(nie)wolne umysły

zamknął ktoś nas w klatce

powiedział - jesteście wolni

możecie robić co chcecie

tylko nie tego czego my nie chcemy

 

u góry macie słońce

powiecie dzieciom że jest żółte

a to pod waszymi stopami to trawa

ona jest i będzie zielona

 

na ścianie napisaliśmy wam wiersz

o kratach stalowych złotem pomalowanych

o wolności w nim nie wspomnieliśmy

lecz możecie nam wierzyć że to o niej jest

 

a gdy ktoś chciałby powiedzieć

że słońce może być czerwone a trawa żółta

i ten wiersz nie jest o wolności

nie wierzcie mu to wariat

pokażcie kto to

a zamkniemy go za kolejnymi kratami

byście wolni byli

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (37)

  • Bbard 01.05.2018
    Świetny przekaz i poniekąd również o tym pisałem. Ciekawie również ujęty.
  • D4wid 01.05.2018
    Szczerze przyznam, że czytałem tylko jeden Twój wiersz, który powalił mnie na kolana. Jednak nie staram się w żaden sposób kopiować Twojego stylu, nie moja liga. Na przekaz wpadłem dosłownie przed chwilą.
  • Bbard 01.05.2018
    Nie o to mnie chodziło, że kopia. Po prostu podobny zamysł. Dla mnie ciekawa jest tu liczba mnoga i taka tajemniczość, nieuchwytność tych, co to zrobili.
    5.
  • D4wid 01.05.2018
    A o jakim konkretnie swoim wierszu mówisz? Chętnie poczytam ponieważ tak szczerze, Twoja twórczość mnie zachwyca.
  • O, no, pierwszy raz, Dawid, jakbyś mniej jojczył, natomiast miał zamysł powiedzenia czegoś, i mówił to koncepcją, wytrwale i do końca, bez przerw na jojczenie. Póki co - ja bym to bardziej podciągnęła pod prozę jeszcze, ale generalnie;

    czuć Cię śmiałym odorem progresu.
  • ''a gdyby ktoś chciałby wam''

    Najn. Albo; a gdy ktoś chciałby, albo; gdyby ktoś chciał.
  • D4wid 01.05.2018
    e make i ka pololi Poprawiłem, plus usunąłem wam. Widziałem wiersze pisane trochę jak proza. Które wręcz nie pasują do wierszy, ale jednak nimi były i chyba chcę tak pisać.
  • Rozsadza mnie duma.
    I oby dalej w tę stronę, kawalerze, oby tak dalej.
  • Something 01.05.2018
    No! Da się? Da :)
  • D4wid 01.05.2018
    Jednak się da. Teraz wiem co miałaś na myśli :)
  • Szudracz 01.05.2018
    Tak, spróbuj się włamać z szeregu. Wolność...
  • D4wid 01.05.2018
    Tak widzę ,,wolność" którą nam dają :)
  • Action Man 01.05.2018
    Dziś każdy może wybrać sobie swoją własną "klatkę". Jedni wierzą w płaską ziemię, drudzy w ufo a trzeci w coś jeszcze innego.
    Ironią wolności jest wiara w kłamstwo.
  • D4wid 01.05.2018
    Moim zdaniem nie wyrwiemy się z niewoli. Jesteśmy zniewoleni przez pieniądze :)
  • Action Man 01.05.2018
    Pieniądze to tylko zamiennik dóbr. Prawdziwe zniewolenie tkwi w błędnej percepcji, w umyśle.
    Gdy zrywa się jego ograniczenia, dokonuje się postęp, coraz więcej możliwości i tym samym - wolności.
  • D4wid 01.05.2018
    Action Man Pewnie tak, jednak moim zdaniem by być wolnym, trzeba być bogatym. To pieniądze według mnie dają wolność.
  • Szudracz 01.05.2018
    D4wid Szeroki temat pod interpretacje. Nie pieniądze nie dają wolności. Bezdomny jest bardziej wolny od tego co posiada pieniądze.
  • D4wid 01.05.2018
    Szudracz Znam piękny cytat z ksiazki 2084 koniec świata. ,,Niewolnik, który wie, że jest niewolnikiem, zawsze będzie bardziej wolny i większy od swojego pana, choćby ten był panem świata." Ja jednak będę bronił swojego zdania iż to pieniądz w obecnym systemie sprawia, że jesteśmy wolni, ale tylko w dużych ilośćiach.
  • Action Man 01.05.2018
    D4wid Nikt i nic nie jest w stanie dać ci wolności, to częsty błąd w myśleniu o niej.
    Samemu trzeba ją sobie zdobyć.
    Jeśli "coś" daje ci poczucie czegoś - to tworzy się zależność między tobą a obiektem.
    To samo z ludźmi. Poruszyłeś ciekawy temat w swoim wierszu. Zawsze w pewnym stopniu zależni jesteśmy od różnych czynników, sytuacji życiowych. Wolność wygląda inaczej dla różnych ludzi, jednak jedna rzecz pozostaje ta sama - to bycie panem samego siebie.
  • D4wid 01.05.2018
    Action Man Ciekawe stwierdzenie. ,,Jeśli "coś" daje ci poczucie czegoś - to tworzy się zależność między tobą a obiektem." Szczerze przyznam, że poddało to w wątpliwość moje myślenie i pieniadzach jako o czymś co da mi wolnosć.
  • Szudracz 01.05.2018
    D4wid Nie i zdania nie zmienię.
  • Action Man 01.05.2018
    D4wid Podobnie jest z ludźmi. Powszechne myślenie sprowadza się do żądania spełnienia pragnień - dążenia do bycia "nasyconym". Czy to chodzi o pieniądze, miłość czy różnie widziany życiowy sukces czy oczekiwania względem siebie i innych.
    Cały społeczny system na tym właśnie bazuje, wykorzystuje te wzajemne zależności by istnieć. Pragnienie napędza pragnienie, podejmuje się działanie by uzyskać żądany przez siebie efekt.
    Dużo zależy od tego czego właściwie chcesz i jak dobrze siebie znasz :)
  • Szudracz 01.05.2018
    Szudracz zgadzam*
  • D4wid 01.05.2018
    Action Man Bycie nasyconym biorę pod uwagę gdy myślę o własnym biznesie. Wtedy dochodzę do wniosku, że gdy ludzie mają zaspokojone podstawowe potrzeby to rodzą się kolejne, zabawa itp.
  • Action Man 01.05.2018
    D4wid piramida Maslova
  • Dekaos Dondi 01.05.2018
    Podszedł mi ten tekst. Naprawdę. Prawdziwa wolność, to wolność myślenia, co kto chce. Gdybyś nie był wolnym w ten sposób, to byś nie napisał tego co napisałeś. Takie moje odczucie. Pozdrawiam→5
  • D4wid 02.05.2018
    Ten, który idzie bokiem jest dziwakiem, a dla niego wszyscy, którzy idą środkiem są wariatami.
  • Justyska 01.05.2018
    Ach ta wolność, inspiracja bez dna. Świetny wiersz, łykam go w całości jak pelikan... serio.
    pozdrawiam 5
  • D4wid 02.05.2018
    Do wolności od dłuższego czasu mam słabość i jej pragnę.
  • Cyber.Wiedźma 01.05.2018
    Jeden z niewielu wierszy, który mój malutki rozumek ogarnia.
    Z wykształcenia jestem nauczycielem, więc wiem o co kaman.
    Dla mnie spoko, Pinć.
  • D4wid 02.05.2018
    Dzięki :)
  • spirytysta 02.05.2018
    "tylko nie tego czego my nie chcemy" - ten fragment jest ciut nieskładny. Unikałbym zresztą sformułowań "tego, czego" :)
  • D4wid 02.05.2018
    Następnym razem będę unikał
  • Canulas 02.05.2018
    David, tera tak. Wlazlem, patrzę, dużo komentarzy, same piątki. Myślę - wyhajpowane pewnie.
    Czytam i... O kurwa.
    Odtąd wszystko Twoje będzie porównywane do tego. Poleciałeś kapitalnie.
  • D4wid 02.05.2018
    Jakoś tak pisałem z tamtą dziewczyną, wena mnie złapała, chciałem napisać coś smutnego, ale pomyślałem sobie, że mam takich tekstów z tysiąc, zatem napisałem coś innego.
  • Agnieszka Gu 02.05.2018
    Witam,
    Kolebałeś się po omacki i w końcu.... wskoczyłeś na tory, jak widzę ;)
    Świetny przekaz :)) Pozdrawiam
  • D4wid 02.05.2018
    Czasem coś mi chyba jednak wychodzi

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania