Mogło być gorzej (droubble)

Zdrowy, szczęśliwy dzieciak nie zaprząta sobie głowy umieraniem, jest nieśmiertelny, może wszystko. To niesamowicie piękne. I tak szybko mija. Oddałbym każde osiągnięcie, wszystkie doktoraty, wyróżnienia, żeby dalej żyć, siedzieć sobie cicho, a śmierć nigdy by nie nadeszła. To tylko złudne marzenie, ale nadzieja była. Sam nie wiem skąd. Śmierć siedziała we mnie i czekała. Dała o sobie znać niedawno. Wstała i zgniłym paluchem pstryknęła w wątrobę. Pomyślałem, że nic się nie stanie, przecież usiadła z powrotem. Nadzieja jednak potrafi oszukać każdego jak dzieciaka. Śmierć zwyczajnie dała do zrozumienia, że lada dzień się o mnie upomni. Siedziała i czekała. Ależ ma lodowate łapska. Dlaczego musiała wstać akurat w ubikacji. Czekała aż mi się zachce? Strasznie to upokarzające. Już mi odebrała siły, nie sięgnę nawet papieru, żeby się podetrzeć. Co za wstyd. Wnuczka jest w domu, tak mnie znajdzie biedna. Tak zapamięta dziadka? Muszę się unieść, wciągnąć portki, tylko tyle, proszę... Uff, to na nic, zołza już nie puści. Ale mogło być gorzej, mogłem umierać na oczach dziewczyny. Och, zaczyna się. Przypuszczałem, że agonia jest dojmująco smutna, ale że taka wstydliwa? Poczwara dusi. I boli strasznie. Czemu wykręca nogi i ręce? Skręci mnie jak zwój? Nie chcę na to patrzeć, zamknę oczy.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Canulas 17.05.2018
    "Dlaczego musiała wstać akurat w ubikacji" - być może znak zapytania.

    A tak, to naprawdę bardzo ładnie napisany tekst. Spojrzenie w kierunku śmierci zawsze mnie ciekawi.
    Pozdoxix.
  • Bruno Kadyna 17.05.2018
    Pięknie dzięki :) Pozdrówka
  • Canulas 17.05.2018
    Bruno Kadyna, pozdroxon
  • ObcaPlaneta 17.05.2018
    Ciekawy tekst. Podoba mi się utożsamienie śmierci z postacią ludzką w pewnym sensie. Super napisane ;)
  • Bruno Kadyna 17.05.2018
    Dzięki :) Pozdrowienia
  • ObcaPlaneta 17.05.2018
    Bruno Kadyna również pozdrawiam ;)
  • Bruno Kadyna 17.05.2018
    Canulas, ObcaPlaneta, Fajnie, że się podobało. Tekst to droubble, równo 200 słów.
  • Pan Buczybór 17.05.2018
    Heh, bardzo ciekawy tekst. Fajnie ujęty temat śmierci i jej niespodziewanego nadejścia. Wiadomo, wielcy ludzie umierają w wielki sposób, a ci mali są zabierani w najgorszych momentach. Pozdro
  • Bruno Kadyna 18.05.2018
    Dzięki. Wielkim też się zdarza zawinąć na kiblu ;) Pozdrowienia

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania