¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (35)

  • indri 01.03.2020
    Bardzo dobry wiersz. Świetne rymy, ale mimo wszystko mam wrażenie, że napisany na szybko, pod impulsem chwili. Zgadłem?
  • Szpilka 01.03.2020
    Dzięki, napisany po przeczytaniu tegoż artykułu:

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/wychowala-sobie-pani-bachora/1lsk041

    "W trakcie pobytu w domu dziecka, chłopiec ponownie trafiał do szpitala psychiatrycznego. Tam potwierdzono diagnozę, postawioną przez lekarzy w Munster. - To naprawdę przykre, co powiem, ale nienawidzę tego kraju. Niczego już nie chcę i nie oczekuję po wszystkim, co tu przeżyliśmy. Na każdym kroku, od obcych ludzi na ulicy słyszałam “wychowała sobie pani bachora”. Gdy dzwoniłam na pogotowie, nawet dyspozytorka drwiła, że nie umiem poradzić sobie z dziesięciolatkiem. To przykre, że dopiero za granicą mamy szansę na inne życie - podsumowała kobieta."

    ***

    Nie, Indri, nie umiem pisać wierszy na szybko, wszystkie są dokładnie przemyślane i wypracowane, a różnią się poziomem inspiracji w danej chwili ?
  • indri 01.03.2020
    Podejrzewałem, że inspirowałaś się czymś innym, w takim razie sorry za pomyłkę. Dziękuję za wyjaśnienie. Tylko nie rozumiem, co tym wierszem zamierzałaś osiągnąć.
  • Szpilka 01.03.2020
    Indri

    Co zamierzałam osiągnąć? Kolejny stopień poetyckiego wtajemniczenia ?
  • Puchacz 01.03.2020
    I co tu trzeba dodawać Szpilko?
    Ano nic.
    Napisane z biglem i dobrze.
  • Szpilka 01.03.2020
    Puchacz, cieszy mnie Twoja pozytywna opinia ?
  • Piotrek P. 1988 01.03.2020
    Bardzo dobry wierszyk, 5, pozdrawiam :-)
  • Szpilka 01.03.2020
    Piotrek, dziękuję pięknie ?
  • betti 01.03.2020
    Chciałabym przeczytać jakiś Twój wiersz liryczny, pisany oczywiście rymem, którym poslugujesz się z wielką wprawa. Uwielbiam wiersze, które wyciskaja ze mnie całą wrażliwość.
  • Szpilka 01.03.2020
    Betti, chyba zbyt dużo ode mnie oczekujesz, liryka to bardzo trudny temat, bo już wszystko na ten temat napisano. Aczkolwiek, być może, wena nawiedzi i wtedy, dziękuję za wizytę ?
  • betti 01.03.2020
    Szpilka operujesz najlepszym rymem, takim tworzą poeci, brakuje mi jedynie lirycznego akcentu. W sumie tylko tego trzeba, żebyś zapisała się w historii... w Twoim przypadku niewiele.

    Miłej niedzieli.
  • Szpilka 02.03.2020
    Betti, ale Ty potrafisz nalać miodu na serducho, dzięki, ale ja nie mam takich ambicji ?
  • Anonim 01.03.2020
    Szpilko,
    to bardzo precyzyjna szpilka wbita z wielkie nadmuchane podświadomością ego!
    Piękne! Całość rewelacja!

    Ciekawi mnie ta egzaltacja formą i tylko formą. A tu mamy i genialny przekaz i świetną formę. Ciekawi mnie również, na ile świadomie to wszystko pisałaś, bo takiej wiedzy nie spotyka się na co dzień.

    W zasadzie do zacytowania tutaj jako zachwyt jest cały wiersz, oprócz zwrotki 3.
    Pozwolę sobie zatem przytoczyć to: udomowiona rechocze w kułak!!!

    Brawo, i jeszcze raz brawo!
    Brakuje skali na ocenę!

    Pozdrawiam.
  • Szpilka 01.03.2020
    Antoni, wprawiasz mnie w zakłopotanie, bardzo dziękuję za pochlebne słowa ?
  • Tjeri 01.03.2020
    Podpisuję się pod Antonim. Inteligenty i w punkt przekaz i perfekcyjna forma. Zazdroszczę umiejętności, Szpilko.
  • Szpilka 01.03.2020
    Tjeri, Ty także potrafisz pięknie rymować, dziękuję ?
  • Tjeri 01.03.2020
    Szpilka łaskawaś, ale oprócz utworów typu limeryki/ lepieje/ fraszki itp. to mam na koncie zaledwie parę utworów rymowanych (może z pięć do kupy się zbierze). No i często "nie czuję rytmu" :))
    https://youtu.be/4Dv0SQly5rE
  • Szpilka 02.03.2020
    Tjeri,

    a się nie umniejszaj, zgrabnie rymem żonglujesz, dzięki za filmik ?
  • Puchacz 01.03.2020
    Tjeri, Ty gdzieś na poważnie rymowałaś?
  • Tjeri 01.03.2020
    No właśnie Szpilce odpisałam. Mało miałam styczności z takim rasowym rymowaniem. Choć czasem mam ochotę, to może jeszcze przede mną ta forma.
  • Puchacz 01.03.2020
    Tjeri Ano faktycznie.
    Jakieś próby były :)))
  • Tjeri 01.03.2020
    Puchacz spox, możesz się powyśmiewać. Mam spory dystans do swoich "osiągnięć" ;)
  • Puchacz 01.03.2020
    :))))))))))) cmok!!!!!!!!!!
  • Dekaos Dondi 01.03.2020
    Szpilko→Bardzo!!!→mnie się podobało. Treść! i rzecz jasna→Rymy!!
    No i przez to, że też mam szaj-bę... lub nawet... by:))
    Pozdrawiam:)↔?️?️?️?️?️
  • Szpilka 02.03.2020
    Hahahhaha, ja też mam szajbę, małą, ale jednak, zatem witaj w klubie i dzięki ?
  • JamCi 02.03.2020
    Dobre. Bardzo dobrze napisane, o czymś, myśli wyrażone jasno i precyzyjnie.
  • Szpilka 02.03.2020
    JamCi, dziękuję pięknie za wizytę ?
  • Kryptus Altonius 29.04.2020
    Szpilka, proszę Cię o pomoc. Czytałem Twój wiesz 10 razy i nie znalazłem w nim ani jednego rymu choć wszyscy się nimi zachwycają. Jak wiesz chcę się podszlifować w rymach bo moje są do dupy:) . Czy możesz mi pomóc i je wskazać? :)
  • Kerim 29.04.2020
    Taka sobie próba słabej złośliwości.
    Trochę żałosna.
  • Kryptus Altonius 29.04.2020
    To nie jest złośliwość. Na serio w wierszu nie ma ani jednego rymu z objaśnieniami, które przeczytałem w tym linkuhttps://polszczyzna.pl/rymy-w-jezyku-polskim/
  • Akwadar 29.04.2020
    ha, ha, ha
  • Szpilka 29.04.2020
    Lubię wesołków, poszukaj gdzie indziej, Internet nie torba ?
  • Kerim 29.04.2020
    ?
  • Kryptus Altonius 29.04.2020
    Przeczytałem całą Twoją poezję. Tak szczerze... Bardzo mi się podoba. I żeby nie było, że się nie edukuję. Przeczytałem dziesiątki artykułów o rymach lecz z całą odpowiedzialnością twierdzę, że w żadnym Twoim wierszu nie ma rymu. Co nie przeczy, że są genialne
  • Szpilka 29.04.2020
    Kryptus Altonius

    Dzięki, genialne nie są, bo ze mnie żadna poetka, ot rzemiosło uprawiam i namawiam innych do opanowania ?

    Rymy mogą być różne, kwadratowe i podłużne ? A tak na poważnie, dziś uprawia się rym niedokładny, zaś dokładny jest dobrze widziany w satyrze. Poważne tematy dobrze wyglądają z rymem asonansowym, rym niemal niedostrzegalny przy czytaniu.

    Muszę już mykać, tymczasem ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania