XXX

XXX

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Aisak 04.01.2019
    śmierć dwóch młodych dziewcząt musiał bardzo wstrząsnąć Autorem, bo 3 tekst poświęca ów.
    tylko dlaczego?
    codziennie z rąk barbarzyńców ktoś ginie.
    codziennie gdzieś na świecie są gwałcone, bite, uśmiercane dzieci.
    pamiętam niedawno przeczytana historię matki, która opisała w jakich męczarniach zginęła jej córka. otóż została bardzo brutalnie zabita pod swoim domem, wracając wieczorem z pracy.
    napastnik znęcał się nad młodą dziewczyną w bardzo okrutny, wręcz niepojętny sposób;
    komu przychodza do głowy takie tortury?! nazistom, okultystom, satanistom, chorym psychicznie, komu?

    Sandynawki zginęły z rąk wroga, jawnego wroga, o którym na pewno słyszały z mediów, nie wierzę, że były aż tak naiwne i tak ociemnione (oho, już słysze falę prostestów)
    Ale

    NAJGORSI WROGOWIE TO CI, po których nie spodziewamy się bestialskich uczynków.
  • Bogumił 04.01.2019
    Część ludzi wśród nas jest chyba chora psychicznie, ma skłonności sadystyczne i nie cofnie się przed żadnym okrucieństwem, o ile będzie miała taką okazję. O ile te skłonności podbudujemy jeszcze jakąś bazą ideologiczną to znajdziemy wielu chętnych na takie okrutne zabijanie. Pytanie tylko, jaka to jest część tych chorych psychicznie? Z obserwacji życia i znajomości historii uważam, że może to być, w sprzyjających warunkach nawet do 20 procent społeczeństwa, a więc co piąty człowiek. Wnioski więc niezbyt optymistyczne, bo mordercę możemy spotkać w najbardziej nieoczekiwanym miejscu. Co do krajów islamskich nie mam złudzeń że takich ludzi jest więcej, bo przecież prorok Mahomet mordował niewiernych, ścinał, palił i łupił. Wśród krajów, tak je nazwę już postchrześcijańskich jest ich może nieco mniej, bo takich przykładów w Ewangeliach nie znajdą. Jednak przez dwa tysiące lat uczono, że trzeba nadstawiać drugi policzek, kochać wroga. Tego w islamie nie ma. Ale co z tego wynika? Nic. Po jednej i drugiej stronie są zbrodniarze. A dlaczego mną wstrząsnął akurat mord Louisy i Maren? Wyjaśniłem w swoim tekście.
  • Wrotycz 04.01.2019
    W tekście akurat nie wyjaśniłeś, dlaczego akurat ta zbrodnia Tobą wstrząsnęła.
    Liryka apelu, zwrotu do adresata, dawnych, dzielnych Wikingów, m.in. mordujących, palących i łupiących dawne, nadmorskie tereny na Pomorzu. Chrześcijanie z nimi walczyli, i sami też uprawiali krwawe krucjaty na ziemiach islamskich.
    Ale oczywiście rozumiem wzburzenie i cel liryku.
    Dobrze jest zrytmizowany, tylko w wersie z imionami ofiar ma o jedną sylabę więcej i dlatego rytm kuleje.
    Pozdrawiam.
    Trudny temat wywołałeś.
  • Bogumił 04.01.2019
    Z tymi Wikingami nie do końca tak. Po pierwsze takie były czasy, i wszyscy tak robili. Po drugie wybrzeża Skandynawii najeżdżali Frankowie, i nie tylko w celach towarzyskich. Po trzecie Wikingowie bronili się przed tymi najazdami kontratakując. A później się rozkręcili robiąc z tego biznes dochodowy na co najmniej dwa stulecia. Po trzecie według Dagome Judex podobno Mieskzko I był Wikingiem, więc może Piastowie się od Skandynawów wywodzą. Wykopaliska na Pomorzu, kamienne kręgi inne tego typu pamiątki świadczą, że nordycy mieszkali tam od czasów średniowiecza. Przez te lata trochę nasza i ich krew wymieszała. Dlatego tego mordowania, palenia, plądrowania nie ocenialbym zbyt surowo w kontekście tamtych okoliczności. Pisząc tekst nie mogę przecież uwzględniać dwutysięciącletniej historii bo nic bym nie mógł napisać. Dziś Wikingowie to tylko legenda dzielnych rycerzy, jak nasi śpiący rycerze pod Giewontem.
  • Wrotycz 04.01.2019
    Bogumił, kto wie, czy za set lat legendą nie staną się dla kogoś aktualni, islamscy mordercy nie tylko Luisy i Maren.
    Żaden związek krwi nie powinien w kontekście nadstawiania drugiego policzka (ponad 2 tys. lat!) usprawiedliwiać chrześcijan, a Frankowie wcześnie zetknęli się z NT.
    O córkę Mieszka starał się pewien Wiking, ale ze względu na uchybienie, skazała go na straszną śmierć:)
  • Bogumił 04.01.2019
    Wrotycz Raczej im to nie grozi. Ale o ile wiem, to chrześcijaństwo w Norwegii wprowadzono dopiero po tysięcznym roku, więc Wikingów nie należy w to mieszać. Oni mieli swoich bogów:)
  • Wrotycz 05.01.2019
    Można sobie wyobrazić Europę niemal w 100% zdominowaną przez islam, nie potrafisz?
    Pisałam o nierespektowaniu zalecenia z Kazania na Górze przez Franków.
    Wikingowie to też dawni Szwedzi i Duńczycy, nie zapominaj:)
    Byli wynajmowani m.in. przez papieży do obrony stolicy Piotrowej, bo rdzenna wiara im na to pozwalała.

    Dzięki wymianie zdań zrozumiałam, czemu w wierszu zwracasz się z apelem do Wikingów. Chrześcijanie nie mogą walczyć z agresją niektórych grup uchodźczych.
    Cenny wniosek.
    Pozdrawiam:)
  • Wrotycz 05.01.2019
    Gdybyś w przedostatnim wersie usunął zaimek wskazujący, rytm byłby utrzymany. Taka nienachalna sugestia:)
  • Bogumił 05.01.2019
    Wrotycz Oczywiście że skorzystałem z sugestii. Bardzo dziękuję. Pozdrawiam.
  • stefanklakson 04.01.2019
    Ja wolę wersję po skandynawsku, bo wtedy nie rozumiem.
  • Bogumił 04.01.2019
    Mam dwie opinie Norwegów i jednej Polki mieszkającej w Norwegii, że im się wersja po skandynawsku podoba. Przetłumaczył ją Norweg jednego z norweskich forów.
  • stefanklakson 04.01.2019
    Bogumił - to taka bajka: poszły dwie samotne świnki do lasu, gdzie krwiożercze wilki.
  • Bogumił 04.01.2019
    stefanklakson Możliwe, że im wyprały mózgi skandynawskie media, które w stosunku do naszych są jak Kuba Rozpruwacz przy drobnym kieszonkowcu.
  • stefanklakson 04.01.2019
    Bogumił - istnieje też możliwość mniej optymistyczna, a bardziej prawdopodobna.
  • Bogumił 04.01.2019
    stefanklakson Ja bym ich nie winił. Wiekszość Skandynawów jest zlewaczałych. To nie ich wina, ale ich okupantów, że ich hodują jak w tym filmie Orsona Wellsa "Wehikul czasu".
  • stefanklakson 04.01.2019
    Bogumił - Cóż, niektórzy nie wiedzą, że w lesie są wilki, może to rzeczywiście nie ich wina.
  • Bogumił 05.01.2019
    stefanklakson Najśmieszniejsze jest to, że dziś przeczytałem statystykę, według której od dwustu lat z powodu wilków nie zginął żaden człowiek. To nie wspaniałe dzikie wilki są problemem. Tylko coś innego.
  • stefanklakson 05.01.2019
    Bogumił. To tylko taka metafora, wiesz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania