na scenie

przed występami rozbierał

nie tylko wzrokiem

później mówił o pedofilii

w kościele

 

słowa spadały z ambony

jak grzechy

nikt nie liczył

upadłych aniołów

 

a przecież są wszędzie

zaglądają pod sukienki

latarniami

 

w sutannie czy spodniach

zły dotyk

boli tak samo

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 21

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • Misiu M 04.09.2019
    pedofilia jest niestety wszędzie i nie od dzisiaj
    to choroba , która może dotknąć każdego
    nie tylko osoby duchowne
    dlatego mówienie o niej
    wyłącznie przez pryzmat walki z kościołem
    uważam za podłość
  • betti 04.09.2019
    Pedofila nie jest chorobą tylko zboczeniem - po pierwsze.
    Po drugie Misiu chyba nie zrozumiałeś wiersza.
  • Zboczenie to też choroby.
  • Misiu M 04.09.2019
    według tez WHO wszystko co odbiega od norm fizjologicznych i medycznych jest zaburzeniem czyli chorobą
    a twój wiersz jest całkiem dobry tylko uważam,że pisząc o pedofilii można to tak ująć aby nie podjudzać
    klerofobów
    zakończenie też nie wyjaśnia bo księża czasem też chodzą w spodniach
  • betti 04.09.2019
    Nie wiem o co Ci chodzi. Na początku jest scena i ludzie show-biznesu, później kościół - bo ten problem dotyka wszystkich grup społecznych. Zacznij może myśleć trochę szerzej, to więcej zobaczysz... nie zamierzam chronić żadnej grupy na rzecz innej. Krzywdy wyrządzone dzieciom, to zbrodnia, bez względu na to, kto się tego dopuścił. I wszystkie powinny być karane jednakowym paragrafem. Tak samo jak Latarnicy, którzy od przedszkola chcą wprowadzać naukę sprzyjającą rozwojowi wynaturzeń.

    Jeżeli wierzyć badaniom naukowym, pedofilia jest chorobą, której nie da się wyleczyć, właśnie przez zmiany w mózgu i najważniejsze przez brak odpowiedzialności za te czyny. Ci ludzie są inteligentni i wiedzą co robią, bat nad głową skutecznie ukróciłby ten proceder, a na pewno zmniejszył liczbę chorych, zarażonych złą ideą.
  • betti 04.09.2019
    Niby a nie właśnie przez zmiany w mózgu - korekta.
  • Misiu M 04.09.2019
    już tłumaczę :
    skoro problem dotyka wszystkich grup społecznych to nie ma w wierszu słowa o nauczycielach,wychowawcach, instruktorach etc.
    i masz rację,że to zbrodnia i wszystkich należy karać bardzo surowo
    wiem,że nie chronisz w tym wierszu nikogo i to w nim jest cenne...
    tylko bym bardziej podkreślił ,że nie chodzi tylko o artystów i księży
    w śród tych pierwszych zresztą częściej spotyka się zachowania homoseksualne niż pedofilne
    Co do chorób o jakich piszesz -coraz więcej jest leczonych zaburzeń ,które do niedawna uważane były za nieuleczalne.
    Stosuje się rozmaite metody a nawet niekonwencjonalne jak np. hipnoza czy akupunktura.
    Problem polega na tym,że zbyt mało jest chętnych specjalistów do leczenia takich przypadków. W USA leczy się nawet gejów i nikt nie mówi,że to atak na ich wolność.
  • betti 04.09.2019
    One wszystkie będą uleczalne, tylko niech wprowadzą odpowiednie kary i bardzo szybko rozjaśni się w głowach, moim zdaniem. Bezkarność rozzuchwala najbardziej. Zostaną wtedy najgorsze przypadki, które można będzie izolować od dzieci.
    Nie widzę potrzeby rozpisywania czy wypisywania wszystkich grup, bo niby po co, jeżeli wiadomo o co chodzi?
  • Misiu M 04.09.2019
    Masz rację,
    wiadomo oczywiście o co chodzi
    ale jak piszesz o sutannie i ambonie to wskazujesz jednoznacznie o kogo chodzi ?
  • betti 04.09.2019
    Tak, wyżej masz występy dzieci i zachowania prowadzących, później masz sutannę, niżej latarników... to mało? Ogólny zarys przedstawiony jest prawidłowo, moim zdaniem.

    Kastracja, to dobry pomysł. Kiedyś Tusk ją obiecywał i na tym właściwie się skończyło - na obietnicach.
  • Misiek 04.09.2019
    Za pedofilię ja bym karał kastracją częściową
    a za recydywę -całkowitą jak w dawnej Turcji ,kiedy pilnującym haremu wycinano dosłownie wszystko (!).
  • Misiek 04.09.2019
    ode mnie masz za ten wiersz 4
  • betti 04.09.2019
    Oceny mnie nie interesują. To idiotyczny pomysł i tak go traktuję. Miarodajne są tylko komentarze.
  • Misiek 04.09.2019
    Oceny byłyby dobre gdyby obowiązkowo były do nich komentarze.
    Ale z tym jest problem nie tylko na tym portalu.
  • Bogumił 04.09.2019
    Betti dziękuję za kolejny wiersz.
  • betti 04.09.2019
    To ja dziękuję, że czytasz i zostawiasz ślad.
  • Ładnie napisane. Rozumiem, że jest to wiersz o hipokryzji ludzi, których interesuje pedofilia kleru, a u innych grup już nie. Najlepszy przykład to Biedroń, który tyle mówi o księżach, a samemu krył zboczeńca w Słupsku. Wiem, że oceny cie nie interesują, ale informuję, że dałem 4. Pozdrawiam.
  • betti 04.09.2019
    Tak, dokładnie o to chodzi. Moim zdaniem, pedofilię powinno się tępić w każdej grupie społecznej, nie tylko wybranej.
  • Jacom JacaM 04.09.2019
    Pedofilię powinno się tępić w każdej grupie nie tylko wśród kleru, a jaka jeszcze grupa wspierała systemowo ukrywanie pedofili ? Aktorzy ? Przenoszono aktora pedofila do innego teatru ? To może nauczyciele? Lekarze ? No kto ? Ten tekst to odwracanie kota ogonem. Kościół dostał po 89 roku pełne dossier zebrane przez bezpiekę na temat księży podofilów ( inne też) i nic z tym nie zrobił
  • betti 04.09.2019
    Weź mnie nie rozśmieszaj. Kościół tyle samo zrobił, co inne grupy. Właśnie wychodzi co robili reżyserzy dziecięcych programów. Wszyscy wiedzieli, co tam się dzieje i nabierali wody w usta. Za chwilę okaże się, że kolejni mają dużo za uszami... Karać wszystkich, bez wyjątku czy to Polański, czy Zenek ze słomą w butach.
  • Przy każdej aferze pedofilskiej wychodziła na jaw zmowa milczenia. Czym się różnią marsze w obronie zboczeńca Jankowskiego, który był księdzem, od marszy w obronie zboczeńca Kroloppa, który był współzałożycielem polskiego ruchu LGBT i członkiem SLD?
  • betti 04.09.2019
    co mieli zrobić, kiedy dzięki temu wykorzystywali ich? To było źródło informacji. Im zależało na takich, byli właśnie chronieni przez ten system, który jeszcze do dzisiaj ma wszędzie swoje macki.
  • Jacom JacaM 04.09.2019
    czego nie rozumiesz, dlaczego w świecie zachodnim jest takie wkurwienie na KK, dlatego że systemowo ukrywał pedofilię, w Stanach w Irlandii w Australii. Co miał zrobić episkopat, cokolwiek, nie zrobili niczego . Usprawiedliwienie pedofili kleru pedofilią innych , świetny pomysł . Dzisiaj polski kościół walczy z LGBT z edukacją seksualną etc. a nie uporał się pedofilią we własnych szeregach i nie chce się uporać. Brak nominacja kardynalskich dla polskich biskupów to też nie przypadek
  • Jacom JacaM Tutaj, chodziło chyba o coś innego. Mianowicie, że ci co tyle trąbią o pedofilii w Kościele, tolerują ją gdzie indziej.
  • Jacom JacaM w USA nadal Kościół jest bardzo silny. Dużo silniejszy niż w Polsce.
  • Jacom JacaM W Australii według komisji Królewskiej pedofilia wśród protestantów i jehowów jest większa.
  • Jacom JacaM Kościół w Polsce, nie Polski Kościół. No, chyba że masz na myśli Kościół Polsko-Katolicki, który powstał w USA w XIX. w. .
  • Jacom JacaM Czy wszyscy księdza kryją? Czy kryje Papież Franciszek? Czy kryje prymas Polak? Czy kryje Jacek Prusak? Czy kryje Adam Żak? Czy kryje Jacek Siepsiak, którego wydawnictwo WAM ujawniło sprawę ks. Jankowskiego?
  • Jacom JacaM Żeby jednak nie było jako Katolika najbardziej mnie bulwersuje i interesuję pedofilia w Kościele. Nawet pisałem na ten temat opowiadanie: "To było wczoraj". Niech tą u pedałów zajmą się padały.
  • betti 04.09.2019
    Jacom JacaM jakie usprawiedliwienie? Piszę cały czas, że każdy pedofil powinien ponieść karę, I ten w sutannie i ten ze świecznika, i ten z zabitej dechami wsi. Dlaczego mam przekładać jedną grupę nad inne?
  • piliery 06.09.2019
    To sie baardzo nie spodoba. Myślisz nieideologicznie. Wielki grzech. Jak to "zły dotyk"? To już przeszłość. Naruszenie świata płciowości dziecka nie jest już passe. Teraz mówi się już o prawach do poznawania seksualności przez dzieci. Dorośli mają wręcz obowiązek im w tym pomóc. tatuś córeczce, mamusia synkowi. Prof Jaczewski dał temu konkretny wyraz. Teraz problemem jest by napiętnować jedno środowisko. A za chwilę to Twój tekst będzie naruszał "prawa". Jesteś odważna.
  • betti 06.09.2019
    Piliery ja to beznadziejny przypadek, niereformowalny. Dla mnie dziecko, to świętość. Każda krzywda wyrządzona dziecku jest zbrodnią. Dlatego mam w nosie szkodliwe ideologie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania