Niepodważalny mistrz autokreacji – król Albanii

Niepodważalny mistrz autokreacji – król Albanii

 

- „Nie inspiruje się nikim to g… powstaje po kokainie i alkoholu”. - Takiego Popka znamy wszyscy w Polsce, ale także głównie z tego jest słynny na świecie. Lecz to dopiero skromny wstęp jego bogatego credo…

 

Możemy o nim wiele powiedzieć, ponieważ podaje nam się na tacy wpuszczając kamery do swojej przestrzeni na całej swojej rozciągłości - absolutna swoboda dla szklanego oka, które nie odstępuje Ali Baby - przez 24h śledząc dosłownie każdy jego ruch. Dotykając każdego aspektu jego - " nie konwencjonalnego sposobu na życie.

A ta bezceremonialna wulgarna forma wyrazu jest kolejną innowacyjną propozycją - mistrza prowokacji - jako wkroczenie na nowy poziom projektowania własnego wizerunku.

 

Obrazu, który nieustannie zmienia się i ewoluuję tak naprawdę nie wiadomo w jakim kierunku - wciąż zaskakując w następujących po sobie odsłonach Popka, który zmienia się ze zwinnością kameleona - z łatwością wskakując w swoje kolejne alternatywne formy.

 

Najczęściej Popek : przeraża, gorszy, odrzuca, wzbudza wstręt, pogardę, szokując chamstwem, moralnym rozpasaniem i tak różnymi sposobami na pokazanie całkowitego upadku człowiek dosłownie w każdym możliwym aspekcie bytności.

 

A jednak ten „ inteligentny debil” - jak sam o sobie mówi. Nie ustaje w swych usilnych staraniach przeskoczenia granic samego wnętrza dna - w szokujący, sposób upadając jeszcze niżej.

 

Paradoksalnie i z drugiej strony podczas kręcenia tego projektu zobaczymy nie tylko wulgarnego, tępego analfabety ( „idioty z pociętym pyskiem”)- nie potrafiącego sklecić jednego sensownego zdania nieustannie czymś odurzony, który w swej głupocie i absolutnym deficycie umysłowego poza chlaniem, ćpaniem i innymi słabym obrazami człowieka bez granic, które z przyjemnością przekracza w absolutnym zatraceniu. Rażąc prostactwem i napawając też czasami strachem, co jeszcze może się wydarzyć w drodze tego całkowitego zezwierzęcenia.

 

A tu nagle Popek z rodziną w domowym zaciszu, pokazany w trakcie wykonywania codziennych zwykłych czynności, bez tego całego imprezowego szału.

Zajmującego prostymi trywialnymi zajęciami, ogląda spokojnie telewizję leżąc ze swoim dzieckiem na kanapie, troskliwie opiekującego się także domowym pupilem. Pomagającego i czułego wobec żony.

Ze znajomymi spędzającymi leniwie czas w jego garażowym studio - śmiejąc się, żartując dobrze bawiąc oraz czując w swoim towarzystwie. - powiem szczerze byłam skonsternowana widząc te skrajności zawarte w jednej osobie.

 

I miałam wrażenie poznania jakiegoś elementu prawdy o tym, kim jest tak naprawdę Popek.

 

"Kim jest więc Popek, Król Albanii?

- Popek, wie kim jest – nieprzewidywalny-."

 

… Król życia…

 

Wybrane utwory:

 

1. „Jestem Królem” :

https://www.youtube.com/watch?v=J8y32ndpi2g

 

2. „ Albański Raj” - Gang Albanii :

 

https://www.youtube.com/watch?v=fWs8HwDtddQ

 

3. „ Kokainowy baron” - Gang Albanii

 

https://www.youtube.com/watch?v=iVCKMAoOHT4

 

4. „ Zmiany” - Popek

 

https://www.youtube.com/watch?v=XzxvuCTMWgM

 

5. „ Wszystko i nic” - Popek

 

https://www.youtube.com/watch?v=tW8s_xHzgu0

 

6. „ Wiara czyni cuda” - Popek

 

https://www.youtube.com/watch?v=GDkGnv7H_Q8

 

7. „ Chciałbym być ...” - Popek lirycznie

 

https://www.youtube.com/watch?v=7XWRet1ofCU

 

8. „Kto nie ryzykuje szampana nie pije” - Popek Monster

 

https://www.youtube.com/watch?v=BCpLpxpp9ig

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Ozar 01.05.2020
    Przyznam szczerze że nie rozumiem sensu tego tekstu. Może jakaś podpowiedź? Może to polityczny tekst? Jedyny gość który przychodzi mi na myśl przy czytaniu to Kukuniek... Kto to? Odsyłam do red. Michalkiewicza. Nie oceniam, bo być może po prostu nie rozumiem tekstu.
  • Leila 06.05.2020
    Lekka komercha , ale to fragment obszerniejszego cyklu o polskich raperach. "Dekalog patologii". A Nasza scena hip- hopu bez Pawła Raka byłaby zwyczajnie pusta.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania