Mój głos w dyskusji na temat potrzeby powołania moderatora na portalu, granicach wolności, sposobach ukrócenia chamstwa i innych nagannych zachowań.

Witam wszystkich użytkowników portalu opowi.pl.

 

Pragnę zabrać głos w głośnej ostatnio dyskusji na temat wolności słowa na naszym portalu, która daje rykoszety w postaci rozpleniającego się chamstwa, głupawych tekstów na stronie głównej itp. Nie muszę się chyba o tym rozpisywać, każdy wie o co chodzi.

Pojawiają się głosy, że potrzebny jest moderator, który będzie pilnował porządku i banował, czyli wyrzucał z portalu co bardziej krewkich użytkowników. Za inwektywy, złośliwy trolling, politykierstwo, czepianie się namolne jeden drugiego itp.

Myślę, że nie jest to dobre rozwiązanie. Nie tędy droga. Nie zależy nam przecież na wyrzucaniu kogokolwiek, czyli uszczuplaniu zasobów ludzkich portalu. I tak jest nas niewielu. Wiadomo – mało komu chce się pisać, czytać. Raczej nie będzie przybywać twórców w dobie rozpasanego konsumpcjonizmu. Żyjemy w cywilizacji obrazkowej, uproszczonej. Jakikolwiek wysiłek staje się dla przeciętnego obywatela przykrym obowiązkiem. Dupę wozić będzie samochodem, w ostateczności wsiądzie na hulajnogę (elektryczną!). Nawet poczciwy rower przegra z hulajnogą, bo trzeba przebierać nogami. A po co, skoro wozidło nasze samo już potrafi się przemieszczać?

Więc tym bardziej z pisaniem raczej będzie gorzej niż lepiej. Dlatego każdy, nawet chamski, głupawy, niedotleniony, roszczeniowy, niezrównoważony, z rozdętym ego, bez poczucia humoru, albo z poczuciem humoru spod budki z piwem, z misją nawracania na jedynie słuszną ideę polityczną, albo ortodoksyjny czciciel poezji wysokiej z misją jej krzewienia wśród troglodytów, KAŻDY, powtarzam, powinien znaleźć sobie miejsce na naszym skromnym portalu.

Więc banowanie odpada. Wolelibyśmy raczej, aby niektórzy użytkownicy zmienili swoje uciążliwe dla innych sposoby poruszania się w wirtualnej przestrzeni społecznej. Aby przestali bluzgać, strzykać jadem, wygadywać jeżące włosy głupoty, zacietrzewiać się, spamować, rzucać mięsem na wszystkie strony, mieszać z błotem itp.

Trudne zadanie. Ludzie rodzą się z jakimś zestawem cech charakteru i raczej się nie zmieniają. To nieprawda, że z wiekiem dorośleją, nabierają doświadczenia, rozsądku. Ludzie to nie wino. I wcale, im starsi, nie muszą być lepsi. I raczej żadna perswazja nic tu nie pomoże.

Spróbujcie przekonać idiotę, osobę podłą, aby nie zachowywał się idiotycznie i podle. Nic to nie da. Idiota i podlec nie zmieni się pod wpływem perswazji ani o jotę! Właśnie dlatego że jest głupi i podły. Wyśmieje zwracającego mu uwagę i złośliwie będzie się zachowywał jeszcze głupiej i podlej, chociaż czasem wydawałoby się, że jeszcze bardziej głupio już się nie da. Nieprawda. Nie ma granic dla głupoty i podłości. Zawsze można ją przesunąć.

Tak więc perswazja na nic. Aby coś zmienić na naszym portalu musimy podejść do zagadnienia z innej strony. Musimy zejść, że tak powiem, niżej, porzucić psychologię na rzecz fizjologii. I tam znaleźć sposób na rozwiązanie naszych problemów.

Mówiąc krótko musimy wykształcić u łamiących regulamin użytkowników nowe odruchy warunkowe. Pomogą nam w tym nowoczesne technologie. Nie da się niestety uniknąć kosztów z tym związanych.

Typowym, powszechnie znanym odruchem warunkowym jest ślinienie się psa na dźwięk dzwonka. Odruch warunkowy klasyczny powstaje podczas życia osobnika na bazie odruchu bezwarunkowego. Występuje dopiero po analizie danego bodźca przez ośrodek kojarzenia w mózgowiu, głównie w pniu mózgu. Powstawanie odruchów warunkowych wynika z powtarzalności pewnych sytuacji oraz integracyjnej funkcji mózgowia, które korzystając z danych przekazywanych przez różne zmysły może postrzegać otoczenie wieloaspektowo.

I tu jest (nomen omen) pies pogrzebany. Musimy zadziałać na łamiącego regulamin użytkownika bodźcem, który poprzez swoją powtarzalność wykształci w nim nowy odruch, pozytywny w aspekcie poprawy funkcjonowania portalu.

 

Tak więc do rzeczy, bo tekst rozrasta się nieprzyjemnie i jak tak dalej pójdzie nikt nie doczyta do końca, a właśnie na końcu kryje się rozwiązanie, którego wszyscy pragniemy.

 

1. Krawat.

 

Zmieniamy regulamin portalu. Na stronę opowi.pl będą wpuszczać tylko w krawatach. Użytkownik w krawacie jest mniej awanturujący się. Krawat z logo opowi.pl będzie można kupić w sklepie internetowym, który niedługo otworzę.

Oczywiście sam krawat może nie wystarczyć. Znajdą się na pewno osobnicy, którzy nawet w krawacie wszczynać będą niesmaczne burdy, robić bydło, miotać inwektywy itp. Ale przynajmniej próbowaliśmy. Próbowaliśmy pozytywnego bodźca (krawat) w celu wyrobienia nowego odruchu warunkowego (kulturalne zachowanie). Może to być zbyt słaba stymulacja. Wiadomo, że ludzie wchodzą w internet, aby odreagować frustrację w realu. A na opowi mamy cały przekrój społeczeństwa. Mamy nastolatków, którzy mogą rozładowywać frustrację z powodu pryszczy, niezaliczonej klasówki, niespełnionej miłości, trucia rodziców, przebitej dętce w rowerze... Mamy też staruchów i panie w wieku dojrzałym. Panie sfrustrowane fioletowymi workami pod oczami i niezdrową cerą, i nadmiarem sadła. Staruchów z impotencją i strzykaniem w stawach. Mamy niespełnionych poetów i prozaików, na których kunszcie pisarskim nikt się jeszcze nie poznał. Więc złoszczą się na tą wielką niesprawiedliwość, na tą ślepotę powszechną. A swoją złość wylewają na niczemu winnym portalu, fala złości płynie wartkim strumieniem, im bardziej strzyka im w stawach, tym bardziej strzykają jadem. Im bardziej kuśka nie staje, tym mocniej gardłują na portalu...A jest jeszcze głupi szef w pracy i żona jędza. Więc, naprawdę, nie dziwmy się, że sam krawat może nie wystarczyć.

 

2. Krzesło elektryczne i aparatura do spryskiwania użytkownika gazem łzawiącym.

 

Zmieniamy regulamin portalu. Na stronę opowi.pl można się zalogować, tylko siedząc gołą dupą na krześle (krzesełku) elektrycznym i będąc w zasięgu automatycznego urządzenia rozpylającego gaz łzawiący.

Krzesło (krzesełko) elektryczne i aparaturę do spryskiwania gazem będzie można kupić w moim sklepie internetowym.

Krzesełko elektryczne – to będzie zwykłe krzesło z siedziskiem wykonanym ze stalowej gęstej siatki podłączonej przewodem do gniazdka elektrycznego.

Po obu stronach ekranu naszego komputera staną specjalne dyfuzory gazu łzawiącego skierowane na nasze twarze.

System będzie działał w następujący sposób:

Pan Piotr albo wybrany moderator będzie mógł uruchomić (przez Internet) w każdej chwili krzesło elektryczne i (lub) aparaturę do spryskiwania gazem łzawiącym u każdego zalogowanego użytkownika portalu.

 

Powiedzmy, że jest gównoburza. Moderator wchodzi na tekst pod którym rozpętała się gównoburza. Jak znaleźć taki tekst? To proste. Po ilości komentarzy. Jeśli jest bardzo dużo komentarzy pod tekstem, to znaczy że rozpętała się gównoburza.

Moderator obserwuje rozwijająca się „dyskusję”. Jeśli któryś z interlokutorów zaczyna bluzgać, robić bydło, znieważać, poniżać itp. włącza na chwilę prąd w krzesełku na którym siedzi niekulturalny użytkownik. Jeśli to nie pomaga, następnym razem, oprócz impulsu elektrycznego uruchamia dyszę z gazem łzawiącym. Działając w ten sposób, wyrabia u użytkownika nowy odruch warunkowy, powstały na bazie odruchu bezwarunkowego (nieprzyjemne doznanie – porażenie prądem, pieczenie oczu i skóry od gazu łzawiącego). Ten nowy odruch to nowe połączenie neuronowe: bluzganie, chamstwo, głupota powoduje nieprzyjemne doznanie fizyczne, zatem należy unikać tego typu zachowań. Po paru kopnięciach 220 volt, nawet największy głupek portalowy dostrzeże korelację między swoim niezgodnym z regulaminem działaniem (przyczyna), a jego konsekwencjami (skutek - nieprzyjemne doznanie). Ważne jest aby bodziec nastąpił natychmiast po pojawieniu się niepożądanego zachowania. Każdy kto ma psa, wie że nagradzać (karać) można tylko bezpośrednio po zaistnieniu przewinienia. Inaczej pies (idiota portalowy) nic nie zrozumie.

I tu pojawia się problem. Nawet najbardziej operatywny moderator nie jest w stanie być na każdej gónoburzy i interweniować. Nie można być przecież w kilku miejscach na raz. Dlatego przydałaby się do kontroli gównoburz jakaś sztuczna inteligencja, jakiś specjalny BOOT, program skanujący ruch na portalu i odpowiednio szybko działający, tylko wtedy reakcja na łamanie regulaminu byłaby natychmiastowa. Natychmiastowa, czyli skuteczna.

Podsumowując.

Idą zmiany. Niezbędne będzie poniesienie pewnych kosztów przez każdego użytkownika:

1. Krawat z logo opowi.pl - 180 zł

2. Krzesło (krzesełko) elektryczne - 1 550 zł

3. Aparatura do spryskiwania gazem łzawiącym - 2 433 zł

 

Razem: 4 163 zł.

 

Wszystkie te niezbędne akcesoria potrzebne do zalogowania się na portalu opowi.pl będziecie mogli wkrótce kupić w moim sklepie internetowym.

 

UWAGA! Dla pierwszych pięciu osób, które złożą zamówienie – pięć procent rabatu.

Dodatkowo za każdy pochlebny komentarz pod moim tekstem 5 złotych upustu.

 

ZAPRASZAM DO SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ. WKRÓTCE OTWARCIE SKLEPU!

 

***

 

Martwi mnie jedna rzecz. Mój system jest nie do końca szczelny. Co zrobić z osobami, które będą się logowały do systemu siedząc na moim elektrycznym krześle nie na gołej dupie, tylko w gumowych (lateksowych) gaciach? Z wojskowymi przeciwgazowymi maskami na twarzach? W ten sposób nadal będą mogli korzystać z portalu bez żadnych ograniczeń i robić bydło. Jeśli macie jakiś pomysł na uszczelnienie systemu, proszę o kontakt.

 

Z poważaniem.

 

Sensol

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 22

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (88)

  • Canulas 25.07.2019
    Pół na poważnie, dalej heheszki. Chyba nie dostanę 5zl znizki
  • jesień2018 25.07.2019
    Sensol , jestem Twoją przefanką!!
    (Mogę przyjmować zamówienia w tym sklepiku, ok? ok? ok?)
  • sensol 25.07.2019
    ok. pracując w moim sklepie dostaniesz dodatkową zniżkę na krawat :) (na pozostały sprzęt zniżek nie przewiduję)
  • jesień2018 25.07.2019
    sensol nie szkodzi, na pewno płacisz godziwie i resztę sprawię sobie bez problemu!
  • sensol 25.07.2019
    jesień2018 wypłata w akcjach mojej firmy. ewentualnie wyemituje wirtualna walutę albo cus w tym rodzaju :)
  • jesień2018 25.07.2019
    sensol sorka, tylko gotówka.
  • Nuncjusz 25.07.2019
    Ale trole poczuły się zagrożone, bo obsmarowały tekst jedynkami chyłkiem :)
  • Canulas 25.07.2019
    Sugestywnie zaczął. Myślałem, że naprawdę ma pomysł.
  • Nuncjusz 25.07.2019
    Canulas trole więcej nie czytają, jak tylko tytuł i ewentualnie początek, więc mogły się tak poczuć :)
  • akwamen 25.07.2019
    Nuncjusz mylisz się! Ja naczelny troll opowi przeczytalem w nabożnym skupieniu i dałem pięć, chociaż sporadycznie oceniam ;)
  • Canulas 25.07.2019
    akwamen, a tam troll
  • sensol 25.07.2019
    normalka. potem średnia rośnie
  • Shpaque 25.07.2019
    To ja chętnie zrobię logo :) i dostanę krzesełko gratis? :) No ale na poważnie - problem dotyczy wszystkiego, co w sieci. I bardzo dobrze, że ktoś i o tym pisze.
  • Pontàrú 25.07.2019
    A co jak ktoś jest młodym któremu strzelają stawy? Taka hybryda? Pytam bo eee… pytam bo kolega się pyta i… i tak.
    Piąteczka za chumor choć sprawa rzucania mięsem faktycznie jest poważna.
    Jeśli mówić na poważnie to widziałby mi się taki system:
    "unikaj jako komentującego"
    Po włączeniu tej opcji wybrany użytkownik traciłby możność komentowania naszych tekstów powiedzmy na tydzień. Po tym czasie wszystko wracalałoby do normy. Możnaby również wprowadzić limit użyć tych bloków do na przykład 3 użytkowników, czyli można blokować 3 na raz.
    Taki pomysł nawet możliwy do zrealizowania ;)
  • Canulas 25.07.2019
    Są osoby co mają po 3 alter konta. Jeśli blokować, to bez limitu, ale nie wiem czy to nie stworzy wysepek wzajemnej szczęśliwości
  • Pontàrú 25.07.2019
    Canulas, niestety muszę stwierdzić, że limit byłby potrzebny. Inaczej tak jak mówisz porobiłyby się grupki lub wyspy. Może większy niż 3 ale jednak jakiś.
    Poza tym nie jestem za bardzo za systemem bezpośrednich kar, ale może by zrobić system zdobywania punktów za przydatne komentarze. Twórca pod każdym tekstem miałby np. 3 punkty do przyznania. Te punkty wyświetlałyby się np. obok nicku komentującego. W ten sposób trolle nie dostają nic, a pomocni użytkownicy są nagradzani. Żeby nie było nagle miliona punktów przy jakiejś osobie możnaby też wprowadzić, że taki punkt utrzymuje się np. 2 tygodnie. To znaczy, że przy takiej samej liczbie przydatnych komentarzy na miesiąc, zyskamy stałą, dużą liczbę punktów. Jeśli zaś przez jakiś czas będziemy nieaktywni lub nasze komentarze będą conajmniej nieprzydatne, to ta liczba będzie się stopniowo kurczyć. Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli :)
  • Canulas 25.07.2019
    Pontàrú - rozumiem, ale również w przyznawaniu punktów byłyby różne, ekhm, niuane... Dla mnie eliminacja komentrzay pod danym tekstem trochę i ma sens. No ale przuyjrzyjmy się temu bliżej na przykładzie.

    Pan x pisze tekst
    Pojawia się dwie grupy, które pod tekstem walczą ze sobą, ponieważ mogą sie zetrzeć tylko na neutralnym gruncie, gdyż pod własnymi tekstami eliminują zagrożenie blokadą. Tak więć masa stricte neutralnych tekstów będzie istnymi polami walki dwóch zwaśnionych grup. No chyba, że dany autor wyblokuje obie strony, ale to po 2tyg wszyscy się wzajemnie poblokują.
    Zamysł jest, ale do dopracowania.
  • Bogumił 25.07.2019
    Pontàrú to być tu musiał jeszcze rachmistrza zatrudnić z pensją min. 5000 zł netto. Przecież to bzdura.
  • Gregory 25.07.2019
    Canulas Canulas lubię cię, ale nudny jesteś z tymi alter kontami. Jest przyzwolenie i git. Niektórzy komentują, niektórzy klną inni dają jedynki z alter kont inni wrzucają teksty i nie możesz zabronić. Całe forum zasrane wątkami z dupy przez ludzi którzy niby walczą z trollami i co z tego wynika? Jeden ma zatwardzenie, druga ma sraczkę, trzeci nie lubi Bogumiła, Betti, a jeszcze inny chce być modem. Ja lubię wolność i mi to wisi czy mnie usunie ktoś. Przyjdą inni. A ty Can nie możesz ludziom zabronić pisania, nawet z dupy, bo taka polityka portalu... Bukowskiego za przykład dałeś i się tego trzymajcie. Każdy ma prawo do pisania i wyrażenia swojego zdania. Kto ma alter konta ten jest trollem, ale ten co rzuca kur...ami ten jest w porządku. Śmieszny jesteś czasami i broń panie Boże modem na tym portalu, bo to już będzie koniec. Amen
  • Pontàrú 25.07.2019
    Po co ten rachmistrz bo nie do końca rozumiem? Kwestia punktów to jest parę dodatkowych linijek kodu na stronie. Raz ustawiony system powinien dobrze działać
  • Bogumił 25.07.2019
    Pontàrú informatyk tworzący stronę mógłby tego nie skumać, bo jest w końcu tylko informatykiem, a nie matematykiem.
  • Canulas 25.07.2019
    Gregory, każdy ma prawo do własnego zdania. Twoje jest takie. Moje takie. To i tak wszystko hipotetyczne. Każdy ma inną skalę i każdemu co innego przeszkadza. Nigdy nie będzie dobrze, więc tak sobie tu wszyscy pierdzielimy z nudów o wyimaginowanych możliwościach, które i tak pewnie nie zaistnieją. Nigdzie się nie wybielam. Mam pełną świadomość, że wielu nie w smak rzucanie kurwami, a rzucam nimi notorycznie. Nikomu nic nie zabraniam, tylko wyrażam swoje zdanie, jak Ty teraz. Wątków jest od groma, wiele debilnych. Jednym przeszkadza to bardziej, innym mniej. Jednym przeszdzadza wiącha, innym polityka, ajeszcze innym alterkonta. Ale i tak wszysto to jedna i ta sama piaskownica. Trochę chyba za mocno się napiąłeś lub nieopatrznie wziąłeś coś do siebie.
    Piss-Joł
  • Pontàrú 25.07.2019
    Canulas, owszem pojawia się problem neutralnych gruntów. Jednak wtedy zazwyczaj widać kto atakuje. Osoba publikująca tekst nie będzie musiała blokować obu stron a jedynie tą, która jej nie odpowiada. Poza tym, pisarze z większą liczbą punktów przydatności będą bardziej poważani - zyskają jakąś pozycję.
    Niestety czasówka musi być, gdyż skończyłoby się poblokowaniem wszystkich i tyle. Sądzę, że 2 tyg. to wystarczający czas aby troll znudził się i poszedł dalej. Wątpię by pojawił się pod tekstem po tak długim czasie. Będzie wolał atakować gdzie indziej a tam znowu będzie czekał blok. I tak oto każdy zyska komentatorów jacy mu pasują.
    Same punkty będą też swego rodzaju wyróżnieniem. Jeden punk pod tekstem za użyteczny komentarz? Trochę trzeba się będzie napracować żeby mieć ich sporo
  • Canulas 25.07.2019
    Pontàrú "Poza tym, pisarze z większą liczbą punktów przydatności będą bardziej poważani - zyskają jakąś pozycję. " - nie sądzę
  • Pontàrú 25.07.2019
    Bogumił muszę zaprzeczyć. Aby być informatykiem, trzeba być matematykiem. Może nie takim, co całkuje przez części, ale przynajmniej takim co to umie odejmować w zakresie do 365
  • Canulas 25.07.2019
    I wiesz, nikt nie jest uwięziony. Ty, ja, inni. Każdemu coś przeszkadza, ale nie na tyle, żeby się spakować. Czyli samo to daje świadectwo, że problemy są mniejsze od czerpanego zysku. Gdyby było odwrotnie, byłoby pusto. Sam wiem, że obostrzenia językowe wygnałyby mnie stąd w przeciągu miesiąca.
  • Pontàrú 25.07.2019
    Canulas, dlaczego nie sądzisz? Jeśli każdy będzie wiedział, jak trudno jest zdobyć te punkty, ludzie z ich dużą ilością będą cennymi komentatorami
  • Canulas 25.07.2019
    Pontàrú - dlatego, że mogę "nie sądzić". Ludzie znajdą dziesiatki powodów i odrzucą wszelkie logiczne przesłanki, żeby tylko nie musieć szanować kogoś, kogo nie lubią.
    - że kumoterstwo 3 układy
    i inne takie.
  • Canulas 25.07.2019
    zamiast 3 miał być #, ale mam niedowład jakiś chyba
  • Gregory 25.07.2019
    Canulas no i pięknie też się napiąłeś i wziąłeś nieopatrznie coś dla siebie, jest git. No to se my wyjaśnili sprawę. Ja łopatką, ty wiaderkiem jak to w piaskownicy bywa. Piss-Joł
  • Pontàrú 25.07.2019
    Canulas, ano faktycznie z takimi sprawami trudno walczyć. Nie mniej jednak uważam, że powstanie opisanego przeze mnie systemu byłoby niezłym pomysłem ;)
  • Canulas 25.07.2019
    Gregory - nie tyle wziąłem, co mam świadomość jak dalece frywolnie płynę słowem. Wiadomo, że czasem graniczę z ostrzeżeniem. Może się na tym przejadę. Trudno. Nie mam zamiaru upiększać się na siłę czy stylizować na gentlemana.
    Zero napinki (a na moda się nie nadaję z typowo ludzkich przyczyn. Tak samo jak nie nadaje się nikt, kto w jakikolwiek sposób jest tutaj zaangażowany). Wszystko by sie rozjebało w bardzo krótkim czasie.
  • Canulas 25.07.2019
    Pontàrú - tego nie sprawdzimy. Monopolu na to, co byłoby lepsze nie mam. Nie sprawdzimy, nie dowiemy się.
  • Gregory 25.07.2019
    Canulas I'm calm
  • Canulas 25.07.2019
    Gregory no i gites
    Zmiany idą i tak od samej góry. Przez ostatnie 2 tyg zmieniło się więcej, niż przez dwa lata.
  • Gregory 25.07.2019
    Canulas zobacz na wszystkich portalach pojawiły się zmiany kosmetyczne, może takie narzucono procedury. A nie bo ktoś coś pisał do Admina. Baj
  • Canulas 25.07.2019
    Gregory, ano może i tak
  • DrV 26.07.2019
    nie piszcie tak dużo postów bo system wytkryje gównoburzę!
  • Bogumił 25.07.2019
    Pospisuję się pod tym sensol obiema/oboma/obydwoma łapami.
  • Bogumił 25.07.2019
    Acha, i jeszcze jedno. Nie każdy tekst z dużą ilością wpisów to g.burza. Bez przesady. I nie życzyłbym sobie, żeby ktoś się wtrącał w sprzeczki między przyjaciółmi.
  • Kapelusznik 25.07.2019
    Doceniam komizm
    I przyklaskuje inteligencji
    Opis działania społeczności internetowych - bardzo trafny
    Osobiście - jestem za całkowitą wolnością słowa w tekście
    Ale jakąś kulturą w komentarzach
    Pozdrawiam i zostawiam 5
    Kapelusznik
  • sensol 25.07.2019
    dzięki. jestem za wolnością! bezwarunkową. czyli zero moderacji
  • Aisak 25.07.2019
    Mnie pociąga wolnoamerykanka.
    Ale stanowczo jestem PRZECIWNA ludzkiej podłości.
    I z tą główną cechą katolików będę walczyła.
  • Pontàrú 25.07.2019
    Podłość jest główną cechą katolików?
  • Aisak 25.07.2019
    Pontàrú jesteś katoliczką?
  • Pontàrú 25.07.2019
    No jestem ale nie z tych co to zaraz na cb nawrzeszczą i wyzwą od niewiernych. Lubię poznawać punkt widzenia innych. Jeśli jest sensowny to może coś z niego wtedy wyciągam
  • Aisak 25.07.2019
    Katolicy, to byt ludzki, któremu wydaje się, że jest oczyszczony z wszelkich przewinień dzięki żydowskiemu ekscentrykowi.
    Nauka religii katolickiej opiera się na zlepku kilku wyznań. W tym również żydowskiej.
    Ale katolicy polscy nienawidzą żydów, w tym żydowskiego ekscentryka, któremu oddają chwałę dwa razy do roku.
    Paradoks katolika: BIJ ŻYDÓW, kochaj Jezusa, bo zrobił ci (katoliku jakikolwiek) przysługę i umarł w męczarniach, jak inni w tamtym okresie.
  • Pontàrú 25.07.2019
    Hmm, akceptuję twój punkt widzenia. Nowy światopogląd dodany do kolekcji. Od siebie mogę powiedzieć tylko, że trafia mnie w serduszko ta generalizacja. Cóż, niestety prawda to co piszesz ale o tych takich katolach. Osobiście nie czuję się jako oczyszczony człowiek ze wszystkich przewinień ;)
  • sensol 25.07.2019
    aisak - chyba przesadzasz. wrzucanie wszystkich do jednego worka nie jest OK. chociaż po ostatnim szczuciu kościoła na lgbt porządny człowiek ma chyba problem z pogodzeniem bycia katolikiem i przyzwoitym człowiekim
  • Pan Buczybór 25.07.2019
    ee, wygląda mi to na sprytną reklamę, a nie rozwiązanie problemu. Ale nawet bez tych bajerów spostrzeżenia dość trafne, choć, mimo wszystko, raczej niemożliwe do zrealizowania. A tak w ogóle patrząc optymistycznie nie jest przecież aż tak źle. Siedzę na Opowi trzy lata i nie sądzę, by teraz było gorzej niż kiedyś. Taka już specyfika tego miejsca.
  • Gregory 25.07.2019
    Dobrze jest jak jest, ale co niektórzy mają parcie na władzę i chcą zmiany na lepsze.
  • sensol 25.07.2019
    otóż to! portal żyje właśnie dlatego, że jest tu wolność! wolność daje tlen. cenzura zniszczy wszystko! wole wolność z gónoburzami, od wymuszonego "ą ę"
  • Anonim 25.07.2019
    sensol
    "Mój system jest nie do końca szczelny."

    To bardzo proste. Do oferty musisz dorzucić dedykowaną wannę z logo Opowi, sprzężoną z profilem. Oczywiście trzeba wymusić na adminie zapis, że z serwisu można korzystać, tylko siedząc w wannie. Widzę same plusy takiego rozwiązania, ponieważ nie tylko wyeliminuje oszustów (woda jest świetnym przewodnikiem), multikonta (wszak w łazience zmieszczą się max. dwie dedykowane wanny), ale co najważniejsze, takie działanie zmusi niektórych do zadbania o higienę osobistą.

    Pozdrawiam i liczę na obiecaną zniżkę.
    M.
  • Gregory 25.07.2019
    I jeszcze jakuzi prosimy
  • Pontàrú 25.07.2019
    Należy pamiętać aby woda miała odpowiednie stężenie soli. Destylowana raczej słabo przewodzi. Proponuję sprzedawać specjalną sól opowi do kąpieli ;)
  • sensol 25.07.2019
    genialny pomysł! wanna nie może kosztować mało. a więc mój sklep będzie miał dodatkowy dochód.
  • Angela 25.07.2019
    Przeczytałam, przyswoiłam, fundusze przeliczyłam i wyszło mi, że na sprzęt przyjdzie mi pożyczkę zaciągnąć.
    Sensol, ni masz litości : )
  • sensol 25.07.2019
    dostaniesz zniżkę "na ładne oczy" :)
  • Artbook 25.07.2019
    Wstęp i występ dobry. Nie powiem, żeś narobił apetytu ;-D

    Rozwinięcie nieco rozczarowało, ale spox, nie ma jak zmniejszenie napięcia na linii...

    Zakończenie groteskowe. Lubię, żeby nie było, tylko nie wiem czy w tym temacie.

    Dużo widzisz i to fajne, ale jakby tak wprowadzić zasadę: Zachowuj się! Byle jak, ale zachowuj się! No to może cóś by z tego nam wszystkim na tym portalu wyszło ;-D

    Pozdro Sensol! :-)

    ps. tylko weź się odezwij i napisz ludziom co i jak, bo komentarzy masz, co nie? ;-)
  • sensol 25.07.2019
    zachowujemy sie jak umiemy :) jedni lepiej inni gorzej. dzięki temu, że nikt nic nie udaje, portal żyje. najgorsze co mozna zrobić, to zmienić to. ostatnio zrobiłem obchód po róznych portalach, na które nie zaglądałem od lat (fotograficzne, pisarskie) niektóre z nich już nie istnieją. inne funkcjonują na zasadzie zombie. jeden wpis na trzy dni. smutek, bezruch, trupi odorek czuć. grzebanie przy opowi tez może się tak skończyć. cieszmy się tym , co mamy, bo takie miejsce, to już rzadkość w dzisiejszych czasach. takie portale jak ten funkcjonowały 20 lat temu , w fazie niemowlęcej internetu. potem wszystko się zmieniło. na gorsze.
  • Canulas 25.07.2019
    sensol - w sumie trochę racji masz
  • sensol 25.07.2019
    Canulas napisałeś, że gdyby nie możliwość rzucania mięsem to byś się wypisał. ja też. na PP nie można było. czułem się kurwa jak na przyjęciu u pani Łęckiej. ą ę kurwa i bułke przez bibułkę...
  • Canulas 25.07.2019
    sensol - tak. Nawet nie wiem czy bym sie wypisał. Raczej bym dostał na pizdę.
  • Artbook 25.07.2019
    Dobrym kom! :-) Pozytywny. No i że ten... wiadomo o co chodzi
    Opowi trzyma fason, luz i swobodę wypowiedzi, byle ta cała nasza ferajna była zgrana a nie że jeden drugiemu kłody pod nogi, albo, że wiesz jakieś tam podziały, bo jeden politykuje, a drugi jakies tam brudy pierze i osobiste wycieczki prowadza...
  • Canulas 25.07.2019
    Artbook - ciężko żyć w raju
  • Artbook 25.07.2019
    sensol co fakt to fakt inne portale to tak trochę zipią, słabiutko, pogadać nie idzie...
    Nie generalizuje oczywiście, ale szału ni ma jak się tak przyjrzeć ;-D
    I tutaj trza sobie towarzycho dobierać i tyle.
    I niech opowi wzlatuje nad poziomy ;-)
  • Artbook 25.07.2019
    No ja, nie ten świat, nie dzisiaj. Za kiedyś owszem...
    Ale przyznasz Can, że cierpliwość ćwiczy opowi, co nie? ;-D
    Pewnie nie tylko cierpliwość...
  • Canulas 25.07.2019
    Artbook - cierpliwość to ćwiczy życie. Na opowi zdenerwowałem się ze dwa razy, ale nigdy na sto proc. Tak, żeby iść bez hamulcy.
    No ale na dłużej trochę męczy i przydają się przerwy. To prędzej.
    Dobra, sorrex, ale:
    gawęda < sen
  • Artbook 25.07.2019
    Canulas spoko, tez lecę spać, bo oczyska ciężkie, spokojnej nocki :-)
  • Panie sensol, popieram w 100% szanownego Pana pomysła. Bardzo przyzwoite pomysła, spisane w równie przyzwoity sposób.
    Pozdrawiam i niech nieograniczona wolność słowa będzie z nami.
    PS. I, żeby nie było, nie robię sobie beki. Poważnie tak sądzę.
  • sensol 25.07.2019
    dzięki. ja tez nie dla beki tak szczerze to naskrobałem
  • sensol
    Tak czułam i cieszy mnie twa postawa. Opowi to jeden z ostatnich bastionów totalnego luzu i niechaj takim po wsze czasy pozostanie :)))
  • kalaallisut 26.07.2019
    Przepiękne do łez :D "Spróbujcie przekonać idiotę, osobę podłą, aby nie zachowywał się idiotycznie i podle. Nic to nie da. Idiota i podlec nie zmieni się pod wpływem perswazji ani o jotę! Właśnie dlatego że jest głupi i podły. Wyśmieje zwracającego mu uwagę i złośliwie będzie się zachowywał jeszcze głupiej i podlej, chociaż czasem wydawałoby się, że jeszcze bardziej głupio już się nie da. Nieprawda. Nie ma granic dla głupoty i podłości. Zawsze można ją przesunąć." — prawda. A co do osobników jest tylko jedna metoda nie karmić, traktować jak powietrze, odejdą, umrą sami z głodu.
  • DrV 26.07.2019
    nie czytałem nic tak dobrego od "digqartu dnia", warto żyć
  • sensol 26.07.2019
    wus wus! weteran! waran weteran!
  • DrV 30.07.2019
    sensol masz gdzieś zapisany digart dnia? przeczytałbym jeszcze raz, jak masz gdzieś wszytsko swoje to wszystko wyślij sam znajdę
  • DrV 30.07.2019
    sensolu nieszczególny?
  • sensol 30.07.2019
    a może o coś innego chodzi? "digart dnia" w cudzysłowie, czyli że taki tytuł? o czym to było. nie pamiętam
  • sensol 30.07.2019
    cześć :) dopiero dzisiaj zajarzyłem ktoś ty! zdjęcie do tego tekstu jest na portalu tekstura Nuncjusza. wszystko co było na digarcie przepadło razem z portalem. wiele prac przepadło na amen - nie moge ich znaleźć na kompie. teraz nawet troche żałuję, że nie skopiowałem prac z digarta. ZDRAVIA :)
  • DrV 30.07.2019
    heh, tak, napisałeś pracę o tyltule 'digart dnia', dostałeś za nią DD xD opisywałeś jak aktorzy podstawieni przez onet udają że są prawdziwymi ludźmi i nikt już nie tak naprawdę nie czyta tylko opłacane boty, urywało dupę ze śmiechu xD
  • sensol 30.07.2019
    DrV ach! to! ale tytuł był inny z tego co pamiętam. chyba "wstawiony"
  • sensol 30.07.2019
    oo! teraz po awatarze od razu poznac kolegę :)
  • Nuncjusz 31.07.2019
    Drakuś Volantuś :)
  • sensol 31.07.2019
    Nuncjusz stary ziom :) przydałby sie jeszcze ósmy do kompletu. ten potrafił wierszować
  • Nuncjusz 31.07.2019
    sensol no jego to raczej ciężko. Ja nie umiem się z nim dogadać.
    Ongi był tu 3pozycje ale se poszedł
  • sensol 31.07.2019
    Nuncjusz 3pozycje był. szkoda, że sobie poszedł. a z ósmym tak tylko gdybam
  • Brawo miszcz Sensol!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania