Niesprawiedliwość

Niesprawiedliwość to poważna sprawa,

ciągle kłopoty nam sprawia.

I tak na świecie jeśli nie wiecie...

honoru i sprawiedliwości jest tyle co w internecie.

 

Sprawiedliwość i dobroć wszystko niby pięknie,

ale tak naprawdę prawo jest giętkie.

Prawo nieprzestrzegane,ciągle łamane dzięki układom ludzi i sile pieniędzy,

a wszystko to po to by doprowadzić prawych ludzi do nędzy.

 

Egoizm u ludzi

to mnie już nudzi

Żeby zrobić coś dobrego ..

naprawdę czasem musimy zrobić coś dla innych niesprawiedliwego?

 

Wszystkie te partie i wszystko inne,

niby jest takie sprawiedliwe i niewinne.

Dziś ludzi sprawiedliwych jest coraz to mniej.

Dlatego honoru choć trochę miej.

 

Postaw się na drodze niesprawiedliwemu

by nie myśleć już o tym ile krzywdy stanie się dzięki niemu.

Tak jak my traktujemy innych tak inni traktują nas.

Ale dziś te słowa zostają wyrzucone w las.

 

Upadły(D.F)

Jest to jeden z krótszych wierszy (tak właściwie to mój pierwszy).

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Elizabeth Lies 24.08.2016
    A ja mam jedno pytanie. Człowieku ile Ty tego masz na składzie? Żeby tyle napisać musiałabym się zbierać z rok.
  • Upadły(D.F) 24.08.2016
    Akurat ci przyznam iz wczoraj i dzisiaj zrobiłem razem 6 wierszy :) A reszta no cóż pisało się gdy było sie w niezwykłym stanie to raz się wypiło to raz było sie smutnym to raz szczęśliwym. Mam tego od groma bo pisać mogę ciągle i wielu z poetów tego dokona :)
  • Elizabeth Lies 24.08.2016
    Weź mnie nie dołuj. Ja, żeby napisać jeden rozdział, zbieram się kilka dni. To już wiem, kto mi wenę podkrada.
  • Upadły(D.F) 24.08.2016
    Elizabeth Lies Nie miałem takiego zamiaru. Ja tłumiłem w sobie chęć napisania nowych wierszy od tygodnia (cały czas detektywem jestem zajęty i ciągle widząc błąd usuwam cześć tekstu robiąc nowe błedy po napisaniu kolejnej części ) Wybacz mi ja podkradam ci wenę nic w tym wątku nie zmienię :) Żartuje :) Wierze w twoje opowieści i twoje umiejętności do pisania ich (Lucyfer czy jakoś tak to twoje opowiadanie było i mnie naprawdę zszokowało i zdziwiło ) Poza tym ciesz się że nie masz zbytniej weny (do opowiadań też mam tak jak ty,wenę taką że aż ze mnie kpi) ale mówię to poważnie nadmiar weny jest zły ludzie często i gęsto mi to wypominają bym przestał rymować jednak problemem jest że tego nie da sie od tak schowa. Mam dla ciebie poradę nie wiem czy coś to da ale zawsze doszukuj się weny w wydarzeniach które dzieją się w twoim otoczeniu wszak nawet wiadomości są niezłą inspiracją(mam na mysli Państwo islamskie i ich bestialstwo bo czasem myślę iz znajdę tu drugie dno) :) A i dziękuje za komentarz i wybacz za rozpisanie się nadmiar czasu wolnego od pracy :)
  • Elizabeth Lies 24.08.2016
    Upadły(D.F) Mi ludzie często wypominają, że używam dziwnego słownictwa i raczej wypadam jako nadęty zarozumialec, bo mówię dużo i prawie na każdy temat, co chyba biorą za wymądrzanie się. A co do weny, staram się jej szukać wszędzie, ale czasami mi po prostu nie wychodzi. A z rozpisywaniem się też mam problem, więc nie jesteś jedyny.
  • Upadły(D.F) 24.08.2016
    Elizabeth Lies Dziwnego słownictwa? Chodzi ci o bardziej skomplkowane dla zwykłych śmiertelników słowa? Lub częstego pokazywania dawnych manier w stylu wybacz lub moja droga itd (mogę pomylić z moim zamiłowaniem do starych czasów gdzie istnieli ludzie tacy jak ja,o tak to staroświeckie ale zacne zachowanie i słownictwo zarazem bym to ujął) chyba że się mylę? :) Znajdziesz wene (Ja zawsze se powiadam jak jej nie mam że to wena odszuka nas a nie my ją) :)
  • Elizabeth Lies 24.08.2016
    Upadły(D.F) Tak, miałam na myśli bardziej skomplikowane słowa. Dla wielu ludzi są one "dziwne", wręcz czasami się zastanawiają, czy takie wyrazy istnieją. I wtedy dociera do mnie jacy inteligentni ludzie mnie otaczają. (To zabrzmiało tak skromnie)
  • Upadły(D.F) 24.08.2016
    Elizabeth Lies Bardzo skromnie ^^ Im bardziej skomplikowane słowa tym lepsza wymowa i tym większa ciekawość(poza tym to pozwala grać doskonałe role ) Mimo to te skomplikowane pozwalają lepiej nam się kształcić i poznawać człowieka (wiem to z własnego doświadczenia i nie jestem tu skromny)
  • lea07 24.08.2016
    Przepiękny wiersz. Jak zwykle pouczający i wspaniały :). O Jezu zazdroszczę weny, ale bardzo się cieszę, że ktoś ją ma i tworzy takie cuda. Leci 5 :)
  • Upadły(D.F) 24.08.2016
    Dziękuje :) Ale jak powiedziałem w komentarzu dla Elizabeth propo weny,niema czego zazdrościć. :)
  • Szalokapel 30.08.2016
    Egoizm u ludzi
    to mnie już nudzi - urzekające.
    Na początku powiem - nominowałam Cię do One Shota, ciekawe czy przyjmiesz wyzwanie. Pożyjemy, zobaczymy. Co do wiersza, jest prawdziwy. Szczerze powiedziawszy przyzwyczaiłam się, że Twoja poezja jest sporo dłuższa i tutaj miałam tak, że jak zaczęłam czytać to się skończył, haha. :D Zostawiam piąteczkę, pozdrawiam.
  • Upadły(D.F) 30.08.2016
    Interesujesz sie psychologią? :O Dobry wybór :) Manipulacja człowiekiem jest ciekawym zajęciem ale odpieranie jej ciekawszym (nowa teoria dla psychologi,chyba domyślasz sie o co chodzi) A mogłabyś mi powiedzieć o co chodzi w One shot? Jestem zbyt mało obeznany w takich sprawach ^^
  • Szalokapel 30.08.2016
    Damianie, tak, uwielbiam pogłębiać wiedzę w manipulacji psychicznej. Robi wrażenie, choć w realu nie jest aż tak porywająca. A wiesz okrutna. One shot - masz 48 godzin na napisanie jednoczęściowego opowiadania, lub wiersza. ;) Tematyka dowolna.
  • Upadły(D.F) 30.08.2016
    Szalokapel Już to zrobiłem w wierszu bym dał rade bardziej ale postanowiłem spróbować nowej rzeczy (humorystyczny horror) błędy zapewne są ale ty mnie wyzwałaś ^^ W Realu jest o wiele lepsza to ci przyznam :) Dzięki psychologi w realu dowiemy się wszystkiego u człowieku poprzez parę chwil :)
  • Szalokapel 30.08.2016
    Upadły(D.F) Tak. Fajnie mieć do czynienia z ludźmi, którzy potrzebują kojącej rozmowy. Sama przez jakiś czas dużo rozmawiałam z rówieśnikami. W końcu "zniszczyli" mnie nieco i zmieniłam się względem dojrzałości emocjonalnej. Opowiadanie już czytałam. Cieszę się, że wziąłeś udzial.
  • Upadły(D.F) 30.08.2016
    Szalokapel Musiałem :) Wyzwano mnie :) Uznałem to za kwestie honoru :D A co do wykorzystywania psychologi w znajomości z kimś nie zawsze takie środki są złe(tak jest złe kimś manipulować ale dla jego dobra to inna sprawa ) ja uznaje to za wzajemne korzyści :)
  • Szalokapel 30.08.2016
    Upadły(D.F) kurcze, to ja chyba z pięć nominacji odmówiłam. Gdzie mój honor? ;( Pojęcie manipulacji można różnie rozumieć. Mi chodzi o zlą manipulacje. :) O taką, która niszczy.
  • Upadły(D.F) 30.08.2016
    Szalokapel A to już wiem co masz na mysli . Nie tylko cie zniszczyła manipulacja (choć wtedy wiedziałem że jestem manipulowany dalej brnąłem w coś co było bez sensu) Ale dzieki temu uczymy się na błędach,czyż nie? :) Aż pięć nominacji? :O Ty? :D Ty pisać umiesz opowiadania a ja nie a jednak podszedłem :)
  • Szalokapel 30.08.2016
    Upadły(D.F), pewnie. Każdy błąd uczy, tylko trzeba zrozumieć dlaczego jest błędem. U mnie szeroka gama manipulacji jest w rodzinie. Aż czasem mam tego dosyć. Nigdzie nie ma miejsca dla mnie, wszędzie mi zle. Ta była siódma, Haha. Kilka tygodni temu była większa moda na ten challenge. Ja się uczę dopiero, tak jak Ty. Przykmujac że jak ja UMIEM to ty też umiesz.
  • Upadły(D.F) 30.08.2016
    Szalokapel gdybym miał masę czasu to tak a pisanie wierszy wymaga chwili zaś opowiadań (męczarnia czasem) i sprawdzanie błędów też czasochłonne :) ciesz isę że jesteś jeszcze młoda i tyle wiesz :D
  • Szalokapel 30.08.2016
    Upadły(D.F), pisanie wierszy jest dla mnie nieraz większą udręka niż opowiadanie. Kwestia wprawy, hihi. Najlepiej nie popełniać błędów. :D Jestem zwykła trzynastka. Nie wyróżniam sie bardzo.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania