Spam

Spam

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • piliery 05.10.2019
    Bardzo świeże , piękne, prawdziwe. Szkoda by zginęły w natłoku który stworzyłeś.
  • Staszkowski 05.10.2019
    Chyba za szybko chciałem wrzucić za dużo. Ten wiersz jest dość stary. 7.12.2018.
  • betti 05.10.2019
    Mnie się nie podoba. Na samym początku, to ''niechaj'' o razu mnie odrzuca.
  • piliery 05.10.2019
    "Niechaj mnie Zośka o wiersze nie prosi..." Lekko to staroświeckie i może przez to zniechęcać do lektury. Nie był bym jednak tak surowy. Warto sie nad tym wierszem pochylić. Problem z oceną spory, kiedy wystawiłeś piętnaście wierszy. I o refleksje trudniej. Co się stało ... Napisałem pierwszy koment odnosząc sie do całości. Jesli znajde czas postaram się odnieśc do pojedynczych wierszy.
  • piliery 05.10.2019
    uuu: byłbym
  • piliery 05.10.2019
    Miało być: co się stało to sie nie odstanie
  • Tjeri 05.10.2019
    Byłoby nawet fajne, gdyby to były zapiski po pradziadku, znalezione gdzieś na strychu. I absolutnie nie chcę być złośliwa, to po prostu tekst w dawnym stylu. Wyszła Ci prawie inwokacja (akcentuję prawie). Sporo tu patosu, powtórzeń, nie ma czym oddychać. Jako tekst współczesny - dla mnie się nie broni. Treść zaś sympatyczna.
  • Pan Buczybór 06.10.2019
    paaatos
    Mocno szkodliwy patos. Moja wyobraźnia się dusi. Temat być może ciekawy, ale przytłoczony "niechajami" i górnolotnymi frazesami.
    paaatos
  • piliery 06.10.2019
    Ja bym tego patosu nieco bronił. To, jak napisała Tjeri, inwokacja. Wprowadzenie do dzieła młodego człowieka - wyraźnie inspirowane dobrą klasyką. To ma sens. Warto by było pochylić się nad wersyfikacją. Ten wiersz nie jest najlepszym z piętnastu które wstawiłeś ale bardzo wiele mówi o Tobie i Twoim świecie. Moim zdaniem błędem (chyba to stosujesz we wszystkich swoich wierszach) jest też stosowanie dużych liter bez interpunkcji.
  • Staszkowski 06.10.2019
    Nie rozumiem dlaczego patetyczny ton miałby być zjawiskiem szkodliwym. Mało napisano wspaniałych tekstów ociekających patosem?
  • Tjeri 06.10.2019
    Staszkowski, kiedyś wiersze były raczej podniosłe i patos doskonale się wpisywał. Wszystko jednak ewoluuje. I tak jak w muzyce mamy twórców tzw. muzyki poważnej (głupia nazwa), nikt jednak z nich nie komponuje jak Beethoven. Owszem, można napisać coś co nawiązuje do dawnego stylu, ale raczej uwzględnia się współczesne środki wyrazu. A jeśli nie, będzie to utwór "stylizowany na".
    Patos jest staromodny. I absolutnie nie jest zabroniony, ale jego użycie powinno być uzasadnione i nienadużywane.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania