Spam

Spam

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • piliery 06.10.2019
    jutrzenka ma tu dwie funkcje. Napisałes ten wiersz wg. mnie "na siłę". Radzę przed publikacją niech trochę odleży. Publikacja "świeżynek" wskazana jest w sytuacjach tego wymagających: komentarzach czy polemikach.
  • Tjeri 06.10.2019
    Weszłam za Pilierym.
    Jej, jest, ona, i, a
    te słowa rzucają się, skutecznie zaciemniając prosty przecież obraz. Masz też zwyczaj pisania "jednym ciągiem" co jest nieprzyjemne dla oka i utrudnia czytanie. Na plus, że jest w tym jakiś autentyczny żar. Ale skutecznie przykrywają go słowa zapychacze i nieprzejrzysta konstrukcja utworu.
  • piliery 06.10.2019
    To co wyłuszczyła Ci Tjeri ja pokażę graficznie nie ingerując w treść
    Jej suknia jest jak noc

    a ( jej )dekolt (jest) jutrzenką

    aksamit purpurowoczarny (zgrzyta - przeczytaj na głos)

    (i )bielejąca skóra, długie rękawiczki

    w (jej) oczach ognistych obietnice

    hołdów, uwielbienia, miłości

    rozkoszy i wyuzdania

    (i) tonę w ogniu

    pośród nocy

    (i) rozlewa się po niebie jutrzenka (proponuję zmianę szyku: jutrzenka rozlewa sie po niebie)

    ja płonę

    a ona wraz ze mną

    - oczywiście to tylko sugestie
  • Staszkowski 06.10.2019
    Omijanie orzeczenia, zwłaszcza "być" zbyt mocno kojarzy mi się z językiem rosyjskim, w którym to pospolity zabieg. Nie pasuje mi on jakoś w moich utworach. Z kolei zaczynanie linijek spójnikiem to moje dziwne upodobanie. (Niemal jak w Apokalipsie.) Co do "purpurowoczarny" jakoś mi to nie zgrzyta ile bym razy tego na głos nie czytał. I świeżynka też to to nie jest. 18.08.2019.
  • piliery 06.10.2019
    Staszkowski Zauważ ze powtarzasz orzeczenie. Spróbuj (na potrzeby analizy) rozłożyć wiersz w ciąg zdaniowy. To niezły sposób na "rozjaśnianie" wiersza.
  • Morf 07.10.2019
    "jest" w dwóch zdaniach pierwszego wersu nie wypada...
    "a" "i" w kolejnych ;-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania