---

-

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (47)

  • Będzie szczerze.
    Forma jest ok, ale jak dla mnie to znacznie powinnaś go odchudzić i mniej dosłownie opowiadać. Pisanie „Cię” „Twoją” takich wyrazów wielką literą (wiem, że chciałaś podnieść wagę osoby).moim zdaniem nie jest dobrym pomysłem. Mógłbym wskazać miejsca, które mi się nie podobają i wymagają zmian, zrobię to jeśli zechcesz, ale może zaczekajmy na opinię innych, może innym podoba się tak jsk jest.
    Nie ocenie tego wiersza (i tak nie mogę przez telefon), może gdy już bedzie bardziej wierszem, bo łatwo można go właściwie pozmieniać.
    Teraz bliżej mu do prozy.
    Mam nadzieje, że nie jesteś z tych, którzy personalnie odbierają krytykę.
    No dobrze, poczekajmy na inne opinie, ta jest moja.
    Pozdrawiam
  • Była rockmana 30.03.2018
    Witaj Maurycy w moich skromnych progach :) Hm, zaciekawiłeś mnie tym "odchudzeniem". Co byś wywalił? Bo ja jak na razie widzę dwia takie wersy. A wiesz, że ja sama, czytając to, zastanawiałam się, czy aby nie zrobić z tego prozy poetyckiej. Wtedy jednak musiałabym napisać kawałek jeszcze... Wiem, to dziwny twór, niepasujacy do tych tekstów rozpoznawanych jako poezja, moze też mieć przez to inny odbiór.
    Może napisz, co miałeś na mysli, chodzi mi o wersję już zmienioną, a łatwiej mi będzie Twoje sugestie zobaczyć. :) Z mojej strony to była taka próba napisania czegoś innego niż piszę zazwyczaj, każdy kiedyś próbuje.;-)
  • Była rockmana 30.03.2018
    Tak w ogóle myślę sobie popracować nad tym tekstem byłoby fajnie, tylko nie mam pomysłu żadnego, w którą stronę bym mogła iść, to też wstawiłam tutaj, może Wy coś podpowiecie :)
  • Była rockmana My czyli ja, czy my jako opowi? :)
    Jeśli chcesz mogę rzucić trochę wiecej z tego zauważyłem.
  • Była rockmana przejrzę całość w wolnej chwili, ale musisz się przygotować na to, że to będzie zupełnie inny wiersz, choć przekaz będę starał sie zachować. Na pewno chcesz zebym to zrobi?
  • Justyska 30.03.2018
    Czytam i czytam. Wiesz podoba mi sie ten tekst, ale dla mnie to świetny materiał na piosenkę. Tylko ze to zupełnie intuicyjnie, bo na poezji to ja się nie znam.
    Pozdrawiam
  • Była rockmana 30.03.2018
    Na piosenkę? Ciekawe... nigdy bym się nie spodziewała takiego odbioru tego tekstu. Bardziej myślałam, że ktoś zarzuci, iż to w ogóle wiersz nie jest i mało mu do poezji, bo przyznac muszę, że jest to tekst nieco "inny". Dziękuję za komentarz Justysko :)
  • dziewczyno z ulicy
    nie usłysz swego wnętrza
    nie zobacz
    dygotania rąk
    drżenia serca

    Tak bym odchudził i zmienił pierwszą zwrotkę. Wtedy to sie robi wiersz. Moim zdaniem. I tak dalej by trzeba
  • Była rockmana 30.03.2018
    Hm... tylko czy to nie zmiani sensu? Albo choć tego, co chciałam przekazać? Bo w takiej wersji robi się z tego swoisty dialog z "bohateką", ale może można by to tak przekształcić, właśnie jako dialog..Ciekawa opcja, musiałabym sobie to rozpisać na kartce, raz jeszcze. Pomyślę. Dziękuję.
  • Była rockmana jeśli to ma być wiersz to raczej cos w tym stylu.
    Musisz sie wyzbywać niepotrzebnych rzeczy, chyba, że są po cos, upiększają,czy co inne robią, ale wtedy sa potrzebne. Przyjrzyj sie pierwszej zwrotce, przed i po odchudzaniu. Czego nie ma w mojej wersji (chodzi o sens) a jest w Twojej? W tym okrojonym fragmencie czytający nie myśli jednokierunkowo, nie zamykasz go w „swojej najlepszej” wersji interpretacji. Ludzie lubią wolność, daj im myślec o Twoim wierszu tak jak im przyjdzie do głowy. Im wiecej interpretacji tym lepszy wiersz . Ja tak myśle.
  • Albo mozesz to na mini opowiadanie przerobić, wtedy piszesz dokładnie tak jak ma myślec i czuć czytający.
  • Była rockmana 30.03.2018
    Maurycy Lesniewski Właśnie napisałam od nowa... na kartce, troche tam było niepotrzebnych, przyzaje, teraz wygląda inaczej. Wyrzuciłam. Teraz szlifuję... daj więc czas...
  • betti 30.03.2018
    Bardziej to proza niż poezja, poza tym dziwią grzecznościowe zwroty z wielkiej litery, wszak to tylko w listach...
  • Betti daj przykład jak Ty byś to napisała. Trzeba pomóc dziewczynie, a Ty masz smykałkę do tego.
  • betti 30.03.2018
    Maurycy Lesniewski nie chce mi się myśleć, poza tym temat mi nie leży, wolę głębsze wody.
  • betti ten ma treść głęboka tylko nieumiejętnie przekazaną.
    Troche Cie nie było, zaczynałem tęsknić :)
  • betti 30.03.2018
    Maurycy Lesniewski nie wiem, temat jak z prozy życia, dziewczyna oszukana, zraniona ląduje na ulicy. W sumie można o tym napisać, ale trzeba mocno pojechać wtedy będzie miało sens.

    Tęskniłeś? Jestem zdziwiona.
  • Była rockmana 30.03.2018
    Betti, witaj. A ja dużo listów piszę, może dlatego taki nawyk, ale już zmieniam :)
  • Była rockmana 30.03.2018
    betti
    Szkoda, że Ci się myśleć nie chce, poznałabym Twoją wersję.
  • betti 30.03.2018
    Była rockmana po pierwsze okroiłabym niemiłosiernie, bo chwilami przynudzasz, poza tym wrzuciłabym jakieś metafory, żeby zmusić do myślenia, ubarwiłabym jakimiś epitetami, żeby zatrzęsło. Widzisz więc, że za dużo naniosłabym zmian...
  • Była rockmana jak ja to zrobię to bedzie bardziej niż niemiłosiernie... :)
  • Była rockmana 30.03.2018
    Spróbuje powywalać co się da. Tak myślę, że będzie lepiej, nie będzie efektu nudzenia, a przynajmniej mam taką nadzieję. Hm, epitety? Jakieś chyba "grube" by musiały być...
  • Była rockmana 30.03.2018
    Maurycy Lesniewski
    Ha ha
  • Była rockmana spójrz:
    „ na pożarcie psom
    wilkom i dzikim kojotom„
    Masz tu bliskoznaczne wyrazy: Wilki, dzikie kojoty, psy.

    Wzrokowo wszystko wyglada tak samo, jeden z tych wyrazów wystarczy, pozostałe to tylko siano, nie potrzebne lanie wody. Masz takich „zabiegów” wiecej :)
  • Była rockmana 30.03.2018
    Wiem, poprawiłam. Wstawiłam wersję po poprawkach, dodałam też co nie co, aby bardziej było składne, jako wiersz. I nie chodzi mi o rymy, bo na tym się przecież nie opiera całość wiersza.
  • Była rockmana jest lepiej, tera jadę do domu, pózniej zerknę jeszcze raz, dokładniej.
  • Była rockmana 30.03.2018
    Okej, tez mi się tak wydje, że bardziej nabrał ten tworek wyrazu wiersza. Cudów nie ma, ale jak na dzisiejszą moją sprawnosć intelektualną przy jednoczesnym ogarnianiu kolejnych dni, jest okej. Jedź, jedź, zagrzej się w domku.
  • Była rockmana 30.03.2018
    Aaa... jeszcze jedno, zerknęłam Maurycy do Twej poprawki mojego poprzedniego, starego wiersza. Jeśli nad nim troszkę usiąde, to niebawem opublikuję, w wersji poprawionej, niech inni też wyrażą zdanie :)
  • Była rockmana sam jestem ciekaw co tam wysmażysz :)
    Tutaj w tym wyżej ja bym jeszcze cioł. I to sporo. Spójrz na to:

    „jesteś jedną z wielu
    których los wygnał
    na pożarcie psom

    nie uchroniłaś się
    od szybkiego seksu
    pośpiesznego zmywania
    czarnego tuszu”

    te dwie strofy mówią o upadku, złych chwilach złych dniach powinnaś zamknąć to w jednej zwięzłej zwrotce.

    Popatrz tu:
    „jutro wstanie słońce
    by cię pokrzepić”

    Drugi wers jest powtórzeniem pierwszego. Wstające Słońce jest synonimem nadziei, po co dopowiadać. Czytający sam umie wyciągnąć wnioski, jeśli wstaje słońce to wszyscy są pokrzepieni, to oczywiste raczej.

    Popatrz tu:

    „oddałaś swe serce
    niewiernemu
    który cię ukradł
    a miał kochać na wieki”

    Po co to tak?

    „Oddałaś swe serce
    zostało rozbite”

    Czy tak nie lepiej? Po co na tacy kładziesz „niewiernego” teko co „ukradł a miał kochać? Po co mówisz czytającym to wprost. Czy nie wyczyta sie tego z co zaproponowałem?

    Popatrz tu:
    „ teraz stoisz
    w wyblakłym mgłą słońcu
    czekasz
    moment rozgrzeszenia
    nie nadszedł niestety

    deszcz obmyje twoją twarz
    zanim on zdąży
    napluć i powiedzieć
    że nie było warto
    abyś istniała
    dla niego

    on tego życia nie potrzebuje„

    Ten fragment powinien zostać streszczony do czterech góra pięciu wersów.
    Ważne aby puenta dawała kopa, wiec najmocniejszy przekaz no końcu oczywiście.
    Pokombinuj jeszcze. Jest cieżko wyrzucać słowa które mylisz, że są niezbędne. Dobry wiersz napiszesz zostawiajac nie słowa a myśli. To mysli tworzą wiersz. Jedno słowo potrafi pokazać wiele myśli, szukaj i używaj właśnie takich słów.
    Jeśli przerobisz jeszcze raz i będziesz chciała żebym obczail, nie bedzie problemu.
    Pamiętaj w każdej chwili mozesz powiedzieć”mnie się podoba tak jak jest” i to bedzie ok, bo to w końcu Twój wiersz.
  • Była rockmana 30.03.2018
    Wiem Maurycy o co Ci chodzi. O pisanie myślami, a nie słowami. Im mniej słów, a więcej treści- tym lepiej i ja się z tym zgadzam w całości, jeśli chodzi o naszą, polską poezję, pisaną po prostu, jako poezja, bez zamysłu stylistyki na "coś innego". Ma to być po prostu wiersz, dobry wiersz i tyle. Do tego w większosci dążą piszący. Gdybym jednak tak poobcinała- zgodnie z tą myślą "niej słów, więcej treści", to już nie byłby to wiersz który miał być w zamyśle. Wiersze amerykańskie są inne, bo język ma inną sgramatykę, składnie. Ten był pisany pod wpływem ameryańskich wierszy, może dlatego tak wygląda, choć go uprościłam. To była taka próba, napisania czegoś "minipodobnego".
    Ale okej, bardziej "spolszczę" i napiszę inną wersję, jako drugą :)
  • Była rockmana 30.03.2018
    Wrzuciłam, czuję się wypompowana.
  • Skryty 30.03.2018
    To ja tylko napiszę, że zgadzam się z Maurycym i betti!
  • Była rockmana 30.03.2018
    A czytałeś po poprawkach? Teraz jest już wywalone to, co było zbędne.
  • Skryty 30.03.2018
    Była rockmana Nie, teraz widzę dopiero po poprawkach. Wyrażę swoją opinię, chociaż od razu mówię, nie umiem długich wierszy, ale to chyba już zauważyłaś.

    "nie widzisz
    drżenia rąk" -> zapisałbym w jednym wersie albo poprzedni na 2 podzielił (ale bardziej opcja 1)

    "jutro wstanie słońce
    by cię pokrzepić
    deszczem
    ślady łez wysuszyć" ->

    jutro wstanie słońce
    pokrzepi cię deszczem
    ślady łez wysuszy
    (w twoim jest bardziej znaczenie, że tylko dla niej wstanie, a można tak pogłębić taką obojętność świata w stosunku do niej/ 2 i 3 wers bym połączył)

    "nie nadszedł niestety" -> może "nie nadchodzi", a to "niestety" tak czy siak bym wywalił


    "deszcz obmyje twoją twarz" -> może bez "twoją", bo tego można się domyśleć na spokojnie

    "że nie było warto
    abyś istniała" -> tutaj masz 2 różne czasy w jednej wypowiedzi, mocno zgrzyta. Wywaliłbym "było".

    Jest już lepiej, o wiele lepiej. Przemyśl moje rady. Pozdrawiam!
  • Była rockmana 30.03.2018
    Skryty
    Okej, mogę wywalić "twarz" (myślałam od poczatku by wywalić) i rymy w wierszu... z tym "niestety" to banał, ale szukałam by jakoś wiersz się "składał". Co do zapisu, poczekałabym jeszcze na Maurycego, on jest moim pierwszym korektorem, jakby co :)
    Możesz doprecyzowac z tym "było?" Bo dla mnie to jest okej, bo bohaterka już nie jest ważna dla kogoś, kogo pokochała, wiec już teoretycznie dla niego nie istnieje...
  • Skryty 30.03.2018
    Była rockmana gramatycznie mi to zgrzyta i to ostro.
  • Skryty 30.03.2018
    Skryty teraz zauważyłem, że nie ma tam 2 różnych czasów. Po prostu mi to nie brzmi, jest takie dziwne, nienaturalne
  • Dekaos Dondi 30.03.2018
    Co innego w mowie, a co innego np: w śpiewie.
    Pierwszą dałbym jako pytanie.
    dziewczyno z ulicy
    słyszysz swoje wnętrze
    widzisz drżenie rąk
    A reszta - dopowiedzenie do tego.
    on to życie podeptał - to by było bardziej dosadne
    To jeno moje odczucia.
  • Była rockmana 30.03.2018
    Dziękuję Dekoas Dondi za oddzew, myślę, że każdy widzi poezje inaczej i każdy ma do tego prawo. Bo ona sama w sobie jest bardzo delikatnym i dającym się różnorodnie formować tworem.
  • Dekaos Dondi 30.03.2018
    O tuż to!
  • Dekaos Dondi 30.03.2018
    Kiedy przeczytałem jeszcze dwa razy, to mi bardziej podszedł. Pozdrawiam→4,5
  • Była rockmana 30.03.2018
    Dziękuję Dekaos Dondi! :)
  • betti 30.03.2018
    na ulicy nie słyszysz siebie

    widzisz tylko drżenie rąk

    stoisz jak jedna z wielu

    na pożarcie psom szybki seks

    w oparach rozmazanego tuszu



    czekasz na rozgrzeszenie

    które nie napluje w twarz

    za miłość



    Dla mnie tutaj jest wszystko, chociaż można jakimś wersem to jeszcze pociągnąć. Jednak pytanie, po co?
  • Była rockmana 30.03.2018
    Ładnie betti, ładnie :)
  • Druga wersja wg mnie (poetyckiego laika) - o wiele bardziej udana.
    Całkiem dobry, trafiający do mnie utworek.

    Och, jakże ja lubię Króla Jaszczurów i jego poezje.

    https://www.youtube.com/watch?v=kE32pvvaDT8 czyż nie był przeuroczy...?
  • Pan Buczybór 05.02.2019
    Czytałem tylko pierwszą wersję i bardzo mi się podoba. Ładny, dość niecodzienny wiersz.
  • Była rockmana 05.02.2019
    Miło, dziękuję ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania