Nagła śmierć

Czas mija powoli, nieubłaganie,

Dzień, potem noc i kolejny ranek.

Już nawet nie pamietam, kiedy było nasze ostatnie spotkanie.

Sprzeciwiać się mu nawet nie chcę, nie ze mnie taki śmiałek.

 

Życie to nieustanne czekanie,

Świat upływa mi z takim obrazem.

Bo może coś się zmieni, coś się stanie,

A ja dalej naiwny, błazen.

 

Tik tak, tik tak - zegar tyka,

Nadzieję i rozczarowanie dzieli cieńka granica.

Cierpliwość się kończy, czas umyka,

A przecież tak krótka jest życia ulica...

 

Przez palce uciekają kolejne lata,

Boże, bądź mi drogowskazem!

Takie czekanie to ciężka zapłata,

Za mało czasu nam tu zostało, by nie być razem...

 

I tak będę czekać, nikt się nie dowie,

No cóż, jestem absurdalny sam w sobie.

Nie wiem po co to robię,

Najwyżej ktoś położy kwiaty na pamięci grobie.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Upadły(D.F) 29.08.2016
    Wspaniały wiersz :) 'Tik tak, tik tak - zegar tyka,Cierpliwość się kończy, czas umyka,'' Ten fragment jest cudowny :) Jeżeli dobrze myślę wiersz daje do myślenia ludziom po co żyjemy,dlaczego mijają te lata i czego mamy się spodziewa (wszak dalej nie wiemy i nigdy nie dowiemy sie prawdy o następujących czasach ) I budowa wiersza jest też cudowna podziwiam ludzi piszących tak jak ty (samemu trudno mi to robić ale czasem się udaje) chodzi mi o styl abab czy jakoś tak,zapomniałem o tym ^^ Zapraszam do mnie i pamiętaj dodaje do ulubionych (najpierw przeczytam wcześniejsze wiersze) :)
  • miserabley 29.08.2016
    Bardzo dziękuję za taki rozległy komentarz. Chciałam podkreślić w swoim wierszu także to, jakim bezzensem i męką dla człowieka jest czekanie. "Bo przecież można się nie doczekać" - jak mówią.
    + Wpadnę na Twój profil ;)
  • Upadły(D.F) 29.08.2016
    miserabley Największe pytanie to tylko na co my ludzie nie możemy się doczekać. to jest zarazem najdziwniejsze i najpiękniejsze. to potrafi zabić lub do kolejnych czynów człowieka zwabić. :)
  • miserabley 29.08.2016
    Upadły(D.F) tylko my wiemy, na co czekamy i czy coś z tym zrobimy, czy tylko trwamy w takim zastoju. Tak jak mówisz, wielka zagadka.
  • Raxberry 30.08.2016
    Genialny, pięknie piszesz miserabley, 5. :)
  • miserabley 30.08.2016
    Ooo, dziękuję pięknie! :)
  • Alicja 03.09.2016
    Pięknie. Trzecia zwrotka jest fenomenalna. W wierszu zawarta jest cała prawda. Już od urodzenia zbliżamy się do śmierci, a czas nieubłaganie leci. Oczywiście 5 :)
  • miserabley 06.09.2016
    Dziękuję bardzo! Dokładnie, trzeba łapać każdą chwilę i czerpać z życia jak najwięcej.
  • Rasia 05.09.2016
    "Tik tak, tik tak" - skoro nie chcesz każdego słowa oddzielać przecinkiem, to zapisałabym to jako tik-tak*
    "Nie wiem po co to robię" - przecinek po "wiem"
    Brakowało mi Twoich wierszy, tak obiektywnie stwierdzam. Jest w nich taka płynność, lekkość. Potrafisz zaszczepić w czytelniku melancholię, każesz mu przystanąć i pomyśleć. To naprawdę wielka zaleta. I w myśl tego wiersza pisz jak najwięcej, bo niestety wieczności na Ziemi nie mamy... :) Zostawiam 5.
  • miserabley 06.09.2016
    Dziękuję za rady i miłe słowa. Sama często mam takie przemyślenia egzystencjalne i w takich momentach piszę, by nie tylko podzielić się tym z ludźmi, ale także, żeby poznać ich zdanie na ten temat. Właśnie to znajduję na tym portalu. Naprawdę umacniają mnie takie słowa w tym, co robię.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania