O cnocie

Cnota to rzecz wszystkim znana,

Lecz przez wielu wciąż niedoceniana.

 

Stoicy ją na piedestał wynieśli,

A ci współcześni bez skrupułów znieśli.

 

Nie ma rozumu ni poszanowania,

Liczy się zysk i dobra zabawa.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Rasia 21.04.2016
    Hmm, zależy pod jakim kątem by to rozpatrywać. Stoicka cnota nie obejmowała tylko ciała. Dotyczyła też przecież wyciszenia i przyjmowania tego, co przyniesie los. W dzisiejszych czasach ludzie wiedzą już, że płynąc z prądem niewiele osiągną, dlatego pod tym względem akurat nie można powiedzieć, że zmiana jest tylko na złe. Pod względem pogoni za pieniądzem i seksem ok, ale nie powiedziałabym, że stoicka cnota została całkowicie zniesiona, a już na pewno nie przez wszystkich. Takie moje zdanie w każdym razie :) Wiersz troszkę za krótki w moim odbiorze, więc tym razem bez oceny, ale oczywiście zerknę na kolejny :)
  • Łowczyni 21.04.2016
    Ano, masz rację, Rasiu. :)
    Pierwotnie planowałam rozszerzyć wiersz, właśnie po to, żeby poruszyć też inne aspekty, ale tak jakoś wyszło, że wrzuciłam. :D
    Bardzo dziękuję za komentarz!
  • Lotta 21.04.2016
    Myślę, że zdecydowanie powinnaś rowinąć tę myśl. :D
  • Łowczyni 21.04.2016
    Będę nad tym myślała, Lotto. :)
    Pozdrawiam! :D
  • little girl 21.04.2016
    Również odczuwam niedosyt i tak jak Lotta uważa, że powinnaś to rozwinąć, bo może wyjść coś naprawdę interesującego :)
  • Łowczyni 21.04.2016
    Little, jak znajdę troszkę więcej czasu, pomyślę nad tym. :)
  • O-Ren Ishii 21.04.2016
    Również uważam, że powinnaś to rozwinąć. Przeczytaj, proszę, Pan Cogito o cnocie. Tak mi się skojarzyło.
    5 :)
  • Łowczyni 21.04.2016
    A dziękuję bardzo za polecenie, Ren. ;)
    Z chęcią przeczytam. :)
  • Neurotyk 21.04.2016
    Łowczyni, świetne. 5.
  • Łowczyni 21.04.2016
    Neurotyku, dziękuję Ci pięknie. :)
  • Iskierka 21.04.2016
    Nie obraź się, ale czytając to, miałam wrażenie, że ubrałaś to w rymy tylko po to, by wyrazić jedną myśl. Tak, wiem, że wiersze pisze się po to (i w sumie nie tylko wiersze), żeby coś wyrazić, ale to mnie nie przekonuje. Po pierwsze dlatego, że zgadzam się z Rasią, :) a poza tym rzeczywiście trochę za krótkie. No i rytm zawodzi, zwłaszcza w dwóch pierwszych wersach. W ostatnim też w sumie liczba sylab się nie zgadza, ale to nie jest już tak bardzo widoczne. Trudno mi nawet ocenić. Nie mówię, że jest złe. Po prostu do mnie nie trafiło.
  • Łowczyni 21.04.2016
    Iskierko, dziękuję za Twoją opinię.
    W sumie taki był od początku zamysł tego utworu. Miał być krótki i dość jasny w przekazie. Owszem, zgadzam się, że wyszło nieco za krótko, mogłabym poruszyć jeszcze inne kwestie. Tak czy inaczej, cieszy mnie to, że wyrażasz prawdziwe zdanie, a nie tylko słodzisz, jak to niektórzy potrafią. :)
    A propos obrażania... hm... nawet o tym nie pomyślałam. :)
  • Osiołek Mięsny 26.04.2016
    A 5
  • Łowczyni 26.04.2016
    A dziekuję, Osiołku. (:
  • Przypadło mi do gustu, także 5 :)
  • Łowczyni 13.05.2016
    Dziękuję! ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania