Poprzednie częściNie utonę ( nie wiersz )
Pokaż listęUkryj listę

Nie dam się wsadzić do szuflady ( nie wiersz, tylko skołtunione myśli )

Krzyczę, lecz świat zasłania uszy by nie słyszeć.

 

Szarpię się, na nadgarstkach pobrzękują kajdany beznadziei.

 

Nie zamykam oczu, chcę widzieć, jakie wszystko jest naprawdę.

 

Stąpam ostrożnie, by nie przeoczyć cudu.

 

Powiesz, że jestem słaba, ja jednak znowu wstanę.

 

Bezsilni leżą tam, gdzie rzuciło ich życie.

 

Tobie wszystko jedno, nie ta, to inna. Sprzeciw.

 

Nie dam się wsadzić do szufladki z etykietką.

 

Wszyscy jesteśmy różni jak płatki śniegu, łaskawie rzucane przez zimę pod nogi.

 

Gdyby ktoś postanowił nas zamknąć w komodzie, zabraknie przegródek.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Anonim 21.10.2015
    Jak najbardziej na tak. Nie lubię jak ktoś wsadza ludzi do szuflady, człowiek jest interesujący pod względem swojej świadomości i podświadomości, że aż marnotrawstwem byłoby go sklasyfikować. Zauważyłam brak przecinka przed "że".
  • Anonim 21.10.2015
    A ja dopisze resztę komentarza, bo mnie szlag trafia gdy na niego patrzę i taki krótki i nietreściwy :_:
    Więc: podobały mi się pierwsze porównania, myślałam, że to będzie coś gwałtownego, emocje, burza emocji. A ty tak stopniowo, najpierw od mocnych słów bez konkretnego uparcia, dążyłaś do niby lekkich słów i niezwykle upartym znaczeniem. Upartym to znaczy mocnym, stabilnym, jak dla mnie racjonalnym.
    Ulubiony cytat "powiesz, że jestem sama, a ja znowu wstanę". Czułam się jakbym słyszała siebie po prostu. Od tego wersy czułam determinację podmiotu lirycznego, ogromną determinację pomieszaną ze stoickim spokojem, kontrast do poprzedniej części mi się zrobił.
  • Angela 21.10.2015
    Efria jak ja zazdroszczę wam pisania ładnych i mądrych komentarzy.
    Bardzo trafnie odczytałaś to co chciałam w tym tekście umieścić, kawałek mnie samej.
    Jeszcze raz dziękuję : )
  • Angela 21.10.2015
    Przecinek dopisany, dziękuję Efria : )
  • Ichigo-chan 21.10.2015
    Czasami Ichi ma ochotę napisać po prostu "Świetne, 5", bo nic dodać nic ująć. I to jest jeden z takich przypadków :D
    Ale żeby nie było, że się nie staram:
    "Wszyscy jesteśmy różni, jak płatki śniegu, łaskawie rzucane przez zimę pod nogi.
    Gdyby ktoś postanowił nas zamknąć w komodzie, zabraknie przegródek." - ten fragment mi się spodobał najbardziej ♥
  • Angela 21.10.2015
    Na każdym kroku widać, że Ichi się bardzo przykłada w komentarzach. Dziękuję : *
  • comboometga 21.10.2015
    Bardzo tajemniczy i piękny. Ode mnie 5, cudo.
  • Angela 21.10.2015
    Serdecznie dziękuję za komentarz : )
  • Marzycielka29 22.10.2015
    Angela, to co napisałaś jest cholernie mądre, głębokie i piękne. Jak zawsze 5
  • Angela 22.10.2015
    Dziękuję Marzycielko, i witam ponownie : )
  • Numizmat 22.10.2015
    Bardzo fajny tekst i głębokie myśli w nim zawarte. 5 :)
  • Angela 22.10.2015
    Jestem zaskoczona że zajrzałeś, dziękuję Numizmat : )
  • Numizmat 22.10.2015
    Od czasu do czasu gdzieniegdzie zaglądam, ale krótkich tekstów i wierszy ludzie wstawiają naprawdę multum i niemożliwym jest to wszystko ogarnąć. Zwłaszcza, że ostatnio niektórzy strasznie spamują tutaj wierszami i wstawiają po kilkadziesiąt naraz! Trochę ciężko się przez to przekopać...
  • Angela 22.10.2015
    Zauważyłam wczoraj, to był istny urodzaj. : ) Jeszcze raz dziękuję za komentarz : )
  • ausek 24.10.2015
    Piękny tekst, taki wyrwany z życia. Właściwie dotyczy nas wszystkich. :) 5
  • Lady_Makbet 28.10.2015
    super 5
  • Angela 28.10.2015
    Bardzo dziękuję : )
  • Niebieska 02.11.2015
    Po przeczytaniu, pierwsze, co mi przyszło do głowy, to: "Piękne". I chyba przy tym zostanę, bo nie wiem, co mogę jeszcze dodać. Nawias pomijam, bo dla mnie to jest wiersz, mądry, ubrany w tajemnicze słowa i... piękny. Bardzo mi się podobał, a najbardziej te dwa wersy, one zapadł mi w pamięć:
    "Bezsilni leżą tam, gdzie rzuciło ich życie."
    oraz:
    " Wszyscy jesteśmy różni, jak płatki śniegu, łaskawie rzucane przez zimę pod nogi." :)
  • Angela 02.11.2015
    Niebieska, serdeczne dzięki za komentarz. Nie sądziłam że ktoś jeszcze tu zajrzy : )
  • Rasia 07.11.2015
    "chcę widzieć jakie wszystko" - przecinek przed "jakie"
    "Wszyscy jesteśmy różni, jak płatki śniegu" - bez przecinka ;)
    Bardzo mi się spodobały te myśli. Mądre przemyślenia, bardzo ważne dla każdego, kto chce zachować indywidualność :) Zostawiam 5.
  • Angela 08.11.2015
    Dziękuję Rasia : )*
  • slodkakotka 25.01.2016
    Ocena 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania