Motyl i kruki

 

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Agnieszka Gu 07.07.2018
    Witam,
    Nocny koszmar, zupełnie jak życie... Cmentarz, czarne kruki, ulotność życia,
    Mnóstwo skojarzeń i odczuć. Pozdrawiam
  • Pasja 07.07.2018
    Witaj Aga
    Dziękuję za skojarzenia i odczucia. Sen jest zawsze odzwierciedleniem dnia.
    Pozdrawiam:)
  • Adam T 07.07.2018
    Czarny aksamit i cytryna - w średniowieczu żółty uważano za kolor śmierci, zgniliźny, z drugiej strony Ghandi żył tygodniami pijąc jedynie wodę z cytryną. Śmierć - początek, inne źycie. Za szybą motyl - strach przed śmiercią nie pozwala dostrzec wyzwolenia, które jest tuż, tuż. Strach ma czarne skrzydła kruków i to nieważne, że piszę w tej chwili jak licealista, widocznie mój odbiór poezji zatrzymał się na tym etapie. I dobrze. Na pohybel snobom. Bo ja mam wciąż umysł otwarty, a oni już połykają własny ogon.
    To wiersz o śmierci. Tak to widzę.
    Nie wiem, czy "zegarmistrz" nie powinien być w cudzysłowie, dla mnie to cytat, ale ktoś, kto chroni prawa autorski pana Chorąźuka, może mieć podstawy sądzić, iż jest to plagiat.
    Dwa dobre bardzo teksty dziś od Ciebie. Pięknie.
    Pozdrawiaki ;)
  • Pasja 07.07.2018
    Witaj
    Na pohybel i trafione w sedno. Zegarmistrz został zmodyfikowany, bo różnie mogłoby się kojarzyć. Dzięki za te spostrzeżenia.
    Pozdrawiam :))
  • Bbard 07.07.2018
    Nie czytam tu zwykle prozy, ale sobie kliknąłem.
    Niezwykle zbudowany obraz.
    6.
  • Pasja 07.07.2018
    Witaj
    Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie miłego śladu.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 07.07.2018
    Bardzo mi podszedł. Taki klimatyczny zaiste i wiele mówiący. Już sam tytuł inwersyjny. A to też lubię. Pozdrawiam→5
  • Pasja 07.07.2018
    Witaj DD
    Masz rację... tytuł jest bardzo ważny. Czasem bywa lepszy niż treść.
    Dziękuję i pozdrawiam
  • Iwona 07.07.2018
    bardzo fajnie i obrazowo ale ta ''czarna rozpacz'' źle brzmi. pozdrawiam.
  • Pasja 07.07.2018
    Witaj
    Dziękuję za spostrzeżenie z rozpaczą. Pozdrawiam
  • Justyska 07.07.2018
    Taka wizyjność pięknie odmalowana. Klimat taki... trochę ciężki, mroczny, tajemniczy. Podoba mi się bardzo.
    Tak sobie myślę że to taki bardzo Twój utwór, bo i ptaki i motyle - zawsze z Tobą kojarzę:)
    Pozdrawiam ciepło!
  • Pasja 10.07.2018
    Witaj Justyska
    Każdy tutaj ma swój styl i myśli. Pozdrawiam cieplutko
  • MarBe 07.07.2018
    Podczas tworzenia ptaków i kruk miał wybór jaki pragnie być.
    - Chcesz być kolorowy i pięknie śpiewać - zapytał stwórca.
    - Pragnę mieć rozum, długo żyć, być czarnym jak bezksiężycowa noc i krakać. Inaczej ludzie jakich wcześniej stworzyłeś zamkną mnie w klatce dla uciechy.
    - Mądry już jesteś, dlatego dorzucam resztę.
    Pozdrawiam.
  • Pasja 10.07.2018
    Witaj przyjacielu
    Bardzo mądra i pouczająca przypowieść o kruki. Nie wszystko złoto, co się świeci.
    Pozdrawiam:)
  • Keraj 08.07.2018
    Ma klimat.5
  • Pasja 10.07.2018
    Witaj
    Dzięki za ten właśnie klimat
  • Bożena Joanna 08.07.2018
    Nocne koszmary podobno rodzą się w naszej podświadomości. W każdym z nas jest jakiś lęk przed nieznanym, który u Ciebie odzwierciedla obraz głębokiej studni i złowieszczy lot kruków. Dwa wersy, moim zdaniem, podsumowują przesłanie, to "błysk czarnego odbicia w lustrzance wpadł do oczu" i przebudzenie "błękit nieba malował witraże na ścianie". Bardzo emocjonalny wiersz. Pozdrowienia!
  • Pasja 10.07.2018
    Witaj Bożenko
    Sny chyba odzwierciedlają nasz dzień i odwrotnie. Emocje czasem nas przerastają. Pozdrawiam cieplutko
  • Hej Pasjo :)
    Bardzo podobają mi się Twoje hajkowe klimaty, te kolorowe obrazy, które tam malujesz. Tu udowodnilas, że potrafisz operować rownież czernią i jej odmianami, wszelkiego rodzaju szarościami.
    Ciekawe to Twoje „nocne malowidło” bardzo. Porusza i zmusza do myślenia.
    Pozdrawiam
  • Pasja 10.07.2018
    Witaj Maurycy
    Dzięki za uznanie i w pewnym sensie to właśnie czytelnicy są najlepszymi krytykami.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania