Poprzednie częściNieme wołanie
Pokaż listęUkryj listę

Nieme wołanie (opowiadanie) cz. 1

Nela obudziła się, dysząc głęboko. 

Spocona, przerażona. Jak zawsze po nadejściu poranka. Szybko wzięła z nocnej szafki czarny notes. Musi jak najszybciej zanotować to, co jeszcze pamięta. 

Dziewczyna ze snu miała krótko przyszczyżone blond włosy. Nastolatka, jak przypuszczała Nela. Biegła do kogoś, po drugiej stronie ulicy. Auto było czerwone. Dziewczyna zginęła na miejscu. Nie miała szans. 

Nela zastanawiała się nad porą, gdy zdarzenie miało miejsce. Ale nie umiała stwierdzić czy był to dzień, czy noc. Nie potrafiła sobie przypomnieć. Naszkicowała z pamięci wizerunek dziewczyny. Jej zastygłą w przerażeniu twarz na środku ulicy. 

Szkicując przypomniała sobie coś jeszcze. Kobietę z gazetą pod ręką. A na niej data 21 lipca. Tylko gdzie? 

***

Dzień trzeba było zacząć. Wkrótce Nela miała iść do pracy. Umyła się, zjadła śniadanie i zaczęła się przebierać. Desperacko starała się udawać że nic nie miało miejsca. Jakie znaczenie miał sen gdy nie znała miejsca zdarzenia. Szczegóły zaczęły zanikać. Kobieta czesała swoje długie brązowe włosy, zastanawiając się czy skądś nie zna dziewczyny o której śmierci śniła. Sny nie były nigdy przypadkowe. Musiała jakoś pomóc tej nastolatce!

Spakowała drugie śniadanie do torebki i ruszyła do wyjścia.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Clariosis 29.05.2020
    Tag "fantastyka" mnie tu przywlókł i...
    "Dziewczyna że snu miała krótko przyszczyżone bląd włosy." - Ojej, ojej! Dlatego tekst powinno sprawdzać się nawet 50 razy zanim się go wstawi. Tak poważny babol na początku (!) tekstu potrafi spiorunować czytelnika. Nie "przyszczyżone" a "przystrzyżone" i nie "bląd" tylko "blond".

    Tekst jest bardzo krótki i ubogi. Nie dowiadujemy się niczego o przedstawionym świecie, ani o bohaterach. Dlaczego bohaterka wierzy, że każdy sen ma jakieś znaczenie? Warto by było na przykład tą kwestię rozszerzyć, co takiego dzieje się/działo w jej życiu, że tak uważa. Ma prorocze sny? To nie pierwszy raz, gdy podświadomość ją ostrzegła? Zabrakło mi tu jakiegokolwiek rozszerzenia, punktu zaczepienia, który popchnąłby historię dalej. Wstęp już był zrobiony, więc część pierwsza powinna być o wiele dłuższa i rozszerzyć jakoś to opowiadanie, a tu nic. A szkoda. Spróbuj rozbudować historię i bohaterów. Pozdrawiam.
  • Błędy poprawione. Dzięki za ich wskazanie. Rozwinięcie napisze z czasem. Cierpliwości. Zagadka się wyjaśni.
    Pozdrawiam.
  • Rafał Łoboda 30.05.2020
    Katarzyna LadyFree A
    Nigdy nie mów Czytelnikowi, że zagadka się wyjaśni, niech tylko poczeka. Tekst ma łapać szybko, dawać jakaś obietnicę. Pierwszy rozdział decyduje o tym, czy ktoś zainteresuje się Twoim dziełem czy zapomni. Tutak jest szybko i ubogo.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania