niby tlen

wyglądasz pięknie z krwią na rzęsach

błądząc wśród ludzkich kresów

gdy nasze wspólne znamiona

na nagich ramionach

pieką jak skóra przypalona papierosem.

 

jestem na emocjonalnej głodówce

nie myślę już o tobie ani trochę

tylko niekiedy się zapomnę

zasypiając

 

nocne niebo płacze twoją krwią

która kiedyś płynęła w moich żyłach

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Canulas 09.01.2018
    Zdublowana krew, mogłaby poetyckich purystów poradzić, ale dla mnie liczy się esencjonalność odczuć. A u Ciebie jak zwykle poprzeczka wysoko zawieszona w tej materii.
    Kupuję, Drż. Kupuję znów, bo znów trafiasz w mój gust.
  • Neurotyk 09.01.2018
    nocne niebo płacze twoją krwią

    która kiedyś płynęła w moich żyłach

    MASAKRA (to jest niestety, Drżączka tanie i wydumane, aż nieszczere)


    trywialne zdania:

    jestem na emocjonalnej głodówce

    nie myślę już o tobie ani trochę

    tylko niekiedy się zapomnę.

    Masz do diaska jakieś przeżycia, cierpisz, a coś takiego piszesz.

    Nie ma w tym wierszu człowieka, prawdy, taki jakiś patosik.
  • ale się uwziąłeś Neuro :D
    moim zdaniem jest potencjał, pozmieniałabym jakoś drugą zwrotkę, bo po pierwszej spodziewałam się czegoś mniej oczywistego, jednak podoba mi się zostawienie na końcu samotnego imiesłowu.
    Przejrzałam twoje poprzednie prace: dużo emocji, złości, bezsilności - to jest twój atut, autentyczność.
  • Neurotyk 09.01.2018
    marcepanowypotwor, nie uzwiąłem się, tylko drżączka emocje opakowała w analfabetyzm:

    nocne niebo płacze twoją krwią

    która kiedyś płynęła w moich żyłach

    jestem na emocjonalnej głodówce ---> wers jak z bazaru na którym kupuje się wiersze na kg.
  • po prostu miałam wrażenie, że nic Ci się w tym tworze nie spodobało. Też mam zastrzeżenia do kilku zwrotów, ale niech pisze, bo inaczej to się można tylko w rozwoju cofać :)
  • Neurotyk 09.01.2018
    marcepanowypotwor a co ja mówię, żeby nie pisała? Niech piszę. pisać każdemu wolno i jeszcze brakowało by mi ktoś zabronił. BUM :)
  • powiem Ci szczerze, że twój komentarz nie zachęca :c ale może tak wszystko odbieram po prostu, bo mam chwile, że chciałabym każdemu nieba uchylić i szerzyć radość ._.
  • N, tak mi się zamarzyło...akurat Tobie mógłby ktoś zabronić i niechby mu znieśli za to karę, niechby jakiś Literacki Interpol uznał, że doooobra, Tobie można zabronić, a nawet ścigać Cię listem gończym za te wszystkie gałązki i jabłka. Bo ciężko aż złapać śmiechy w przezroczyste cążki czasem, a Ty mądrujący się o wierszach jak z bazaru - tu już prawie oplułam bluzeczkę kawą. Wiesz o czym mówisz, to na pewno :).

    Lepiej pomyśl o swoich metaforach, o drewnie&cemencie. Nie mówię, że ten powyższy wiersz, to arcydzieło, ale - zdecydowanie nie uchylasz nieba i nie szerzysz radości, nigdy za bardzo nie szerzyłeś radości, a zapominasz, że jak miałeś o 10 mniej lat, to na bank sam byłeś patosowaty i wierszowato do niczego, pomijając, że moim zdaniem i tak jesteś wierszowato pretensjonalny i jak Dawid - w kółko taki sam.
  • Neurotyk 09.01.2018
    marcepanowypotwor w ciązy jesteś?

    Mój komentarz zachęca do wzięcia się do roboty przez Drżączkę, wiersz trzeba też wysiedzieć jak kura jajo, żeby cieplutki był i świeży.
  • e make i ka pololi, chyba nas skleiłaś w jedną osobę :o
  • Neurotyk, najwyżej spożywczej ;)
  • Neurotyk 09.01.2018
    marcepanowypotwor pu pa czyli pa pa :)
  • Neurotyk 09.01.2018
    Neurotyk

    PS

    To mi się podoba:

    wyglądasz pięknie z krwią na rzęsach

    chociaż zamieniałbym:

    Do twarzy ci z krwią na rzęsach

    Reszta wiersza na nowo.
  • Dla mnie wiersz bardzo ciekawy w takiej formie jak jest, jeśli ewentualnie zdecydujesz sie go przebudować, idąc za radami Neura, zachowaj tę wersję, bo jest ciekawa bardzo.
  • Tanaris 10.01.2018
    Wyglądasz pięknie z krwią na rzęsach – brzmi nieźle ;D W ogóle pierwsza strofa najlepsza. Stąd leci 4 ;*

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania