Nieudacznik

Mężczyzna zrzucił na podłogę oprawione w złotą ramkę zdjęcie, na którym pozuje razem ze swoją nauczycielką rysunku technicznego i wychowawczynią z technikum elektrycznego, panią Moniką. Zapłakał.

 

Był w niej zakochany, i to bardzo. Do końca miał nadzieję, że kobieta jest sama i kiedyś się z nim zwiąże. Pewnego dnia zobaczył ją, jak idzie po parku z jakimś mężczyzną. Trzymali się za ręce, przytulali.

 

Wrócił do domu zrozpaczony. Miłość jego życia nawet o nim nie pomyślała, czy to podczas wakacji, czy weekendu. Miała kogoś, kogo kochała...

 

On był sam.

 

Nikt go nie rozumiał. Nie podzielał jego poglądów. Nie potrafił wesprzeć. Jedyne, co słyszał zwykle od swoich kolegów, to żeby się nie przejmował, tylko czymś zajął i zapomniał. Niektórzy mówili, żeby dał sobie spokój i zaczął od nowa. Nikt mu nie pomagał.

 

Próbował swoich sił jako pisarz. Pisał na portalu literackim, ale jego dzieła były często tylko krytykowane. Czuł się jak ostatni nieudacznik. Nigdy nie lubił się nad sobą użalać, ale odkąd stracił miłość swojego życia, nie umiał tego powstrzymać.

 

Wstał. Poszedł do kuchni i wyjął z szafki jakieś leki. Po chwili jednak zrezygnował i odłożył je na półkę. Nawet nie miał odwagi, żeby się zabić...

 

W całym bloku rozległ się strzał. Gdy policja weszła do jego mieszkania, zobaczyła tylko ciało i rozerwaną głowę. A obok zdjęcie ukochanej.

 

Jak dobrze mieć pozwolenie na broń...

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • befana_di_campi 18.03.2020
    Egzystencjalnie (bez)nadziejne ;)

    Życzliwie :)
  • Beatka 18.03.2020
    Nie rozumiem. Znaczy rozumiem, ale nie potrafię z tego odcyfrować, czy się choć trochę spodobało
  • Józef Kemilk 18.03.2020
    "Nigdy nie lubił się nad sobą użalać, ale odkąd stracił miłość swojego życia, nie umiał tego powstrzymać." - on nie stracił miłości swego życia, on jej nigdy nie miał .
    Niezrozumiałe dla mnie jest, że nie umiał połknąć tabletek, a umiał sobie strzelić w łeb. Brak logiki.
    "Poszedł do kuchni i wyjął z szafie jakieś leki. " raczej "z szafy"
    "W całym bloku rozległ się strzał." Nie pasuje mi to zdanie.
    pozdrawiam
  • Beatka 18.03.2020
    Być może. Dziękuję : )
  • JPA 18.03.2020
    Cześć Beatko, w technikach elektrycznych nie uczą bioligii. W moim nie uczono. Z inżynierskim pozdrowieniem. Ps. Zrób z niej panią od rysunku technicznego, albo instruktorkę z warsztatu szkolnego i będzie dobrze.
  • LeeaThorelli 18.03.2020
    To dziwne, bo technikum z reguły uczy przedmiotów ogólnych i zawodowych. Tym w sumie różni się od zawodówki i liceum.
  • JPA 18.03.2020
    LeeaThorelli ja biologii nie miałem. Historia była.
  • LeeaThorelli 18.03.2020
    JPA a przyroda?
  • Beatka 18.03.2020
    O, faktycznie. Dzięki!
  • Bajkopisarz 18.03.2020
    Szału nie ma, bo troszkę nieprzemyślane. Absztyfikant został przedstawiony nie jako, nawet młody, mężczyzna z problemami, tylko jako dwunastoletni smarkacz, zakochany w nauczycielce. Reakcja na odkrycie, że kobieta może już mieć partnera sugeruje to dość wyraźnie.
    Dlatego na końcu lepiej byłoby odwrócić kolejność – znaczy się najpierw pomyślał o samobójstwie poprzez strzał z broni służbowej ojca, ale nie miał odwagi, więc wziął i się otruł pigułami matki.
    No, ale z drugiej strony, przy takiej wersji jak zasugerowałem powyżej, zaraz by ktoś pewnie się czepił, że to za bardzo przypomina sytuację z rzeczywistości i zaczęłoby się wytykanie palcami, kto też to mógł być ?
  • Beatka 18.03.2020
    No właśnie. Dzięki, że poświęciłeś chwilę i przeczytałeś :)
  • Beatka 18.03.2020
    A tak w ogóle, to chyba powinnam to zaznaczyć - facet nie jest nastolatkiem. Znaczy, miałam na myśli około 19-letniego chłopaka
  • wicus 18.03.2020
    Świetne opowiadanie! Mnie jednak trochę szkoda, że miał to pozwolenie. Kto wie, jak by się jego życie potoczyło, gdyby dał mu jeszcze szansę.
  • Beatka 18.03.2020
    Być może. Dzięki, że przeczytałeś/aś. Sorry, jesteś dziewczyną czy chłopakiem??
    Bardzo dziękuję, cieszę się, że się podoba i że ktoś myśli, co by było, gdyby
  • wicus 18.03.2020
    Beatka Jestem chłopakiem.
  • Beatka 19.03.2020
    wicus To świetnie, dzięki :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania