ogniem

do tych co tęsknią planuję dziś

odezwać się bezgłośnie

by móc jak oni tak wiecznie spać

bez tych wewnętrznych wojen

 

spotkałam na szlaku małego chłopca

tak on był z lat młodości

dostałam kwiat pomięty beżowy

położył swą dłoń na mojej

 

taka maleńka i taka chłodna

aż serce mi zadrżało

lecz strach odleciał

odciął płatami

niedawno ostrzonym nożem

 

a mi tak tęsknić za parą skrzydeł

które widziałam u ptaka obok

i tak myślałam co mogłabym zrobić

Odciąć

Odejść

Odlecieć

 

Jeśli masz stopy to możesz uciec

Jeśli masz skrzydła odlecieć

Jeśli masz duszę zostaniesz tu

skruszysz się

podpalisz

i spalisz

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • bella1216 29.09.2016
    Bardzo ciekawy, skłonił mnie trochę do rozmyśleń... 5 poleciała..
  • little girl 29.09.2016
    Dziękuje :)
  • Angela 29.09.2016
    Echhh, kolejny dobry utwór. Nie za dobrze Ci te wiersze wychodzą?
    A na poważnie, leci 5 : )
  • little girl 29.09.2016
    Dziękuję bardzo :))
  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Ostatnia zwrotka naprawdę rewelacyjna ale Mała dziewczynko, niestety znowu się na tobie zawiodłem ): Wiersz o przemijaniu :) Tego się kompletnie nie spodziewałem :) No cóż dałbym ci bukiet róż :) Ale zamiast tego daje ci piątkę co prawda niestety nie dziesiątkę :) Nie krusz swoich możliwości bo widzę ze masz szlacheckie kości ^^ Pięć i zwiększam mam nadzieję do pisania twą chęć :)
  • little girl 29.09.2016
    Dziękuję :))
  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Tylko nie rozumiem jednego ^^ Tytuł ... przecież w przemijaniu nie ma ognia. Nie wiemy co nas spotka na następnym zakręcie ani nie przejmujemy się starymi błędami, dlatego to nurtujące mnie pytanie :) Dlaczego tak nazwałaś wierszyk? Ogień też przemija i to dość szybko że prawie nie pamiętamy o jego świetle lub cieple (cóż to za różnica i tak dalej nie wiem) :)
  • little girl 29.09.2016
    Upadły(D.F) Podążając za Twoim tokiem interpretacyjnym, sama musiałam się nad tym zastanowić xD. Wszystko w naszym życiu działa na takiej samej zasadzie - rodzimy się, dorastamy, starzejemy, umieramy. Nieraz się mówi, że osoba ma w sobie tyle ognia, czy jakoś tak. Ogień - symbol młodości, wtedy, kiedy jesteśmy w pełni sił, pasji, gotowi na kolejne zagadki, które dostajemy od życia. Jednak i ogień kiedyś gaśnie, przemija. Na początku drobny płomyczek, powoli staje się potężnym pożarem, po czym tak po prostu wypala się, bo nie skończyło się jego "pożywienie".
    Oczywiście możesz to interpretować jak tylko będziesz uważał za stosowne, bo w interpretacjach piękne jest to, że każdy odbiera, choćby nawet pojedynczy wyraz, inaczej. :))
  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Widzę że doskonale rozumujesz symbolikę rzeczy (nie skłamię że mnie to nie zdziwiło ) W interpretacji to jest własnie wspaniałe. Np wiersze, gdy ktoś pisze inaczej ma coś na celu (nawet łamiąc zasady pisania chcemy by ktoś coś zauważył tak jak my ) :)
  • little girl 29.09.2016
    Gorzej kiedy nie uda nam się osiągnąć określonego celu. Ale to zawsze można zwalić na ignorancję ludzi, haha :p A tak serio, to całe życie się uczymy, poznajemy wszystko, i dopiero mając już jakieś doświadczenie, wiedze jesteśmy w stanie coś skonstruować, choćby prosty wierszyk, ale żeby miał sens, a nie stanowił przypadkowo napisane słowa, oddzielone spacjami :)
  • little girl 29.09.2016
    Gorzej kiedy nie uda nam się osiągnąć określonego celu. Ale to zawsze można zwalić na ignorancję ludzi, haha :p A tak serio, to całe życie się uczymy, poznajemy wszystko, i dopiero mając już jakieś doświadczenie, wiedze jesteśmy w stanie coś skonstruować, choćby prosty wierszyk, ale żeby miał sens, a nie stanowił przypadkowo napisane słowa, oddzielone spacjami :)
  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Dokładnie mała dziewczynko :) Zaraza rozpisałem się :) Wybacz ale chyba lepiej skończe bo zaraz jak zaczniemy rozmawiać na sens wierszyków i inne sprawy ludzie zaczną szerzyć tu jakieś swoje obawy (bardziej to że spamuje , ale co tam każdy to rozumie ) :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania