NIEDALEKO PADA MECHANICZNA POMARAŃCZA OD JABŁONI albo WIELKA CZYSTKA

Dzień 20 kwietnia 2045 roku jest najważniejszą datą w historii NFE (Nowej Faszystowskiej Europy).

W tym dniu zakończyła się, zapoczątkowana w 2035 r. w neofaszystowskich Czechach przez Bohumila Novikowa i partię "Nowy Porządek", Wielka Czystka (2035-2045), która w swoich początkowych założeniach miała na celu całkowite oczyszczenie czeskich miast z marginesu społecznego: cyganów, żebraków, bezdomnych, więźniów, ulicznic itp.

Dzięki niezwykle skrupulatnemu planowaniu, użyciu środków usypiających, przeprowadzaniu akcji jedynie nocą oraz specjalnie w tym celu wybudowanym piecom krematoryjnym o najwyższej skuteczności, całość akcji została znacznie lepiej i sprawniej zorganizowana i przeprowadzona, aniżeli obozy niemieckie (1933-1945).

Dzięki Wielkiej Czystce, Nowa Faszystowska Europa należy dziś do najspokojniejszych miejsc na Ziemi: wszystkie europejskie więzienia zostały już albo zburzone, albo zamienione na budynki użyteczności społecznej. Wszyscy europejscy więźniowie zostali w latach 2035-45 uśpieni, a następnie skremowani.

Słowa żebrak i bezdomny można dzisiaj napotkać tylko w starych słownikach sprzed 2035 roku.

W czasie Wielkiej Czystki wszyscy imigranci zostali deportowani do swoich rodzinnych krajów, a granice Nowej Faszystowskiej Europy na zawsze zamknięte.

W trakcie Wielkiej Czystki uśpiono i skremowano wszystkie osoby o poglądach lewicujących, wszelkich społecznych odmieńców, dewiantów, w tym m.in. wszystkie osoby posiadające status artysty, lub za takowych się podające. Spalono wszystkie istniejące książki, obrazy i dzieła sztuki, prawo bytu ma dziś jedynie Nowa Sztuka i Literatura Faszystowska.

Alkohol i wszelkie inne używki były w latach 2035-2045 masowo niszczone i zostały zdelegalizowane na terenie NFE.

Ulice europejskich miast są dziś piękne, czyste i zadbane, a przykładni obywatele zadowoleni z Nowej Faszystowskiej Rzeczywistości i Nowego Faszystowskiego Porządku, w którym mogą bezpiecznie i szczęśliwie partycypować bez obaw o swoje zdrowie czy zdrowie swoich dzieci.

Fundamentem bezwzględnego ładu i porządku jest utworzona w roku 2040 Faszystowska Europejska Milicja Obywatelska (FEMO).

Bohumil Novikow i członkowie jego partii "Nowy Porządek" zostali odznaczeni za zasługi i wpisani na listę osób szczególne zasłużonych dla Nowej Faszystowskiej Europy i Ludzkości.

Anders Behring Breivik, podawany za jednego z inspiratorów akcji Wielkiej Czystki (2035-2045), został w Norwegii ogłoszony bohaterem narodowym i kanonizowany za życia przez Nowy Kościół Faszystowski.

Rok 2045, stanowiący dziejową datę końca Wielkiej Czystki i nastanie Nowej Faszystowskiej Rzeczywistości, jest szczytowym osiągnięciem w historii Ludzkości. Nigdy nie żyliśmy we wspanialszych czasach! Nie pozostaje nam więc już nic innego, jak za wszelką cenę utrzymać status quo.

 

3.4.2019

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • yanko wojownik 03.04.2019
    Daję pięć, potrafił utwór oddziałać momentami na mnie tak, że zapominałem jaką to datę mamy i zapodana pod tekstem mnie zdziwiła, a potem doszło do mnie, że to dziś.Cieszę się przy tym, ze chyba artystą nie jestem.
  • stachuwichura 03.04.2019
    Yanko, dziękuję za komentarz, też lubię Siekierę, ale tę nowszą.
  • yanko wojownik 04.04.2019
    stachuwichura, Czyli z okresu:
    "Gdy po schodach płynie sobie
    Ciepła ludzka krew
    Karzeł ciągnie zwłoki kobiet
    Lubi damską płeć
    Matko moja, spójrz przez okno
    Wszędzie śmierć i krew ..."

    "(...)Ty jesteś wojownikiem
    Ty jesteś czarownikiem
    Ty musisz zaraz ruszać
    Ty musisz zaraz ruszać..."

    To nie, a Nowa Aleksandria, to tak... albo Ballady na koniec świata - takie mniej Siekierowe. Albo inny zespół o tej nazwie, co powstał dużo później i nic mi o nim nie wiadomo...
  • yanko wojownik 04.04.2019
    PS
    Ale, że inny, to nie obstawiam, z powodu "pomarańczy" - jej zakręcenia.
  • stachuwichura 04.04.2019
    Tak jest, Yanko, Nowa Aleksandria, tę płytę lubię najbardziej.
  • Freya 03.04.2019
    Przyciągnął mnie sugestywny tytuł (taką oczywiście miał celowość startu), który okazał się skuteczny w działaniu...
    Bardzo śmiała wizja, niekoniecznie niemożliwa (były już takie otchłanie świadomości w dziejach ludzkości), lecz jednak mam nadzieję iż pozostanie, jedynie, zaistniałą w nieskutecznych demagogicznie próbach – bezskuteczności zamierzeń obsesyjnych zaburzeń :) Pozdrawiam
  • stachuwichura 03.04.2019
    Tytułu nie byłoby jednak gdyby nie to, że kilka razy oglądałem w życiu kilka filmów Kubricka. I choć tytułowy może się wydawać dziś soft, to na pewnym podświadomym poziomie wciąż jest miażdżący.
  • Canulas 03.04.2019
    "Bohumil Novikow i członkowie jego partii "Nowy Porządek" zostali odznaczeni za zasługi i wpisani na listę osób szczególne zasłużonych dla Nowej Faszystowskiej Europy i Ludzkości." Bogumił, powiadasz, nowy użytkowniku. Hmmm.
    Tekst ok. Ciekawy. Ładnie napisany.
    Pozdro
  • stachuwichura 03.04.2019
    Właśnie, Canulasie, gdzie jest nasz Bogumił, żeby poczytać o urzeczywistnieniu swoich marzeń?
  • NihiluśSmurf 03.04.2019
    "Betonowa" proza. No ale lepiej być kronikarzem niż trupem. Clickbaitowy tytuł plus i składna kompozycja. Trochę na początku mnie wrył absurd, że to od Czech się zaczęło, ale oni faktycznie mają tą korbę na punkcie Cyganów - nawet moi wyważeni ,zdawałoby się, w poglądach czescy ziomkowie są za eksterminacją tej rasy. Bogumił w końcu doczekał się prawilnego pomnika z liter. Brawo Bogumile! Czy możesz już teraz umrzeć w poczuciu dobrze rozpropagowanego raka?
  • stachuwichura 03.04.2019
    Musi być trochę absurdu, żeby tekst miał jakąś siłę przebicia, to jest taki do podyskutowania.
  • Kapelusznik 03.04.2019
    Wewnętrzny historyk lekko się wścieka, bo używasz idiotycznie przerysowanej wizji faszyzmu. To ma bliżej do nazizmu - i TAK są różnice - niewielkie, ale są - nie będę się nad nimi jednak rozwodził.
    Mimo to tekst zasługuje na 5. Tytuł zwraca uwagę, tekst jest składny i dobrze się go czyta. Ma też dość jasny przekaz i zawarte w nim ostrzeżenie.
    Niestety patrząc realistycznie - szybciej powstanie Europejska Komuna, czy Zjednoczone Emiraty Europejskie, niż zjednoczona faszystowska Europa.
    Cóż... zostawiam 5
    Pozdrawiam
    Kapelusznik
  • stachuwichura 03.04.2019
    Kapeluszniku, dziękuję za komentarz. Zgadzam się z uwagami. Tekst jest wynikiem oglądanego przeze mnie ostatnio, i pewnie przez wiele innych osób, kanału "Jak to ogarnąć". To za jednym zamachem napisany tekst, można by go przerobić i rozbudować np. o pozbycie się Wschodu i Ameryki paroma bombami atomowymi, dużo tu by jeszcze można upchnąć pomysłów.
  • Ozar 03.04.2019
    Tak patrząc na to, co się dzieje w UE, to raczej idziemy ostro na nowy "Kołchoz" taki neokomunistyczny twór, niż na nowy faszyzm, czy nazizm. UE idzie na lewo i to bardzo, wypełniając wytyczne włoskiego komunisty Altiero Spinellego , opisanego w 1943 roku chyba a zwanego "Manifestem z Ventotene". To raczej dość daleko od F czy N, choć podobizn jest sporo. Co ciekawsze zarówno faszyzm, jak i nazizm wielu historyków nazywało odmianą komunizmu, a nawet nazibolszewizmem.
  • Hypokryta 03.04.2019
    Nie bez powodu narodowy-socjalizm ma w nazwie "socjalizm". Komunizm i faszyzm to dwie manifestacje tego samego zjawiska, i czasem odpowiedzenie na to, czy jest to ruch lewicowy czy prawicowy jest trudne, bo zależy od przyjętej definicji.
    Co prawda samo pojęcie lewicowości czy prawicowości wzięło się od tego, jak partie siadywały w brytyjskim parlamencie ale dziś jest ono rozumiane bardzo odmiennie, i jest przynajmniej kilkanaście kryteriów, podług których można to oceniać (np. stosunek do wolności jednostki, liberalizm gospodarczy, zasada pomocniczości państwa, "socjal" w sensie solidarności ze słabszymi itp. itd.)
    Na przykład PiS, który głosi wszem i wobec, że jest partią prawicową, według większości kryteriów jest partią lewicową. SLD, które głosiło, że jest partią lewicową, w czasie swoich rządów realizowało prawicowy program gospodarczy itp.
    Ogólnie kryteriów jest wiele, ale z tego, jak - mimo starć, różnic i wojen - dobrze się faszystom współpracowało z komunistami, można uprościć, że praktycznie faszyzm i komunizm to to samo, tylko zmieniają się pewne drobne elementy dekoracji.
  • Kapelusznik 03.04.2019
    Hypokryta
    Co do tego że narodowy-socjalizm jest na lewicy to się zgodzę
    Ale czy pochodzenie określenia lewicy i prawicy nie sięga już Rewolucji Francuskiej, gdzie czerwoni siadali na lewo, a biali na prawo?
    Znaczy - byłem przekonany że to jest źródło tego całego podziału, z ciekawości więc zapytam, skąd wydobyłeś informację o brytyjskim parlamencie?
  • Hypokryta 03.04.2019
    Kapelusznik Prawdę mówiąc wydobyłem ją z otchłani mojej pamięci, a jak wiadomo ta bywa zawodna, więc może to chodziło jednak o Rewolucję Francuską - tak czy siak na pewno chodziło o sposób siadania, a nie o jakąś "prawość" czy "lewość" jak niektórzy (nawet hmm na tym forum) dziś mniemają.
  • Kapelusznik 03.04.2019
    Hypokryta
    Ok
    To się pokrywa u mnie też że gdzie siadali
  • stachuwichura 03.04.2019
    Tu oczywiście racja, choć dzieją się czasem rzeczy zupełnie nieprzewidziane. Wiadomo że dziś taki tekst to jedynie fantazja na glinianych nogach, ale to dla Bogumiła spreparowałem.
  • Ozar 03.04.2019
    Latem 1789 roku, członkowie francuskiego Zgromadzenia Narodowego spotkali się, aby rozpocząć prace nad konstytucją. Delegaci byli głęboko podzieleni w kwestii ile władzy powinien zachować król Ludwik XVI. W miarę jak debata zaczęła się rozwijać, wykształciły się dwa główne obozy i każdy z nich zajął jedną stronę sali. Rewolucjoniści usiedli po lewej stronie, natomiast konserwatywni monarchiści, arystokratyczni zwolennicy monarchii obsadzili prawą stronę.

    Podział na dwie strony został szybko dostrzeżony przez ówczesną prasę. Zaczęła ona nawiązywać w swoich artykułach do „lewicy” i „prawicy” wśród klasy politycznej Francji. Trwało to tylko do 1790 roku. Za panowania Napoleona, rozróżnienie zniknęło na kilka lat, ale już podczas restauracji Burbonów i na początku monarchii konstytucyjnej, czyli w 1814 roku, przedstawiciele liberalni i konserwatywni ponownie zsiedli po odpowiednich stronach sali obrad.
  • Kapelusznik 03.04.2019
    Dzięki za sprostowanie :D
  • stachuwichura 03.04.2019
    Bogumił, gdzie ty jesteś, gdy spełniły się twoje marzenia?
  • Kapelusznik 03.04.2019
    Odpuście mu
    Ma trochę poprzekręcane we łbie, ale już go nie dręczcie, niech sobie żyje sobie w swojej fantazji
  • Zaciekawiony 03.04.2019
    Skąd się nagle wzięła moda, żeby tytuły pisać samymi dużymi literami?
  • Canulas 03.04.2019
    Prekursorem był chyba Bogumił. W sensie, na pewno wcześniej ktoś też, ale on notorycznie.
  • stachuwichura 03.04.2019
    Pardon, ale ja tak robię od dawna, widać po moim starym wstawionym tu tekście, którego nie zakatalogowało...
  • Jeśli pójść torem myślenia niektórych ludzi i dać im możliwości do spełnienia ich wymarzonych "reform" , ten scenariusz, ta wizja nie byłaby nie niemożliwa do realizacji. Choć ja mam nadzieję, że jednak nigdy do tego nie dojdzie. Ciekawy tekst jako przestroga i jako ciemna, moim zdaniem, wizja jednej z możliwości którą może potoczyć się historia.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania