NIE !

Nie chcę być znany, lubiany, słuchany, skuteczny, bogaty, otaczać się chmarą ludzi, pływać w basenie pieniędzy, łudzić się że będzie lepiej i chodzić do kościoła co niedziele.

Nie mam ambicji. Nie chcę być dla kogoś kimś ważnym. Nie chcę żeby mnie ktoś podziwiał, naśladował, próbował zrozumieć czy dawał rady.

Nie widzę powodu dla którego miałby gonić, szukać nowych rzeczy, odkrywać nowe światy, zrobić doktorat czy napisać program komputerowy. Nie mam żadnych złudzeń, nowych przyjaciół, starych zdjęć, kobiety przy boku czy nowych wrażeń.

Nie umiem liczyć do stu, grać w gry planszowe czy marzyć o tym kim mógłbym być.

Nie umiem wyrażać emocji, dzielić się punktem widzenia, otwierać wino przy gościach czy grać w pokera w kasynie. Nie mam samochodu na prąd i głównego źródła dochodu. Nie jestem samozadowolony z siebie. Nie płyne z prądem, nie odliczam czasu, nie czytam książek i nie polecam żadnych filmów. Nie znam żadnej kobiety, nie widziałem satysfakcji, nie wiem jak wygląda nowa siedziba platformy obywatelskiej i nie chciałbym żeby nowym prezydentem został Busz. Nie jeżdżę po ciemku. Nie stronię od alkoholu. Nie buduje nowych relacji. Nie budzę się co rano. Nie mam pomysłu na siebie i nie widzę potrzeby zmiany świata. Nie kupuje płyt CD. Nie mam odpowiedniej fryzury. Nie skupiam się na niczym i nic mnie nie interesuje.

Nie chcę wiedzieć co jest po śmierci, czytać w myślach innych ludzi, tworzyć niestworzonych historii i modlić się wieczorami do gwiazd.

Nie mam choroby parkinsona, nie dłubie w nosie i nie chodzę na pokazy mody.Nie wiem co to strach, przemoc i długie spacery nad morzem. Nigdy nie podchodziłem do swojego życia poważnie. Nie prosiłem nikogo o pomoc, nie marzyłem i nie żyłem w świecie w którym to czytasz.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Tjeri 02.03.2020
    To ja wolę jednak pod bizarro. Tu, o ile sam pomysł na utwór jest ciekawy, to w połowie czytania ma się wrażenie powtarzania tego samego. W sensie - przegadany dla mnie.
  • Ok
  • Józef Kemilk 02.03.2020
    Czasami zjadasz ogonki "co niedziele", "nie płyne", "nie kupuje". Wszędzie powinno być "ę". Trochę to monotonne.
  • Cenne mam z tym problem
  • Pan Buczybór 02.03.2020
    Przede wszystkim pogubione ogonki, czasami zła interpunkcja. Ogólnie ta konstrukcja zdaniowa jest trochę męcząca, przesłanie gdzieś się gubi w tych podobnych zdaniach. Pomysł niezły, ale zrobiła się z tego wyliczanka, z której nie wynika zbyt wiele.
  • Ok
  • Bajkopisarz 02.03.2020
    Dla lepszego efektu można by to trochę skrócić, żeby to zaprzeczanie nie stało się monotonne. A jak już będzie skrócowe o te 2-3 zdania to idealnie się nada do podciągnięcia pod jakiś manifest polityczny, albo nawet nie polityczny, może być to kampania wyborcza na przewodniczącego spółdzielni, jakiegoś anty-kandydata, który reklamuje się tym, że nic go nie obchodzi. Możliwie, ze w zalewie zatroskanych kontrkandydatów wyróżni się na tyle, że zwróci uwagę publiczności, która na przekór wybierze takiego co nie jest zamiast takiego co jest.
  • Myślisz ? Ja chciałem tylko dobitnie pokazać, że Nie ! Każdy niech powstawia swoje ... Dziex
  • Bajkopisarz 03.03.2020
    Krolikpoberlinsku - interpretacja zawsze jest dowolna, ja czasem zauważam w tekstach coś, czego nawet autor tam nie miał intencji zamieścić, a skojarzenia przychodzą mi do głowy zupełnie nieoczekiwane ;)
  • Bajkopisarz Elegancko :) No to jesteś nie tylko idealnym bajkopisarzem ale również czytelnikiem. Chyba startuje na przewodniczącego spółdzielni jak radziłeś. Szukam gościa od kampanii jak byś reflektowal to daj znać.
  • Bajkopisarz 03.03.2020
    Krolikpoberlinsku - na szefa kampanii to nie, ale gdybyś otwierał browar i szukał kogoś do degustacji to chętnie ;)
  • Bajkopisarz Spoko. Tylko, że ja go będe otwierał w Berlinie, takze obawiam sie, że pianka juz moze opasc do czasu jak przyjedziesz.
  • Bajkopisarz 05.03.2020
    Krolikpoberlinsku - bywam czasem w Berlinie, więc jak nalejesz dużą z dużą pianką, to może się załapię na ostatnią fazę.
  • Bajkopisarz Spoko : ) Daj znać jak będziesz.
  • Dzięki za feedback. Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania