-

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (71)

  • Keraj 15.06.2018
    Z tej Rithy zrobiłaś niezłą jędze. 5
  • Margerita 15.06.2018
    Dzięki
  • Violet 15.06.2018
    Uciekająca panna młoda, takiego zwrotu akcji bym się nie spodziewała :) i za to daję 4+.
    Pozdrawiam.
  • Margerita 15.06.2018
    Dzięki bardzo
  • Pasja 15.06.2018
    Witam
    Ciekawe co Tomasz nam szykuje? A Ritha ma w sobie temperament.
    Pozdrawiam
  • Margerita 15.06.2018
    Dzięki pasja
  • Tjeri 15.06.2018
    Tą część nękają te same problemy co wcześniejsze odcinki - karkołomne zdania, brak interpunkcji, zupełnie niewiarygodne postaci.
    "Osiodłała ‘’Czarnego księcia ‘’ następnie podstawiła dwie drewniane skrzynki, na których stanęła potem włożyła stopę w strzemię, a drugą nogę przełożyła przez koński zad, kiedy już stabilnie siedziała w siodle." To zdanie ma problem konstrukcyjny. Wynika z niego, że gdy siedziała stabilnie w siodle to przerzuciła nogę przez koński zad - czyli mistrzostwo świata.
    I jeszcze przykład na sytuację, w której interpunkcja (a raczej jej brak) zmienia sens zdania.
    "Zdecydowanym krokiem wszedł do środka zamknął za sobą drzwi na klucz udał się do gabinetu następnie wszedł do sekretnego pokoju Anety." - tu wyszło, że to klucz udał się do gabinetu.
  • Margerita 15.06.2018
    Dziękuję za komentarz i przeczytanie
  • oldakowski2013 15.06.2018
    Margerita Nie trzeba dziękować, tylko poprawić błędy.
  • betti 15.06.2018
    Mar miałaś się postarać, obiecywałaś wszystkim, że popracujesz, a tutaj to samo, co we wcześniejszym tekście czyli groch z kapustą...

    Nie masz zupełnie wstydu, a te, które Ciebie chwalą, też wstydu nie mają...
  • Margerita 15.06.2018
    Nie będę z tobą dyskutować gdyż nie chcę się z tobą kłócić
  • betti 15.06.2018
    Mar Ty się nie kłóć, bo nie masz o co, Ty poprawiaj... Przeczytałaś w ogóle ten tekst, czy tak szybko pisałaś, że nie miałaś czasu?
  • Margerita 15.06.2018
    betti
    Ja pisząc zawsze czytam i na ortografa wrzucam
  • betti 15.06.2018
    Mar ale ortograf zdań nie buduje tylko Ty, a te wyglądają jakby klaun je układał. Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie...
  • Zaciekawiony 15.06.2018
    Margerita
    A to bardzo ciekawe. Wrzuciłem tekst na ortograf.pl i podkreślił co drugie zdanie. Po kliknięciu na każde wyskakuje opis jakie są problemy i co należy poprawić:
    https://i.imgur.com/9r3l9lp.png

    Wcale nie używasz tego programu. Piszesz pewnie w okienku dodawania, i stąd takie efekty.
  • Zaciekawiony 15.06.2018
    Margerita No bo w to, że program sprawdzający pisownie nie zaznaczył braku przecinka przed "że" nie uwierzę.
  • Nuncjusz 15.06.2018
    A mnie zastanawia jedna rzecz
    Otóż, ktoś, kiedyś, ustanowił ogólne reguły pisania i mozna się zastanawiac, czy jakby te reguły były inne np takie, że pisanina Mar wg nich byłaby poprawna, a nasza nie, to w takiej rzeczywistości, Mar by była mistrzem, zebrała by jakiegoś Nobla na przykład
    takie to trochę względne, ta poprawność. Może lepiej dać se czadu, bo Mar pisac inaczej nie będzie, Mar stosuje się do tych reguł, których my jeszcze nie znamy :)
  • Margerita 15.06.2018
    Dzięki za komentarz kiedy piszę to dla mnie liczy się fabuła a interpunkcję stawiam na drugim miejscu
  • Nuncjusz 15.06.2018
    Margerita abstrahując od tego co napisałem wyżej. ja nie jestem jakimś grammarnazi, w dupie mam przecinki i orty. jakbyś mnie porwała fabułą właśnie, pierwszy bym cię zasłonił własną piersią przed kamieniami niewiernych.
    Problem w tym, że fabuła u ciebie też chujowa :)
  • betti 15.06.2018
    Chodzi o to, żeby nauczyła się zbudować zdanie, o nic więcej. Tu nikt cudu nie oczekuje, ale jak każdy będzie ją chwalił za źle zbudowane zdania, to nigdy się tego nie nauczy, a to przecież nie tylko na portalu może jej się przydać.
  • Nuncjusz 15.06.2018
    betti ja jej kurwa nie chwalę, przestań przeinaczać moje intencje
  • Nuncjusz 15.06.2018
    Poza tym, bez względu, czy ją będziemy chwalić, czy ganić, to jak grochem o ścianę i tak. Więc twoje lamenty o kant pyty rozbić :)
  • betti 15.06.2018
    Nuncjusz Tak samo jak chwalenie, więc po co to drugie?
  • Nuncjusz 15.06.2018
    betti w którym miejscu ją pochwaliłem?
  • oldakowski2013 15.06.2018
    Margerita Bardzo żle robisz, przecież to piszesz dla czytelnika. Dlaczego go tak lekceważysz?
  • betti 15.06.2018
    Nuncjusz kurwa nie piszę teraz o Tobie, myślisz, że tylko Ciebie widzę?
  • oldakowski2013 15.06.2018
    Margerita Bardzo źle robisz, przecież to piszesz dla czytelnika. Dlaczego go lekceważysz?
  • Nuncjusz 15.06.2018
    betti piszesz pod moim komentarzem, więc biorę twoje słowa do siebie. Pisz w innym miejscu, a nie w odpowiedzi do mojego komenta, to nie będę przybierał tego do siebie
  • betti 15.06.2018
    Bo idioci ją chwalą, więc myśli, że pisze dobrze, a ci, którzy wytykają błędy są złośliwi...
  • Margerita 15.06.2018
    oldakowski2013
    wcale go nie lekceważę
  • Nuncjusz 15.06.2018
    betti ale co mnie to obchodzi co robią idioci?
  • betti 15.06.2018
    A co Ciebie obchodzi na portalu literackim?
  • Nuncjusz 15.06.2018
    betti na pewno nie działalność idiotów
  • betti 15.06.2018
    Nuncjusz ale jeżeli ta działalność szkodzi portalowi, bo przez to musimy czytać jakieś porąbane teksty, wzorowane na takich Mar, to chyba trzeba idiocie wytłumaczyć, żeby poszedł paść krowy, a nie wypowiadał się na tematy, o których nie ma pojęcia.
  • Boże, jak tu jest zawsze rozkosznie :3.

    Oldakowski, ale na jakiej podstawie zakladasz, ze ona to pisze dla czytelnika?

    Moze pisze, bo nie umie sie przed tym powstrzymac. Przed, ze tak to ujme eufemistycznie - zarzucaniem literackich sieci.

    Ale co sie zlapie - moze byc drugorzedne. Pewnie, kazdy lubi jak go poklepia po glowce i powiedza 'jestes dobry, jestes byczy, ekstra napisales'.

    Ale malo kto zastanawia sie, czy istotnie popelnil tak bycze, wporzo arcydzielo, czy tylko mu tak mowia.

    Margerita ani nie czyta tekstow innych, ani nie przejawia jakiejs naboznej czci wzgledem komentarzy sie jej wysrywow tyczacych.

    To jest wgl ciemny tunel folkloru, podgatunek. Po co podchodzic do tego hiper powaznie, obywatele. Po co sie srac, ze to jest zle napisane.
    No raczej, ze zle.
    To kwintesencja stylu margariciego, ze zle.

    Tyle macie dobrych opowiadan. Josef Hosek czeka.

    To wyzej, to jest dla owdowialych umyslowo rozrywka, typu pol odcinka M jak Milosc w biegu. Nie bedzie z tego nic wincyj.
  • Nuncjusz 15.06.2018
    betti nie jesteś żadną tu wyrocznią, histeryczko :)
  • betti 15.06.2018
    Nuncjusz ty jesteś poperdolony jeżeli myślisz, że ja chcę być jakąś wyrocznią. Wiersze z dupy, bo chwalone bez sensu, teksty z dupy, bo to samo... W dupie w gruncie rzeczy mam teksty, ale wiersze, przecież połowy nie da się przeczytać bez irytacji. Idioci chwalą i rozmnażają grafomanów. To mnie obchodzi.
  • oldakowski2013 15.06.2018
    e make i ka pololi Przecież to jest portal literacki, cokolwiek ktoś wrzuci tutaj, to jest dla czytelnika, nie dla autora. Autor, pisząc dla siebie, schowa to do szuflady. Prawdę mówiąc ja jej nie czytam, zerkam tylko od czasu do czasu i w zapomnieniu staram się jej pomóc. Kilkakrotnie odrzuciła już moją pomoc. Dobrze, że ponownie wyjeżdżam więc będzie miała spokój z mojej strony.
  • ówczesny 15.06.2018
    oldakowski2013, ten portal jest niczym księgarnia - znajdziesz tutaj różnych autorów, reprezentujących różny poziom. Są autorzy z górnej półki, jak i z dolnej.
  • oldakowski2013 15.06.2018
    ówczesny Ale na dolnej i na górnej półce powinien być jakiś poziom. No nie?
  • Tjeri 15.06.2018
    Albo choć jasne rozróżnienie - choćby dla początkujących, którzy tu wchodzą i teoretycznie powinni "wzorować" na tekstach wysoko ocenionych.
  • Nuncjusz 15.06.2018
    oldakowski2013 niekoniecznie, ponieważ nie ma tu żadnego sita
  • Nuncjusz 15.06.2018
    oldakowski2013 niekoniecznie, ponieważ nie ma tu żadnego sita
  • "Przecież to jest portal literacki, cokolwiek ktoś wrzuci tutaj, to jest dla czytelnika, nie dla autora. "

    To, ze Ty postanowiles tak twierdzic, to jeszcze nie znaczy, ze tak jest.


    Generalnie opcja pisania, zeby randomowy czytelnik sie cieszyl - wydaje mi sie byc bardzo naiwnym zalozeniem. Nawet w przypadku Margerity.

    Moze sie troche czepiam, czy schodze z tematu, bo jesli zalezy Ci na przyklepaniu tezy, ze i na górnej i na dolnej polce powinien byc jakis poziom, to mnie na tym zupelnie nie zalezy.

    Natomiast.
    Powodow, dla ktorych ludzie pisza i publikują moze byc cale bogactwo. W Kwartalniku Artystycznym zadawali dosc dlugo roznym literatom takie wlasnie pytanie (aczkolwiek bylo to gdzies w numerach z drugiej polowy lat 90), no ale czytalam sporo tych odpowiedzi i - byly hiper roznorodne.
  • Nuncjusz 15.06.2018
    Tjeri na pewnym portalu jest coś takiego jak Poczekalnia. Każdy nowy tam trafia i w zależności co publikuje, przechodzi wyżej lub pozostaje w Poczekalni. Tu by się takie coś przydało
  • Tjeri:

    Jak ktos jest biegly umyslowo, to znajdzie, dotrze do jakiejs swojej niszy.

    Pogrzebie i trafi na teksty, ktore mu sie spodobaja.

    No a jak ktos jest owdowialy umyslowo, to bedzie sie wzorowal na czyms, co tez jest owdowiale umyslowo.

    Jakbysmy mieli jakies rankingi i poczekalnie, to mielibysmy pewien z gory narzucony widok. Po co.
  • Tjeri 15.06.2018
    e make i ka pololi, nie do końca się z tym zgadzam. Tzn. zgadzam się w przypadku ludzi "dorosłych" lub choć trochę wyrobionych. Trochę już lat jednak obserwuję portalową rzeczywistość i wiem, że czasem swoich sił próbują nawet gimnazjaliści (a może i młodsi). Zresztą pamiętam parę nicków ludzi, którzy zaczynali bardzo wcześnie od żenująco naiwnych utworów i to jak z czasem się rozwinęli.
    Pamiętam też siebie, zanim się zarejestrowałam na swoim pierwszym portalu, jakiś miesiąc albo i dłużej obserwowałam zamieszczane tam utwory i to jak są oceniane.
  • Tjeri, a, tak.
    Dziecko jest to twor nie do konca gotowy, wiec masz pelna racje w tym wypadku :).
  • ówczesny 15.06.2018
    oldakowski2013 widziałeś półkę ustawioną w pionie?;)
  • Margerita 15.06.2018
    Proszę mi wyjaśnić co mam źle w budowie zdań bo dla mnie są normalnie zbudowane
  • betti 15.06.2018
    Jak normalnie zbudowane? W środku zdania kropka i to nazywasz normalnie zbudowane?
  • Nuncjusz 15.06.2018
    No i to potwierdza moją teorię na ten temat: Marg stosuje takie reguły, które nie są znane szerokim rzeszom pospólstwa, ona ma swoje reguły :)
  • betti 15.06.2018
    Osiodłała swojego konia następnie podstawiła dwie drewniane skrzynki, na których stanęła potem włożyła stopę w strzemię, a drugą nogę przełożyła przez koński zad, kiedy już stabilnie siedziała w siodle. Stępem opuściła stajnię na podwórku minęła Tomasza mężczyzna nawet nie wiedział, że jego narzeczona umie jeździć konno.

    Pomijam logikę, zobacz kropka przed stępem, po co?
  • Margerita 15.06.2018
    wywaliłam, już tą kropkę
  • betti 15.06.2018
    Margerita to teraz przeczytaj całe zdanie i postaw tam kropkę, gdzie być powinna. Potrafisz?
  • oldakowski2013 15.06.2018
    Przeczytaj komentarze, popraw od razu to zobaczysz ile masz błędów. Zdania "kupy" się nie trzymają. Przez długi okres czasu obserwowałem twoje pisanie, nic sobie nie wzięłaś do serca z komentarzy moich i innych pań i panów. Piszesz gorzej jak uczeń w podstawówce, a może ty jesteś w niej?
  • Margerita 15.06.2018
    od dawna nie chodzę już do szkoły ale nie będę się tobie tłumaczyła z tego
  • oldakowski2013 15.06.2018
    Oczywiście, nie wymagam tego. Teraz powinnaś wszystkich poprosić aby nie pisali komentarzy, bo w tym czasie będziesz zajmować się poprawianiem błędów.
  • Margerita 15.06.2018
    Życzę państwu miłej dyskusji byle nie za długiej bo się zamieni w gówno burzę a ja idę posprzątać.
  • betti 15.06.2018
    A tu kiedy posprzątasz?
  • Agnieszka Gu 15.06.2018
    Witam,
    Przeczytałam wszystko tutaj, włącznie z komentarzami.
    Więc tak,
    Marg, u ciebie bez zmian, akcja galopuje, a tekst napisany w twoim jedynym, swoistym, niepowtarzalnym stylu.
    A komentarze - boskie chwilami :) Uwielbiam je czytać :) I chwała nie wiem tak komu, że go nie ma, tzn mam na myśli admina-moderatora. Cieszmy się z wolności :)
    Pozdrawiam
  • Margerita 15.06.2018
    Dziękuję Aga
  • fanthomas 15.06.2018
    mam zaległość dwustu części wstecz, więc na razie się nie odniosę co do fabuły i calej reszty
  • Margerita 15.06.2018
    dawno ciebie u mnie nie było
  • Ozar 15.06.2018
    Marg co by nie powiedzieć masz zawsze kurde ekstra dużo komentarzy. Pamiętaj mniej tekstów, a bardziej nastaw sie na jakość: Ortograf itd. Powoli. Pisz, czytaj pisz, czytaj itd. tylko tak będziesz się rozwijać. Nie wrzucaj niczego na siłę. Napisz zostaw na tydzień/dwa przeczytaj, popraw i dopiero wrzuć. Wierz mi sama zobaczysz swoje błędy.
  • Margerita 15.06.2018
    Dzięki nie jestem tego pewna czy te błędy zobaczę bo widzę je u innych tylko nie u siebie
  • betti 15.06.2018
    Mar jeszcze nie widziałam, żebyś wytknęła komuś jakiś błąd, o czym Ty piszesz?
  • Margerita 15.06.2018
    betti
    w ostatnio nie ale kiedyś Tinie pomogłam w jej tekście i wyłapałam wszystkie błędy a teraz dobranoc
  • Aisak 16.06.2018
    Neurotyczna Margaryna, swoim wyalienowanym stylem kiedyś podbije Hollywood.

    I to będzie Armageddon.
  • Ritha 17.06.2018
    "- Ritha, złotko dokąd się wybierasz? – zapytał lekko zdziwionym głosem.
    - Postanowiłam że w blasku księżyca trochę pojeździć konno!
    - Nie pozwolę ci, po ciemku tego robić – odparł.
    - Phi" - hahaha, ten fragment jest cudny, zwłaszcza to "phi" :D

    "Po czym Zdecydowanym krokiem wszedł do środka" - zdecydowanym* z małej (przecie to w środku zdania)

    Ok, jest zwrot akcji, nagły, przez to bezlitosny, aż żal Tomasza, ale dobrze, przynajmniej zaskakująco, inaczej niż w Oli, grunt to nie pisać wszystkiego na jedno kopyto.
  • Margerita 17.06.2018
    dokładnie i dzięki

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania