Morza szum

Plaża tego popołudnia była pusta. Nie wiedzieliśmy czemu, wczoraj o tej porze była pełna ludzi. Przedwczoraj też. A dzisiaj w uszy wdzierał się niezakłócony ludzkim gwarem szum morza, po którym szalał dziki sztorm. Ściany wody przewalały się z hukiem. Sięgały kilku metrów i wyglądem przypominały rozwarte paszcze prehistorycznych potworów. Kołysały się do melodii huczącego wiatru dającemu sztormowi dziesięć w skali Beauforta.

– Myślisz – zapytałem Piotrka przekrzykując z trudem ryczący wiatr – że ludzi mógł wystraszyć ten sztorm? Zanim dokończyłem to pytanie, na wysokości oczu przeleciał mi, gnany dmącym wichrem, czerwono – zielono - żółty parawan.

– Bardzo możliwe! – odparł wrzeszcząc – ale bardziej bym się skłaniał ku temu, że Polska dziś gra mecz z Portugalią.

– Serio?

– Serio, serio…

Podnieśliśmy nasze surfingowe dechy i z myślą, że bez sensu rzucać słowa na huczący wiatr, poszliśmy ślizgać się po falach.

– Jak tak dalej pójdzie – myślałem podczas szalonych ślizgów po spienionych bałwanach – to przez życie się raczej prześlizgnę, zamiast je przebyć. Nie myślałem jednak długo, bo huk sztormu i przewalających fal zagłuszał skutecznie moje myśli. Zresztą brykanie między falami było ciekawsze niż myślenie.

Wieczorem, po szalonych wodnych harcach opiliśmy zwycięstwo polskiej drużyny. Po ósmym, złocistym bronku, z alkoholowym sztormem w głowie nie gorszym od tego, jaki dziś szalał po Bałtyku, położyliśmy się spać. Nazajutrz rano, motywowani potwornym bólem głowy, obiecaliśmy sobie z Piotrkiem, że już nigdy nie spożyjemy żadnego alkoholu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • AlaOlaUla 26.12.2019
    Pił. Pili. Bałwany przepili. I skończyli.

    Całe opowiadanie.
    Daję sobie 5.
  • illibro 26.12.2019
    Dziękuję;)
  • Puchacz 26.12.2019
    Chciałoby się zapytać po lekturze - no i co z tego?
    Ano nic - taki bzdecik.
  • illibro 26.12.2019
    Jak każda lektura:)
  • Puchacz 26.12.2019
    illibro Ciekawe podejście do lektury. Każdej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania