję, to wpierdzielanie nie swoich utworów. Zwalczaj zło, agituj, przekonuj, cokolwiek, ale rób to w obrębie własnych słów.
    100% poparcia dla Nuncjusz.
    Miejsce tekstów, które nas inspirują lub którymi chcemy się podzielić jest w stosownym wątku na forum.
  • Bogumił 30.03.2019
    Canulas Canulasie, jesteś niesprawiedliwy. Wkleiłem drobniutki fragment Księgi narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego jedynie w celu obnarzenia obłudy kilku uczestników portalu opowi.pl. Z moim komentarzem. Zwykła prowokacja artystyczna z podaniem źródła. Nie mam sobie nic do zarzucenia. A określone osoby zareagowały tak jak zareagowały. Same sobie wystawiły świadectwo i powinny się wstydzić. Sorki, dzięki za opinię, bo chyba po raz pierwszy się z tobą nie zgodziłem.
  • Canulas 30.03.2019
    Bogumił, raz gorzej, raz lepiej, ale se tam piszesz. To se pisz. I tylko tyle
    Pisz. Wymyślaj. Twórz. Rób coś z niczego. Pisz. Nie przepisu, nie żeruj na cudzym. Napraqdw
  • Canulas 30.03.2019
    Tutaj się co prawda możesz bronić, że przecież znana postać, każdy zna. N9 ale to nie Twoje. TO CZYJEŚ. Tylko tyle.
    Idea, czemu coś robisz dalej nie nie interesuje.
    Chcesz pokazać, że coś mualo na Ciebie wpływ. Uważasz coś za zajebiste - na forum są temu poświęcone wątki. Podajesz źródło - wklejasz tekst. Nike się nie sapie.
    Tutaj jest miejsce na własną twórczość. Można podawać przypisy, cytaty, ale z zachowaniem procentowej przewagi wlasnego tekstu.
    Piszesz, że zgłosiłeś do usunięcia. Masz edycję.
  • Canulas 30.03.2019
    Sorry za błędy.
  • Bogumił 30.03.2019
    Canulas Canulasie możesz ten tekst traktować prawie jak mój.Takich tekstów powstawały pod zaborami dziesiątki. I ja się pod nimi wszystkimi podpisuję z poparciem. A wojna tak czy owak niedługo będzie, bo ludziom się w tyłkach z dobrobytu poprzewracało.
  • Canulas 30.03.2019
    Nie traktuję, jak Twój, ale nie mam dziś czasu na pół dnia tenisowych gadek.
    Rob jak chcesz.
    Ciao
  • Light 30.03.2019
    Co tu się wyrabia?
  • Okropny 30.03.2019
    Daily opowi
  • Hypokryta 30.03.2019
    Podoba mi się to co Bogumił. Pierwszy raz. Może i jestem Hypokrytą i lewakiem, czy też lewackim hipokrytą, ale naprawdę mi się podoba to co Bogumił dodał. A jeszcze bardziej mi się podoba ta gównoburza, która się pod tekstem rozpętała.

    Brawo Bogumił - co prawda większość z Twoich tekstów jest z mojego punktu widzenia nie najlepszej jakości i za bardzo zacietrzewionych, ale podoba mi się jak sterujesz uczuciami publiki. Bez względu na to, czy wierzysz w to co tu piszesz, czy też ten profil Bogumił jest jakimś Twoim artystycznym eksperymentem (Henrykiem Batutą, Rozdziewiczalnią Róż, Klatką B itp.), to stopień w jakim kierujesz tłumami... no no... Lenin byłby dumny (czy wstaw kogoś, kogo bardziej poważasz, jako lewak nie za bardzo wiem, kto tam najlepszą gadanę miał na prawicy, dla mnie Lenin brzmi dobrze).

    Tak więc - brawo Ty!

    Żeby nie było - nie pochwalam wrzucania cudzych utworów - natomiast sam sposób istnienia Bogumiła na tym portalu zasługuje na nagrodę i sprzeciwiam się stanowczo głosom, które nawołują by Bogumił przestał być Bogumiłem. To tak, jakbyście mnie prosili, bym przestał być hipokrytą. Nie da się i już!

    Bóg zapłać! (czy jak to tam się żegnają prawicowi towariszcze)
  • Bogumił 30.03.2019
    Dziękuję. Czyli jest jeszcze pole do dyskusji bez obrzucania się kamieniami.
  • Hypokryta 30.03.2019
    Bogumił Preferuję zdecydowanie obrzucanie się mięsem, jeśli już, a jeszcze lepiej to trafnymi argumentami.

    I choć z większością rzeczy, które głosisz się nie zgadzam, gdyż w moim odczuciu dokonujesz zbytnich uproszczeń, to sama Twoja obecność tutaj jest bardzo cenna i myślę, że opowi dużo by straciło na tym, gdyby Ciebie tutaj nie było.

    Choć moje serce bije po lewej stronie, to przecież nie jestem w stanie przymknąć oczu na przykład na wady Unii Europejskiej (że się odniosę tylko do jednego z wątków, które poruszasz w utworach). Niektórzy jednak widzą w niej dobro wcielone i objawione, co jest równie bzdurnym, dogmatycznym podejściem, jak wiara w realnym wpływ na życie ukrzyżowanego dwa tysiące lat temu Żyda. Unia Europejska jest ociężałym, biurokratycznym molochem, nie posiada sensownej armii, jest niejednokrotnie niekompetentna i indolentna, a mimo to jednak fakt, że jesteśmy jej częścią, jest niesłychaną szansą dziejową dla naszego, tak przecież doświadczonego przez historię kraju. Dzięki temu i członkostwu w NATO nie jesteśmy dziś ani Białorusią ani Ukrainą. I za to, chwała Dadżbogowi, Świętowitowi, Welesowi, Mokoszy i reszcie naszych, (nieimportowanych od Żydów czy Greków), rodzimych bogów!
  • Bogumił 30.03.2019
    Hypokryta przypomina mi się scena nawrócenia Szawła autentycznej postaci historycznej. On nie tylko był ateistą ale moedercą. Okrutny rzymski żołnierz A został świętyym Kk.
  • sensol 30.03.2019
    Hypokryta pięknie to napisane
  • Józef Kemilk 30.03.2019
    Troszkę boję się tolerancji tak zwanych "lewaków". Nie rozumiem dlaczego niby, nie można wkleić kawałka teksu innego autora. Powiedzmy sobie szczerze, autor nie żyje, licencje wygasły, a propagowanie tekstów naszego wieszcza narodowego raczej jest chwalebne.
    A tutaj pełna agresja. Aż strach zacytować ostatnie słowa książki "Fedrydurka", napisanej przez Gombrowicza. Jednak zacytuję: „Koniec i bomba. A kto czytał ten trąba. "
    Oczywiście jestem świadomy, iż co niektórzy mogą zgłosić te wykroczenie do admina. Dodam więcej, moje wykroczenie jest popełnione w pełni świadomie, co tylko pogarsza sprawę.
    A tak z ciekawości, czy to, że Gombrowicz był biseksualny powoduje, że jego twórczość była lepsza, czy też gorsza? A może nie ma to wpływu na jego utwory? Może orientacja seksualna nie jest istotna i wynoszenie jej poza sypialnię, jest troszkę niepoważne. Oprócz niewielkiego odsetka społeczeństwa, które to interesuje się tym i chętnie robi z tego problem.
    Ja chcę mieć sprawne Państwo, a nie dyskusję o pierdołach.
    Wiem też jedno, że jak czegoś nie chcę czytać, to tego nie czytam. Ja czekam na utwory Bogumiła, gdyż łamią poprawność polityczną, chociaż czasem granicę przekracza. Ale mamy jeszcze wolność słowa.
  • Bogumił 30.03.2019
    Ich tolerancja kończy się strzałami w potylicę lub zabijaniem motykami jak w ZSRR, Kambodży, Hiszpanii, na Kubie, w Korei Płn. Jest się czego bać.
  • Józef Kemilk 30.03.2019
    Bogumił
    Zapraszam Cię Bogumile do jednego mojego opowiadania Dwunasty Tydzień. Taki zarys bliskiej przyszłości.
  • Bogumił 30.03.2019
    Józef Kemilk przeczytałem. Lekko makabryczne ale możliwe patrząc na fanatyzm niektórych lewaków.
  • Józef Kemilk 30.03.2019
    I jeszcze jedno. Czy wy wszyscy nie przekazujecie w swoich utworach waszych przemyśleń, ideologii opakowanych w wiersze, opowiadania, książki?
  • Zaciekawiony 30.03.2019
    Bo nie mamy kompleksu mesjasza
  • Bogumił 30.03.2019
    Zaciekawiony to po kiego w ogóle piszecie skoro nie macie nic ważnego czy ciekawego do przekazania? Jakaś paranoja. Literat bez pasji zszokowania lub przekonania do swoich czytelnika to d’pa wołowa a nie literat.
  • Zaciekawiony 30.03.2019
    Bogumił
    Mamy dużo różnych rzeczy do uzewnętrznienia, polityka to margines.
  • Bogumił 30.03.2019
    Zaciekawiony margines? Wieszczowie tylko o Polsce pisali. O innych nikt nie pamięta.
  • Bogumił 30.03.2019
    Zaciekawiony zresztą ja nie napisałem że o politykę idzie. Temat może być inny. Ale wszystko jest polityką.
  • Zaciekawiony 30.03.2019
    Bogumił
    Więc może i my piszemy o polityce, tylko tego nie widać?
  • Bogumił 30.03.2019
    Zaciekawiony widać tylko o tym nie wiecie.
  • Zaciekawiony 31.03.2019
    Bogumił
    No tak, bo gdy ktoś nie pisze o tym jaki Biedroń jest fuj, to uprawia propagowanie ideologii. Tak myślą ci, którzy sądzą, że wszystko jest polityką a oni mają w tej polityce misję zbawiania świata.
  • Bogumił 31.03.2019
    Zaciekawiony No nie do końca się zgodzę. Chociaż rzeczywiście masz rację, jest taka teoria, że zło rozprzestrzenia się wtedy, gdy milczą (nie protestują) ludzie porządni. Jakoby istniała jakaś milcząca porządna większość. W tej teorii widzę taki błąd, że nie ma takiej milczącej większości. Ta większość, milcząca, jak w owczym kierdlu, to tacy zwykli oportuniści, którym wszystko jest obojętne. W rzeczywistości ludzi porządnych jest mało, taki sam stosunek procentowy w całej populacji, jak tu na opowi. Czyli jest to orka na ugorze, bo ta milcząca większość nie tylko nie jest zainteresowana walką o dobro, ale wręcz wykazuje się agresją wobec tych, którzy naruszają jej święty spokój mówieniem o jakimś problemie.
  • Karawan 31.03.2019
    Dawno temu napisałem i powtarzam:
    „Polacy są naiwni i głupi, ale nie myślałem, że aż tak” - Autor: Bogumił Data dodania: 24.02.2019
    UWAGA: ROSYJSKI TROLL!! NIE KARMIĆ !!
  • Bogumił 31.03.2019
    Kto Karawana myśli nie zgłębia
    Ma mózg gołębia:)
  • Nefer 03.04.2019
    Cóż, Mickiewicz pisał to w innej epoce, w innych realiach, sam zresztą oderwany na emigracji od polskiej rzeczywistości (bo większość narodu niekoniecznie tej wojny chciała, wiedząc, że to oni za nią zapłacą. Odnoszenie tego tekstu do obecnej sytuacji ma się nijak i służy tylko mąceniu.
  • Bogumił 03.04.2019
    Zależy co uważasz za większość narodu. Pisałeś o Mieszku i chrzcie. Niekoniecznie większość ówczesnego narodu marzyła o chrzcie, a mimo to została ochrzczona. W czasach Mickiewicza środowiska patriotyczne zarówno zagraniczne jak i w kraju chciały tej wojny, z pewnością. Istnieje na to wiele świadectw.
  • Nefer 03.04.2019
    Poddani Mieszka nie mieli nic do gadania w sprawie chrztu. To książę podjął decyzję, z takich czy innych powodów. A "środowiska patriotyczne" stanowiły jednak mniejszość narodu, o czym niepodległościowi aktywiści niejednokrotnie się przekonywali (chociaż zwykle niewiele się o tym mówi). Bo ta większość chciała po prostu spokojnie i w miarę dobrze ułożyć sobie życie. Obecnie ludzie mają dość podobne cele i przynależność do UE tym celom odpowiada. Bo żyje się lepiej niż za "dawnych, dobrych czasów".
  • Bogumił 03.04.2019
    Tia, obecnie żyje się lepiej, ale jak się będzie żyło gorzej, to już będzie za późno na ucieczkę. Ludzie są jak te zadowolone świnie tłoczące się przy korycie, dopóki ich nie zawiozą na rzeź.
  • Bogumił 03.04.2019
    I jeszcze apropos tego chrztu. Nie musimy gdybać, bo mamy przykład Litwy, identycznie jak my w czasach Mieszka zagrożonej przez Niemców. W Wilnie jest Góra Trzech Krzyży, które pełniły rolę informującą wyprawy krzyżackie, że tu nie ma kogo nawracać. Przyjęli więc chrześcijaństwo niejako trochę ze strachu. Zresztą Jagiełło i Jadwiga nie ochrzcili pierwsi Litwy, tak jak im się to przypisuje. Pierwszy chrzest na Litwie przyjął Mendog, prawdopodobnie z tych samych względów co Jagiełło. Tylko tamten chrzest się nie przyjął i Litwa wróciła wtedy do pogaństwa, co im się generalnie nie opłaciło. A zagrożeni byli z dwóch stron, bo jeszcze od północy przez Kawalerów Mieczowych. Dlatego temu drugiemu chrztowi Krzyżacy za bardzo też nie dowierzali, uznając go za czysto koniunkturalny.
  • Nefer 04.04.2019
    Co do chrztu Litwy, to zgadzam się z tym, o czym piszesz, dodając tylko, że motywy były jeszcze inne, dodatkowe (choćby chęć wzmocnienia pozycji księcia oraz problem prawosłanych ziem ruskich podbitych przez Litwę). Decyzję podjął jednak władca, a nie lud litewski.

    Co do opinii o społeczeństwie (naszym, czy jakimkolwiek innym) - też pełna racja. Tylko dla mnie dowodem na prawdziwość Twojego poglądu jest akurat nie tyle aprobata dla UE, co popracie dla obecnego rządu, który bez żenady kupuje głosy uboższych wyborców (bo takich kupić można najtaniej i tacy najłatwiej poddają się manipulacji). Kupuje kosztem reszty społeczeństwa, która ostatnio wreszcie to dostrzegła, czego przejawem najnowsze zapowiedzi strajków i żądania podwyżek. Bo jak to jest, że rząd znajduje pieniądze na socjal, a na przyzwoite opłacenie własnych "roboli" (czyli pracowników budżetówki) jakoś znaleźć nie potrafi? A to oni ponoszą koszty dotychczasowego rozdawnictwa (nie jedyni, co prawda), chociażby przez to, że inflacja rośnie, a ich pensje stoją w miejscu.

    Odnośnie UE to nie wiem, co tak bardzo nie podoba Ci się w przynależności do tej organizacji? Odnosimy z niej, jako zwykli ludzie, spore korzyści. Pierwsza z brzegu to możliwośc łatwego podróżowania po Europie i świecie (w czasach mojej młodości marzenie ściętej głowy). I to w roli normalnego turysty, a nie gastarbaitera. Jeśli rozejrzymy się dookoła, to równiez zobaczymy mnóstwo dobrych albo przyzwoitych samochodów, którymi Polacy jeżdżą zamiast kultowymi fiatami 126p, wiele nowych domów, tłumy rodaków w zagranicznych kurortach na całym świecie. Jak dla mnie, to dowód wzrostu zamożności i dobrobytu olbrzymiej większości narodu. Nawet wśród pielgrzymujących do Fatimy Polacy zajęli w ostatnim roku trzecie miejsce po Portugalczykach i Hiszpanach, wyprzedzając po raz pierwszy Włochów (jak podano dzisiaj w mediach). To też o czymś swiadczy, bo przecież tam również nie jeździ się za darmo.
  • Bogumił 04.04.2019
    Nefer Z Mendogiem to rzeczywiście masz rację, nie uwypukliłem tego wątku, chęć wzmocnienia władzy księcia. Chodziło o coś znacznie więcej. Dzięki temu, że zgodził się na chrzest był pierwszym, jedynym i jednocześnie ostatnim królem Litwy. Tak, tak, Litwa nie zawsze była wielkim księstwem, ale przez parę lat za Mendoga królestwem. Tylko coś poszło nie tak. Może zbyt wielkie opory wśród poddanych. Owszem, poddani nie decydują, ale bojarowie, doradcy, ochroniarze już tak. Nawet autokrata na ogól nie podejmuje decyzji samodzielnie. Zazwyczaj król ma jakąś radę.
  • Bogumił 04.04.2019
    Bogumił Witold do ochrony osobistej sprowadził sobie Tatarów z Krymu, bo bał się litewskiej obstawy. Czyli poddani jednak o czymś decydowali, aczkolwiek w sposób nieformalny, np. mordując, a w najlepszym przypadku usuwając księcia. Tak było na Litwie w czasach pogańskich.
  • Bogumił 04.04.2019
    Nefer Co do wątków polityczno ekonomicznych te wszystkie zalety UE, o których piszesz ma wiele innych krajów to unii nie należących, jak Szwajcaria, czy Norwegia. Identycznie jak z nami, postępowali rzymianie podbijając Brytanię w pierwszym wieku po Chrystusie. Nie robili tego wyłącznie ogniem i mieczem, ale metodą przekupstwa arystokracji, kredytów, i tak, tak ... zdziwisz się: dawali dotacje na różne cele, np. budowy stadionów, obiektów sakralnych itp. Skoro lubisz historie na pewno znasz wiele innych takich przykładów. Wracając do Brytanii. Łatwowierni Celtowie dali się kupić, a dziś ich poza Szkocją i Irlandią praktycznie na wyspach nie ma. A kiedyś to byli jedyni mieszkańcy. Stosunek Polski z Unią skończy się podobnie, jakimiś rzeziami, powstaniami,draństwem. A dlaczego, ponieważ Germanie chcą powrócić jako prawowici gospodarze na ziemie Prus, POmorza, Wielkopolski i całego zachodu Polski. I przekupili pokaźne stado polityków, którzy im w tym pomagają. Jawną zdradę można dostrzec gołym okiem. Choćby hańbiące występy tej klępy z SN w Karlshrue. A 500 plus jest już w większości krajów Europy, więc nie rozumiem, dlaczego niektórzy politycy robią z tego sensację.
  • Bogumił 04.04.2019
    Bogumił Bo jak to jest, że rząd znajduje pieniądze na socjal, a na przyzwoite opłacenie własnych "roboli" (czyli pracowników budżetówki) jakoś znaleźć nie potrafi? A to oni ponoszą koszty dotychczasowego rozdawnictwa (nie jedyni, co prawda), chociażby przez to, że inflacja rośnie, a ich pensje stoją w miejscu.

    To ostatnie pewnie ci się Nefer nie spodoba, ale jeśli sądzisz, ze budżetówka finansuje wydatki socjalne, to się mylisz. Robole pracujący na produkcji, budowach, w ochronie, wszędzie gdzie pracują fizyczni i umysłowi, ale coś produkujący Oni finansują. A nauczyciele, wykładowcy są jedynie konsumentami. Faktem jest że wszelkiego rodzaju ludzi finansowanych z budżetu jest coraz więcej, i w tej chwili to się już zrobiła klasa próżniacza, która chciałaby zarabiać krocie najmniejszym nakładem pracy. Wywalić ze trzy miliony nauczycieli, urzędasów i innych pasożytów, a najlepszym pozostałych dać podwójną stawkę. Tylko to rozwiąże sytuację. Zresztą nauczyciele dostali w tym roku po czterysta do pięćset złotych (w dwóch ratach, druga we wrześniu), więc to co robi Broniarz to jest zwyczajne wykorzystywanie użytecznych idiotek ze szkół, których jest 700 tysięcy, do obalenia rządu. Ja tego rządu nie kocham, ale kolejny wyciągnie na piedestał pederastów i każe nam się do nich modlić, więc ja dziękuję. Wolę modlić się do Jezusa.
  • Nefer 04.04.2019
    Cóż, odpowiadasz niczym wierny uczeń Stalina, bo to on podzielił pracujących na "produktywnych" i "bezproduktywnych", a Ty ten podział dokładnie powielasz. Skoro np.nauczyciele są do niczego niepotrzebnymi darmozjadami, to skąd pojawiają się argumenty "zrozpaczonych" rodziców, że nie będą mieli z kim dzieci zostawić, a urlopu nie wezmą, bo ptrzecież na wakacje potrzebują? To niech zapłacą stawkę opiekunki do dziecka i przekonają się, czy ta praca jest potrzebna czy nie? I ile naprawdę kosztuje.
  • Nefer 04.04.2019
    Żyjemy w konkretnych warunkach politycznych, ekonomicznych, społecznych itp. Ja też wolałbym, by Polska była Szwajcarią (współczesną) albo Norwegią, żyjącą sobie od 50 lat z ropy. Ale nie jest. W naszej sytuacji UE to najlepsze wyjście. Albo to, albo biedny zaścianek. A Niemcami nie strasz, z łaski swojej. Masz jakieś kompleksy wobec nich czy co? A co do Brytów, to nie Rzymianie ich wyrżnęli (czy wyniszczyli). Brytowie po prostu się zromanizowali, a tychże załatwili w V-VI w. Anglowie, Sasi i Jutowie, czyli Germanie, którzy najechali i zasiedlili te ziemie, gdy zabrakło legionów.
  • Bogumił 04.04.2019
    Nefer Kuźwa, wyrżnęli podczas ostatniej wojny 3 miliony Polaków w okrutny sposób. Zobacz obóz w Łodzi tzw. Radogoszcz, w przeddzień twz. "wywzolenia" spalili żywcem 1500 ludzi. Pisałem na ten temat w Polsce Niepodległej. A ty się pytasz o komplesk? Kpisz? Do niedawna zbrodniarze hitlerowcy byli sędziami, burmistrzami miast, politykami. A ty się mnie pytasz o kompeks? Ci zbrodniarze nie zapłacili nam odszkodowań poza jakimiś śmiesznymi groszami dla robotników przymusowych. Nefer, kpisz czy o drogę pytasz? Zajmujesz się tamatami historycznymi, a dostajesz amnezji bo popierasz pewnie PO? Niemcy są i będą dokładnie takie same, jak były za Hitlera. Kochany, to nie kompleks. To realizm. Słyszałeś o Laokonie ostrzegającym przed wciągnięciem konia greckiego do Troi. Tacy jak ty go wyśmiali, a za dwa dni ich kobiety były sprzedawane na największych targach niewolników świata antycznego. Pomyśl co piszesz?
  • Bogumił 04.04.2019
    Nefer I jeszcze z tymi Celtami. Połowę, trudno dziś powiedzieć, w jakiej dokładnie proporcji wyrżnęli Rzymianie. Nie oszczędzali nawet królestw które się z nimi sprzymierzyły i zamierzały współpracować. Prześledź historię Kartymanduy, która miała królestwo Brygantów gdzieś w środkowej Brytanii. Taki ówczesny Tusk włażący w tyłek Rzymianom. Z Sasami, Jutami i Anglami masz rację. Ale wiesz skąd oni się tam wzięli? Rzymianie ściągnęli ich jako ochroniarzy do ochrony wybrzeży. Jak Rzymianie się wycofali zaczęli wyrzynać tych, których mieli ochraniać.
  • Bogumił 04.04.2019
    Nefer Wierni uczniowie Stalina to raczej jest ZNP:

    Dzieci jako żywe tarcze ZNP

    Mało kto dzisiaj w Polsce wie, że już w okresie międzywojennym II RP Związek Nauczycielstwa Polskiego był organizacją silnie komunizującą! I po okresie PRL-u to dziedzictwo trwa do dziś. Nie przypadkowo więc stary komuch Broniarz czyni z ZNP bojówkę – przede wszystkim SLD, najważniejszego spadkobiercy PZPR-u. Ale jak widzimy, otaczają go także działacze OPZZ, centrali związkowej, utworzonej przez Jaruzelskiego i Kiszczaka w stanie wojennym na gruzach zdelegalizowanej Solidarności. Jak łatwo się dzisiaj o tym zapomina i relatywizuje fakty, dotyczące wrogich Polakom sił w tamtym okresie walki o niepodległy byt państwa polskiego. Ta walka ciągle jednak trwa i oni wszyscy też dalej dzisiaj są i działają, strojąc się w przeróżne piórka „demokratów” i kogo tam jeszcze można. Prawdziwą twarz pokazują zaś w chwilach próby, kiedy podejmują ostre działania. Dlatego przestrzegam dzisiejszy NSZZ Solidarność, aby o tym wszystkim nie miał zbyt krótkiej pamięci. Nie odrąbany przed laty łeb czerwonej hydry, dzisiaj odradza się i jątrzy – nie jest naszym partnerem w czymkolwiek.
    Wszyscy wiemy, że pomijając wąską grupę ludzi z najwyższych półek, wszyscy zwyczajni Polacy mają dzisiaj ciągle za niskie dochody. Obojętnie, czy są to osoby pracujące prawie we wszystkich zawodach, czy emeryci i renciści, wszyscy płacimy ceny europejskie, a dochody nasze są kilka razy od europejskich mniejsze. Ale sprawcą tego stanu rzeczy nie jest rządzący od jesieni 2015 r. obóz, nazywający się Zjednoczoną Prawicą. Wszystko zaczęło się w roku 1989 od okrągłostołowego przepoczwarzania PRL-u w III RP. Narzucona wówczas Polakom demokracja liberalna, bardziej nawet od uprzedniej demokracji socjalistycznej, stopniowo Polskę i Polaków ze wszystkiego okradała, niszcząc nawet to, co właśnie zbudowali w PRL komuniści. Towarzysz Broniarz i kierowany przez niego ZNP, są częścią tamtego establishmentu. Dzisiaj chce on uchodzić za obrońcę mało zarabiających nauczycieli, ale spójrzmy tylko na środki, jakich zamierza użyć, a zobaczymy, kim oni naprawdę są. Rząd dzisiaj bardziej niż ktokolwiek uprzednio stara się dochody ludności podnosić, ale kto krzyczy, że trzeba je podnieść zaraz, wszystkim i o dużo większe kwoty, ten ma złe intencje. Tej bowiem zapaści niestety nie można tak właśnie – magicznie – usunąć. Należy tylko pilnować, aby jej usuwanie stale trwało.

    Oczywiście są dobrzy, propolscy nauczyciele, którzy do tego syfu nie należą, ale oni, jak wszyscy dobrzy ludzie należą do mniejszości.
  • Zaciekawiony 04.04.2019
    Bogumił
    W czasie II wojny światowej straciliśmy 6 mln Polaków.
  • Bogumił 05.04.2019
    Zaciekawiony chyba obywateli polskich bo Polaków zginęło minimum 3 mln.
  • Nefer 04.04.2019
    Coz, tkwij sobie w swoim grajdole nienawisci. Ja wole byc obywatelem Europy.
  • Bogumił 05.04.2019
    Ja.jestem obywatelem bez germańskiego glejtu.
  • NihiluśSmurf 05.04.2019
    Weź Ty się Bogumił lepiej zbadaj. Podobno już so takie badania, że Ci odsetki ras wyliczajo. Jak Ci wyjdzie, żeś choć w promilu Niemiec, to jest szansa, że się odstrzelisz, pajacu.
  • NihiluśSmurf 05.04.2019
    No ale w sumie jak już Bogumił modli się o swoją śmierć, to odbieram to jako ruch we właściwym kierunku. Bogumił, może Ty na jaką wojnę pojedź? Zawsze tak gdzieś na Ziemi katoli tłuką. Muzułmany chętnie Cię pewnie odstrzelą na polu chwały i będzie jednego chwalipiętę mniej.
  • NihiluśSmurf 05.04.2019
    I ja stanowczo oponuję przeciw nazywaniu Bogumiła dziwnym. Dziwnym to można nazwać pryszcza, co Ci wyskoczył w kolorze ultramaryny. Bogumił jest po prostu jebnięty.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania