Obowiązek księżniczki

Był rok 1124. W niewielkim królestwie żyła pewna księżniczka o imieniu Damroka. Mieszkała w pięknym pałacu, ale jej szczęście nie mogło trwać zbyt długo.

Kiedy zbliżała się zima przyszedł kres jej wolności, bo zaślubin przyszedł czas. Ciężko jej było być córką króla. Choć miała tylko piętnaście lat to musiała już królewną się stać.

Gdy nadszedł dzień ceremonii młoda księżniczka usłyszała słowa otuchy od swojego ojca. Król zapewniał ją, że to dobra partia, bo to książę Węgier, młody jest i pokocha ją. Mimo że Damroka bardzo tego nie chciała, nikogo nie mogła zawieść, bo taka była jej powinność. Choć nigdy wcześniej nie widziała swego księcia, to wierzyła, że krzywda z jego strony jej nie spotka.

Wszystko w zasadzie było już przygotowane. Pojawili się goście, przyjęcie gotowe. Wszyscy zebrali się w kaplicy zamkowej. Kapłan udzielił im ślubu, a potem udali się na przyjęcie.

Niewiele musiało minąć chwil, by dopadła ich miłość. I mimo obowiązku królewskiego tej królewnie udało się godnie i szczęśliwie żyć.

Koniec

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Tina12 05.05.2016
    Szkoda że nie każda królewna ma tyle szczęścia.
    5
  • Okropny 05.05.2016
    Co to ma być? Jaki był zamysł?
  • Alicja 05.05.2016
    Raczej nie było żadnego zamysłu. Po prostu takie opowiadanie.
  • nagisa-chan 05.05.2016
    Alicja okropny okropnym zawsze pozostaje xD
  • Okropny 05.05.2016
    Alicja to nie jest opowiadanie. Nie ma sensu, treści, suche fakty.
  • Okropny 05.05.2016
    Jedno zdanie: była księżniczka, miała wziąć ślub, wzięła, dała radę, było ok.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania