Netflix kontra telewizja - ostateczne starcie (coś w sosie z felietonu)

Wszędzie słyszy się o zmierzchu telewizji. Czy nowe zastąpi stare? Czy serwisy streamimgowe wygrają bój o widza? Zapytajmy co o tym sądzi pan Wiesław i jego wnuczek Victor.

Pan Wiesław: Tylko telewizja. Ja nawet nie wiem co to Internet. Podobno się tam ogląda gołe panie, tyle wiem. Jakieś Fejsdupy. Mam stary kineskopowy telewizor. Gdzie ja tego Interneta podepna?

Vicctor: Tylko torrenty. Po co mam płacić... to znaczy moi rodzice, skoro ściągnę sobie za darmo?

Popatrzmy jednak na przeciętnego Kowalskiego, prawego obywatela, który nawwet na klasówkach nie ściągał. Coś tam zarabia, ale niewiele, coś się zna na technologii, ale niewiele, coś tam ogląda, ale... no, dużo ogląda. Co oferuje mu Netflix, a co klasyczna telewizja?

W lewym narożnik telewizja, w prawym Netflix.

 

Runda pierwsza

"Oglądaj ile chcesz."

Kowalski siada przed telewizorem o 6.00 rano i wstaje z fotela o 6.00 rano dnia następnego (by uzupełnić płyny ustrojowe). Ma Internet z limitami (dajmy na to 50 GB). Przybliżając, że jeden dwugodzinny film w jakości SD to 1 GB, łatwo przeliczyć, iż trzeba się ograniczać. Jeśli ktoś ogląda tylko dla oglądania, telewizja wygrywa. (W przypadku braku limitów jest remis).

TV 1:0 Netflix

 

Runda druga

"Oglądaj, co chcesz".

Kowalski chce obejrzeć serial sensacyjny i film wojenny. Niestety w telewizji lecą tylko paradokumenty i tureckie telenowele. Jeśli chodzi o Netflixa wybór jest ogromny i Kowalski spędza resztę dnia zastanawiając się, jaki serial wybrać.

TV 0:1 Netflix

 

Runda trzecia

Cena

Kowalski ma ograniczony budżet, więc szuka tego, co jest tańsze. Najtańszy pakiet Netflixa to koszt ponad trzech dyszek, telewizję satelitarną może mieć już za kilkanaście złociszy, a cyfrowa naziemna to w zasadzie tylko cena anteny i tunera.

TV 1:0 Netflix

 

Runda czwarta

Jakość obrazu

Kowalski ma gdzieś jakość obrazu, byleby miał co oglądać. Netflix w najtańszej wersji daje dostęp do SD, natomiast w TV większość kanałów jest w HD. Kowalski ma i tak starego kineskopa, więc nie zauważy różnicy. Remis.

TV 1:1 Netflix

 

Runda piąta

Upierdliwość

Kowalski nienawidzi umów. W przypadku telewizji satelitarnej musi się angażować na kilka lat, Netfliksa można anulować kiedy się chce, ale... wcześniej trzeba podpisać umowę z dostawcą Internetu albo ukraść Internet sąsiadowi. W przypadku naziemnej też nie ma lekko, bo trzeba zainstalować antenę, na przykład na dachu. Remis.

TV 0:0 Netflix

 

Dostępność

Netfliksa można oglądać na telefonie, laptopie, tablecie i zmywarce. Kowalskiego to nie interesuje, bo on ogląda tylko w telewizorze. W każdym z przypadków konieczny jest zakup dodatkowego sprzętu. Remis.

 

TV 1:1 Netfliks

 

Runda bonusowa

Zapping

Coś bez czego Kowalski nie wyobraża sobie oglądania telewizji, czyli nieustanne przeskakwanie z kanału na kanał. Co ciekawe Netflix też może zaoferować substytut tego "guilty pleasure". Można przeglądać listę filmów i seriali w kółko i bez końca, zaczynać jeden i przeskakiwać do następnego. Jest co robić. Remis.

TV 1:1 Netflix

 

Podsumowanie: Telewizja nieznacznie wygrywa. Jesli ktoś ogląda tylko paradokumenty, nie lubi binge-watchingu, nie ma Internetu (bo Netflix bez niego jest jak ryba bez wody) albo ma w dupie aktualne trendy wybiera starą szkołę. Jak będzie za 10 lat? Czy telewizja w obecnej formie przestanie istnieć? Zobaczymy.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • fanthomas 13.07.2019
    Oooo trololo
  • Nuncjusz 13.07.2019
    Ja kilka lat temu pozbyłem się tv. Nie używam netfixa, ale mam dostęp do darmowej, sporej kolekcji filmów o kiepskiej jakości ale i tak lepszej od kineskopa.
    Na razie nie mam parcia na coś lepszego
    Dobry tekst
  • fanthomas 13.07.2019
    Kto dał jedynkę?
  • fanthomas 13.07.2019
    I to bez uzasadnienia. Skandal
  • Nuncjusz 13.07.2019
    Nie ja ;) ok dam pięć
  • fanthomas 13.07.2019
    Ktoś chce coś dorzucić?
  • Nuncjusz 13.07.2019
    Ocenki ci walą z anonima, włażą tu, ale milczą upiornie :)
  • fanthomas 13.07.2019
    Nuncjusz no nie wiem co tu się dzieje
  • Bogumił 13.07.2019
    Neftlix, nachalnie jest toto reklamowane, ale pewnie nie ma takiego wzięcia na jakie liczyli organizatorzy. W sumie dla przeciętnego zjadacza chleba to mało interesująca oferta.
  • Mane Tekel Fares 13.07.2019
    Piatunio.
    Do minusów Netfixa. Brak Jutrzni.
  • Pan Buczybór 13.07.2019
    Szczerze wątpię, że telewizja wyginie. Internet może mieć seriale i filmy, ale oprócz tego jest jeszcze masa innych programów, np: transmisje sportowe. A poza tym dla przeciętnego Kowalskiego Netflix to zbyt wyszukane rozwiązanie. Serwisy streamingowe to raczej alternatywa dla zjadaczy serialów, a nie prostych ludków oglądających Trudne Sprawy.
  • Canulas 13.07.2019
    Masz chokerną rację, tyle, że odniosę się do HBO. Wczoraj biegałem po tym z dobre 40min, zastanawiając się co obejrzeć. W końcu przerzucilem na yt i wrzuciłem tvgry.
  • fanthomas 15.07.2019
    Canulas Masz powiadomienie?
  • Canulas 15.07.2019
    fanthomas - mam
  • Dzień dobry!
    Przypominamy o obdarowywaniu zestawami – dziś o godz. 20.00.
    Pozdrawiamy :)
  • Tomek Bordo 24.07.2019
    Netflix to syf

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania