"Nowy" roz.1

1

 

Płacz. Słyszę go w głowie. Przeszywający hałas. Poznaję go, już gdzieś słyszałem ten

szloch.

- Mamo? - pytam. - mamo?

Koniec.

Budzę się zlany potem. Patrzę w dół i nie kontroluje drżenia rąk. Spokój.

Prawie wszystkie pobudki są takie same. Ciągle ten koszmar, którego nie mogę pozbyć się z głowy.

Pora wstać. Otwieram drzwi od pokoju. Cisza. Schodzę w dół po schodach. Cisza. Podchodzę do drzwi pokoju mamy. Cisza. Postanawiam je otworzyć.

-Mamo? - Uchylam skrzydło i widzę, że śpi odwrócona w drugą stronę.

Zamykam je a następnie głęboko wzdycham z ulgą. Po chwili mój wzrok wędruje na przewrócone zdjęcie na komodzie. Podnoszę je i widzę szczęśliwą rodzinę, kiedyś szczęśliwą. Wpatruję się w nie dłuższą chwilę. Szkoda, że cię tu nie ma - myślę. Odstawiam je na miejsce.

 

Od autora:

Wiem wiem to moje pierwsze opowiadanie i może nie powalać, ale mimo wszystko mam zamiar je kontynuować. Chętnie poczytam wasze uwagi co mogę poprawić.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Canulas 11.04.2018
    WIęc najpierw:

    "Płacz. Słysze go w głowie. Przeszywający hałas. Poznaje go, już gdzieś słyszałem ten

    szloch.

    - mamo? - pytam - Mamo?

    Koniec.

    Budze się zlany potem. Patrze w dół i nie kontroluje drżenia rąk. Spokój."

    Słyszę,
    Poznaję,
    Mamo z wielkiej. Po pytam kropka.
    Budzę.
    Patrzę.
    kontroluje

    I:

    "schodzę w dół po schodach. Cisza. Podchodzę do drzwi pokoju mamy. Cisza. Postanawiam je otworzyć.

    -mamo? - śpi odwrócona w drugą stronę."

    lepiej "na dół", choć to akurat dygresja.
    kontroluję
    Mamo z wielkiej (początek dialogu)
    Śpi z wielkiej - nie jest podialogowym wtrąceniem odnoszącym się bezpośrednio do dialogu.


    oraz:

    "Wpatruje się w nie dłuższa chwile. Szkoda, ze cie tu nie ma - myślę. "
    Wpatruję
    dłuższą
    chwilę
    że
    cię

    Ok. Błędów więcej niż tekstu, ale dużo takich samych, więc jak ogarniesz dwie, trzy zasady, wyeliminujesz 80%.
    Sam tekst mógłby być dobry pod kątem nacechowania emocją, gdyby... Ty już wisz co "gdyby".

    Na razie bez oceny.
    Ciao.
  • Aisak 12.04.2018
    Krótkie. Emocjonalne. Poczekamy zobaczymy, jak potoczy się owa historia.
    Zostawię cztery, by z uśmiechem Autor napisał cd.
  • Pan Buczybór 12.04.2018
    heh, nie takie to złe na jakie wygląda. W sumie to taki okruszek, więc poczekam na cały bochenek, żeby coś z niego wyciągnąć. Pozdro
  • Canulas 14.04.2018
    Trochę poprawiłeś(łaś)? , ale:

    "- Mamo? - pytam. - mamo?" - Mamo po kropce,

    "Budzę się zlany potem. Patrzę w dół i nie kontroluje drżenia rąk." -kontroluję

    "-Mamo? - uchylam skrzydło i widzę, że śpi odwrócona w drugą stronę." - uchylam nie odnosi się bezpośrednio do dialogu. Z wielkiej.

    " Wpatruje się w nie dłuższą chwilę."- Wpatruję.

    Nooo, niby tochę lepiej, coś tam poprawione. Dobić resztę błedó i będzie git.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania