●●●Nowy profil Mr. Sowa●●●

Wraz z zapadnięciem zmroku i wyciszeniem świata dookoła, głowa zalewana jest myślami, na które nie ma czasu i miejsca w dzień. Planuję czasem spisywać oraz udostępniać swoje przemyślenia na dany temat, zachęcam do dyskusji nad danym zagadnieniem i przedstawieniem swojej opinii.

 

Szczęście:

 

●Szczęście ma wiele imion●

Podanie jednej poprawnej definicji szczęścia jest niemożliwe, ponieważ jest to pojęcie subiektywne. Oznacza to, że każdy z nas indywidualnie definiuje szczęście. Dla jednej osoby szczęściem może być kupno nowego samochodu, dla drugiej zaś może wiązać się z odnalezieniem miłości życia. Każdego uszczęśliwia coś innego więc ilu ludzi tyle definicji szczęścia.

 

Co czuje człowiek szczęśliwy ? Taka osoba odczuwa radość oraz zadowolenie z życia, jest usatysfakcjonowana z tego, co posiada i osiągnęła. Stan szczęścia sprawia, że optymistycznie patrzymy na życie oraz czujemy spełnienie.

 

●Poszukiwanie szczęścia●

Każdy pragnie być szczęśliwym, lecz coraz mniej osób to osiąga, nasuwa się pytanie dlaczego? Pozornie można odnieść wrażenie, że w dzisiejszych czasach osiągnięcie szczęścia nie jest trudne, ponieważ komfort życia się podnosi, a wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Prawda jest jednak inna, liczba ludzi pragnących szczęścia zwiększa się, taki stan rzeczy jest spowodowany przez kilka czynników m.in.:

•Praca, której się nie lubi

•Tempo życia

•Presja wywierana przez otoczenie

•Zły sposób myślenia

Wszystkie punkty mają znaczenie, lecz najważniejszym jest zły sposób myślenia. Większość ludzi poszukując szczęścia myśli błędnie, a przecież myśli i nastawienie to jedyna rzecz, która całkowicie zależy od nas. Bardzo wiele osób uważa, że wraz z posiadaniem pieniędzy odnajdą również szczęście, niestety szczęścia nie można kupić. Niejednokrotnie można usłyszeć, iż ktoś bardzo bogaty mówi, że nie jest szczęśliwy, oto wypowiedź jednego z nich "Co z tego, że jestem bogaty, skoro nie jestem szczęśliwym człowiekiem. Będąc biednym, cieszy najdrobniejsza rzecz, bo na nią pracowaliśmy, dążąc do założonego celu. Popatrz na mnie, nie pracuję od wielu lat, kupuję, co chcę, lecz nic mnie nie cieszy, bo mam to natychmiast, gdzieś zgubiłem sens swojego życia". Z tą wypowiedzią wiąże się cała prawda o szczęściu, a brzmi ona tak:

"Szczęście to cel sam w sobie, wartość, do której samo dążenie daje nam satysfakcję i usensownia życie".

Szczęście dla człowieka to stan naturalny, aby w pełni doświadczać życia, należy zmienić sposób myślenia, aby odnajdywać je we wszystkim, co nas otacza. Dąż do tego, aby każdego dnia być szczęśliwym a radosne nastawienie i optymistyczne myślenie wpłyną pozytywnie na Twoje życie.

 

●Szczęście liczone w gramach●

Opisywane przeze mnie wcześniej szczęście nazywane bywa „trwałym” ze względu na to, że trwa dłuższy nieokreślony czas. Istnieje drugi rodzaj zwany „chwilowym”, nazwa tłumaczy czas trwania. Zjawisko szczęścia chwilowego można spotkać najczęściej wśród narkomanów. Większość z narkotyków wywołuje uczucie euforii i radości, właśnie to zjawisko przyciąga wielu ludzi do spróbowania tego na własnej skórze. Pozwolę sobie pominąć temat marihuany, ponieważ jest legalna w wielu częściach świata, a ilu ludzi tyle opinii na jej temat. Problem pojawia się przy twardych narkotykach, których efekt jest mocniejszy, ale powodują wyniszczanie organizmu. Dużą część wszystkich narkomanów stanowią nastolatkowie, którzy z różnych powodów pogubili się w życiu. Najczęstszą przyczyną jest brak zainteresowania rodziców, na skutek czego taki młody człowiek zostaje sam a świat, do którego wkracza, zaczyna wzbudzać strach. Ucieczką okazuje się ćpanie, dając pozorną ulgę i ucieczkę od problemów, za cenę zdrowia lub życia. Wraz z uzależnieniem pragnienie rośnie a jedyne szczęście, jakie zna nieszczęśnik, znajduje się w kolejnej dawce. Przerażający jest fakt, że szczęście przelicza się teraz w gramach dla coraz większej ilości ludzi.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania