Ona

Przebyłem długą drogę, Wezuwiuszu.

Czy za rogiem, wdzięczy się pięknooka Afrodyta?

Czy pośród mgły, odnajdę chciwego Apolla?

Pył, delikatny niczym piach, wieńczy skorupę.

 

Łańcuch chmur przerwany.

Wszystko ma sens - dzięki

twoim słowom.

Światło gwiazd, oddech ducha,

pejzaż umysłu.

Sprzedałbym wczoraj, aby kupić

jutro.

 

Piękno oślepia blaskiem.

Ma ono imię - dzień bez chmur.

Nie jestem odkrywczy, przyjacielu.

Oddałem klejnot, wierząc

w serce.

 

Jak kiedyś.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • piliery 08.07.2019
    Mam kłopot. Wiersz w formie listu do Wezuwiusza (Jupitera) mocno mnie zaciekawił. Jednak zwątpiłem Chciwy Apollo? (pomyliłaś z Midasem) i pięknooka Afrodyta. W jednym miejscu mity greckie i rzymskie. Wszystko się jednak może zdarzyć. Pan i władca rzucający gromy, wypluwający wielkie morza lawy. Groźny - przyjaciel? Można mu wierzyć? Ten oddany, z wiarą w serce, klejnot sporo kosztuje ale wkrada się niepokój, obawa. Tak już było. Miłość? To Ona. Czy na pewno?
  • Something 08.07.2019
    Nie, Apollo miał być u mnie chciwy. Nie przepadam za nim. Niezmiernie mnie irytował, ilekroć zerkałam do mitologii greckiej.
  • JamCi 08.07.2019
    Something miałam tak samo.
  • piliery 08.07.2019
    Zazdrosny - owszem ale chciwy? Tworzysz nową mitologię? :)
  • Something 08.07.2019
    Niechaj i tak będzie. Nazwijmy to literacką imaginacją. ;)
  • Canulas 08.07.2019
    A ja na chciwość Apolla zwróciłem uwagę, ale nie w negatywnym sensie. Takie połączenie, wyjście z utartości, wzbogaca interpretacyjnie.
    Coraz pilnie przyglądam się Twej twórczości. Szanuję za spójność, która nie jest jednak swoją własną kalką.
    Pozdrox
  • piliery 08.07.2019
    W tym przypadku to nie utartość. Mitologia grecka czy rzymska istnieją i bazują na tym że kazdy bóg wypełnia swoją rolę. Zmiana boskich funkcji chwieje mitologią. Bogi to symbole. Jesli zmienisz im charaktery znika ich symbolika i z mitologii staje się bajką bez znaczenia a wiersz staje się pusty bo nie odnosi sie do niczego.
  • piliery 08.07.2019
    piliery Po co odwoływac się do Apolla skoro staje się istotą bez historii. W to miejsce możemy wstawić jakiekolwiek imię. Bez znaczenia.
  • Something 08.07.2019
    piliery Walka o mitologię, trwa.
  • piliery 08.07.2019
    Something nie o mitologię. O sens Twojego wiersza:)
  • Something 08.07.2019
    piliery On w ogóle nie jest o bogach. To jest tylko luźna aluzja, podszyta imaginacją.
  • Something 08.07.2019
    piliery A sam Apollo jest tutaj chciwy - i naprawdę, mało mnie obchodzi jego cudowny obraz, w mitologii greckiej.
  • piliery 08.07.2019
    Something Słowa coś znaczą, imiona też mają swój sens. Niewłaściwie użyte słowo, niewłaściwie użyte imię (imię które ma swój bardzo precyzyjny kontekst) gubi go. Nie używaj słów których nie rozumiesz.
  • Something 08.07.2019
    piliery Uwierz mi, że rozumiem. I to bardziej niż myślisz. A teraz do widzenia.
  • piliery 08.07.2019
    Dobre samopoczucie jest ważne. Miłych snów. :)
  • Something 08.07.2019
    piliery Tak, coś w tym guście. Ostatnio napisałam esej o mitologii, ale co kto lubi. ;)
  • piliery 08.07.2019
    Something To dopiero pobudziłaś mój apetyt. Link poproszę.
  • Something 08.07.2019
    piliery Nie omieszkam podlinkować, jak go udostępnie, w internatach. Zrobię to w komentarzu, do jakiegoś, Twojego opowiadania; coby nie zaginęło.
  • piliery 08.07.2019
    Something Czekam niecierpliwie.
  • JamCi 08.07.2019
    Nie wiem co powiedzieć. Piękny.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania