Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Moje miasto?

Życie w mieście, ach, życie w mieście!

Jest cudownie? W jakim błędzie jesteście!

Kolorowe szyldy tak widok szpecą,

a liczne kurwy nie tylko z ust lecą.

Powietrze już dawno spleśniało,

gdzie się ostatnie drzewo podziało?

Betonowe mury

i śmieci góry.

Tyle ludzi, a jednak jesteście sami.

Tylko szarość nad szarościami.

Ach, jak ten czas leci,

w parkach już nie ma dzieci.

Teraz siedzą tam tylko pijaki,

aż mi się przewracają flaki!

I to życie nocne,

jakież owocne...

Mocne trunki

i jakieś podgatunki

i nowe pokolenia.

Mam już dość tego popierdolenia!

Życie w mieście? Jak wybitnie!

A życiowa patologia wciąż kwitnie...

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • KarolaKorman 23.10.2016
    Jest wiele prawdy w Twoim wierszu i to jest żałosne :( Za rymowankę piąteczka :)
  • Lotta 24.10.2016
    Bardzo dziękuję. ;)
  • Lucinda 24.10.2016
    Przeczytałam wiersz wczoraj i... wywołał on we mnie sprzeczne emocje, ale zaraz wyjaśnię dlaczego. Z jednej strony utwór miał wydźwięk negatywny i wręcz smutny, bo ta treść nie jest taka bezpodstawna. Podobny obraz miasta nie jest zachęcający, ale co poradzić, skoro tak jest... Sprzeczność natomiast wynikała że skojarzenia wynikającego z tytułu. Śpiewaliśmy (i pewnie jeszcze nie raz zaśpiewamy) na koncertach chóralnych tryptyk poświęcony Lublinowi, a tytuł jednej z piosenek brzmiał "Moje miasto". Nie przepadałam co prawda za tymi utworami, ale były takie pozytywne, melodia była co najmniej wesoła, no i chyba można sobie wyobrazić, że połączenie skocznej, radosnej melodyjki i Twojego wiersza... No a właśnie ona zaczęła mi grać w głowie, gdy tylko zobaczyłam nazwę. W każdym razie zostawiam 5 :)
  • Lotta 24.10.2016
    Dziękuję pięknie. :)
  • Rasia 26.10.2016
    Jedyna moja uwaga, to że przy tego typu humorystycznych, można rzec satyrycznych wręcz wierszach, dobrze jest trzymać się sylabiczności, czyta się wtedy przyjemniej i nie ma takich przeskoków między wersami. Ale to tak poza ogólnym ocenianiem :) Podoba mi się bardzo to uchwycenie miejskiego życia, ale właśnie ze zwróceniem uwagi na aspekty doprowadzające do wypaczenia środowiska. Zwłaszcza ten wers z kurwami był taki chwytliwy, trochę takie oczko w stronę czytelnika :D Świetne, choć skupiłabym się jeszcze na tej rytmice następnym razem :) Zostawiam 5 z małym minusem :)
  • Lotta 26.10.2016
    Dziękuję Rasiu. :)
  • katharina182 27.10.2016
    Bardzo dobry wiersz. Taki... prawdziwy. Zostawiam 5
  • Lotta 27.10.2016
    Dziękuję uprzejmie. :)
  • Perzigon69 28.10.2016
    Właśnie. Najlepsze jest w wierszach to, że zwykle ukazują prawdę. A my nieraz nie chcemy jej przyjąć.
    No, ale to już nasz problem.
    5
  • Lotta 28.10.2016
    Dziękuję za komentarz. :)
  • Margerita 01.11.2016
    pięć
  • illibro 20.12.2016
    Że tak powiem - kurwy mnie ujęły:D Wyczuwam bunt i drapieżną duszę ;-) Oby ta patologia z ostatniego wersu przekwitła z - takie życzenie(może na Nowy Rok) Nie, w sumie to lepiej już teraz. Zostawiłem 5 ;)
  • Lotta 20.12.2016
    Gdyby ten bunt jeszcze cokolwiek dawał... Dzięki za życzenia i za ocenę. :)
  • foxcatcher 20.12.2016
    zupełnie nie rozumiem pochwał dla wiersza ani tego typu poezji. poza 9 i 10 wersem prostota i infantylność w najsłabszym wydaniu. może nie wiem jeszcze co się na tej stronie dzieje bo jestem tu nowy ale na pierwszy rzut oka smuutno. mam nadzieję że obejdzie się bez hejtu na moim profilu za to, bo nie chcę kłótni tylko dobrych tekstów, może do następnego!
  • Lotta 20.12.2016
    Spoko, ja Cię hejtować nie zamierzam. Każdy ma swoją opinię, a u mnie każda opinia jest mile widziana. :) Zresztą ten wiersz znacznie różni się od moich innych tekstów. Zatem witaj na opowi. :D Smutno? Może... Ostatnio raczej pusto. Dzięki za komentarz. ;)
  • detektyw prawdy 20.12.2016
    no niestety taka prawda,chcialoby sie wyleciec z miasta na jakies nieodkryte odludzie... 4.5
  • Lotta 20.12.2016
    Bezludna wyspa byłaby idealna. Dzięki detektywie. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania