Opowi w innym wydaniu

Obudził mnie budzik. Zaspanym wzrokiem spojrzałem na zegarek, dochodziła siódma. Wstałem i przetarłem oczy. Pościeliłem łóżko. Podszedłem do szafy. Wyciągnąłem ubrania. Udałem się do łazienki. Umyłem zęby po czym, wziąłem prysznic. Umyty i świeży zacząłem się ubierać. Wyszedłem. Zbiegłem na dół do kuchni. Szybkie śniadanie pod tytułem tost. Teraz tylko szybkie spakowanie prowiantu do plecaka i można ruszać. Ubrałem buty. Wyszedłem z domu. Pogoda dopisywała. Czyste niebo, lekki wiatr oraz świecące słońce. Szkoda że taki dzień trzeba przesiedzieć za szkolną ławką.

Doszedłem na przystanek. Stojąc i czekając na autobus z oddali zauważyłem znajoma twarz. Była to Sky. Jedna z lepszych dziewczyn jeśli chodzi o naukę. Poziom jej wyglądu również był nie mały. Średniego wzrostu, zazwyczaj ubrana w ładną czerwoną koszule w kratę. Podeszła do mnie. Jak zwykle zaczęliśmy rozmowę od zdania – Co było zadane na dzisiaj ? Jak wiadomo szkoła łączy ludzi, zwłaszcza podczas spisywania zadania na przerwie. Nadjechał autobus. Weszliśmy do środka. Maszyna gnała przez puste ulice. Jedyne co mogło ją zatrzymać to światła drogowe. Czemu tak pędzimy zapytacie. Otóż, za kierownicą siedział Ant. Niskiego wzrostu facet. Pomimo straconego oka oraz palca w wypadku nadal lubi szaleć na drogach. Do szkoły dojechaliśmy przed czasem. Cały autobus został opróżniony i pojechał dalej. Ruszyliśmy przed siebie. Niedaleko wejścia do szkoły spotkaliśmy 60 sekund. Tak, wiem nietypowa ksywka. Można powiedzieć że to nasz klasowy śmieszek. Podczas każdej nudnej lekcji można było się spodziewać kawału z jej strony. Rozmowa zeszła na inne tory. Teraz zaczęło się obgadywanie nauczycieli i to jacy są źli. Pierwsza lekcja –matematyka. Uczył jej Pan Buczybór , chcą nie chcą trzeba przyznać że robił to zarabiście. W życiu nie miałem takich ocen z tego przedmiotu. Lekcja się kończyła. W pewnym momencie do klasy wpadł Okropny. Nie był to człowiek któremu, można było zaleźć za skórę. Wysoki, przypakowany gość. Na głowie zawsze ma nieład. Tak oto skończyła się pierwsza lekcja. Kolejny był język polski. Mamy to nieszczęście że uczy go sam dyrektor. Nazywamy go Arysto. To skrót od Arystoteles. Jego wypowiedzi są niczym wyciągnięte z filozofii. Dobrze ubrany i zawsze punktualny. Ściąganie na jego lekcji –zapomnij. Facet widzi i słyszy wszystko. Raz cię złapie i już po tobie. Lądujesz za drzwiami i z jedynką w dzienniku. Z tej lekcji trzeba szybko udać się na salę gimnastyczną. Wułefista nie lubi spóźnień. Nazywany przez każdego w szkole Grubasem. Fakt, był troszkę szerszy ale, dla każdego był gruby. Oczywiście lekcje się przewijały. W zasadzie to skończyłem o 14. Sky i 60 sekund zostały na jakimś kółku literackim. Wróciłem do domu. Rzuciłem plecak w kąt, położyłem się na łóżku. Patrząc w sufit zastanawiałem się, co przyniesie jutrzejszy dzień.

 

Mam nadzieję iż tekst się podobał.

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Pan Buczybór 08.09.2016
    Pierwsza lekcja –matematyka. Uczył jej Pan Buczybór , chcą nie chcą trzeba przyznać że robił to zarabiście. W życiu nie miałem takich ocen z tego przedmiotu.
    Nie wiedziałem że jestem na Opowi tak znany i lubiany że pojawiam się w tekśćie. Co do tekstu. Bezbłędny dobrze napisany. 5
  • Nuncjusz 08.09.2016
    Błędów jest troche, pewnie ktoś je wypunktuje zaraz :)
  • Tomasz 09.09.2016
    Naprawdę? Dobrze napisany? Chyba zaćma ci weszła na oczy! Banalny, gimnazjalny z mnóstwem gównianych błędów, stylistycznie kompletnie do bani - ot, taki przeciętny, gimnazjalny tekst. Na trójcynę się broni i tle daję.
  • Nuncjusz 08.09.2016
    Mnie nie było? Niespodzianka XD
  • Lotta 08.09.2016
    Czekałeś za szkołą xD
  • KarolaKorman 08.09.2016
    Ty Nuncjusz tam się czaiłeś, a my z Lotką byłyśmy na wagarach :) Nie powiem u kogo, bo się wyda :)
  • Lotta 08.09.2016
    KarolaKorman dokładnie tak było Karolko :D
  • Pan Buczybór 08.09.2016
    Lotta Wy tu wagarujecie!? Zgłoszę to dy dyrektora.
  • Nazareth 08.09.2016
    Nuncjusz Widzę cię w roli wesołego pana konserwatora :D
  • Nuncjusz 08.09.2016
    Nazareth woźny/cieć to moje powołanie :)
  • KarolaKorman 08.09.2016
    Nuncjusz, czyli poczułeś się jak ryba w wodzie :)
  • Grubas 08.09.2016
    Nuncjusz Tak.. Taki troszke przygruby woźny z wystającym rowkiem, który zawsze dobrze dogaduje sie z facetem od wfu ^^
  • Nazareth 08.09.2016
    Nuncjusz groźny woźny z pękiem kluczy do rzucania w niesfornych uczniów.
  • Grubas 08.09.2016
    Nazareth Albo z mopem, coby nie przyjebać nim komuś w łe... Yyy głowę xD
  • Nuncjusz 08.09.2016
    Mogę się troszke opisać
    Łysy, niechlujna broda, szpakowata. Średniego wzrostu, solidny brzuch, dupa duża, barczysty. Nosi przetłuszczony fartuch, barwy granatowej. Kurzy namiętnie fajkę, zionącą potężnym smrodem, ponieważ używa tanich tytoni z przemytu, zza wschodniej granicy. Generalnie sympatyczny, jednak jak się zezłości robi się sino-purpurowy na twarzy, żyły na łysej czaszce nabrzmiewają jakby miały za chwilę eksplodować i wyszczerza fragmenty zębów w szaleńczym amoku. Krzyczy wówczas, pluje, charczy a piana toczy mu się z ust.
    Jeśli chodzi o dodatki, to oprócz fajki, jego stałym rekwizytem jest wielka miotła typu Sorgo oraz srogi pęk kluczy zawieszony na szyi.
    Tyle na razie :)
  • Nazareth 08.09.2016
    Nuncjusz Proszę, napisz historię woźnego Nuncjusza :D Albo lepiej "Pan Filip - Groźny woźny opowi" XD
  • Shiroi Ōkami 08.09.2016
    Cóż, z Panem Buczyborem zgodzić się nie mogę, bo tekst zawiera masę błędów.
    Zdania - zdecydowanie za krótkie. Zwalnia to niepotrzebnie tempo czytania, przez co nie płynęłam a brnęłam przez tekst. Wypowiedź Sky warto oddzielić od reszty tekstu enterem. Ogólnie nie podoba mi się też, że dostaliśmy ścianę tekstu.
    Nie stawia się spacji przed przecinkiem - przecinki tego nie lubią. Tak samo jak większość znaków interpunkcyjnych. Taki myślnik musi być oddzielony z obu stron spacją, chyba że łączy wyrazy jak np. czarno-biały. Przed znakiem zapytania również nie daje się spacji.
    Przed "że" i "iż" stawia się przecinki. Oczywiście nie zawsze, przykładowo "chyba że", "mimo że" nie rozdziela się przecinkiem, ale w zdaniu typu "Wiedziałem, że się myliłem, ale i tak uparcie trzymałem się swojej racji." przecinek już jest. To samo dotyczy się "iż".
    Fabuła również nie powala, bo jest to typowe opowiadanie szkolne. Nic nadzwyczajnego. A Arysto taki nie podobny do Arysto XD Ogólnie to raczej mi się nie spodobała. Jest na zasadzie "obudziłem się, zrobiłem to, potem tamto i poszedłem spać", czego bardzo nie lubię. Bo w sumie nic nie wnosi i jest słabo rozbudowana.
    Moja rada - pisz dłuższe, bardziej rozbudowane zdania, rozwijaj główną fabułę, nie zapominając o wątkach pobocznych, pozwól zżyć nam się z bohaterami, coby nie byli niejacy jak teraz, i poczytaj poradniki o interpunkcji na forum, a będzie lepiej! Powodzenia!
    Jak zwykle nie oceniam :P
  • Shiroi Ōkami 08.09.2016
    nijacy* ten brak edycji komentarzy -.-
  • Pan Buczybór 08.09.2016
    Shiroi Ōkami błędów mogłem nie wykąpać. Dobrze że ty to zrobiłaś
  • Shiroi Ōkami 08.09.2016
    Do usług!
  • Nazareth 08.09.2016
    Całość przydałoby się rozbudować o konkretne sceny, dialogi, wydarzenia. Z tego bardziej wyszedł ci taki konspekt do właściwego opowiadania, ale tragedii nie ma :) Nie oceniam, pozdrawiam.
  • Pan Buczybór 08.09.2016
    Dobrze mówisz. Siwy by mógł się postarać o kontynuację. Fajnie by było zobaczyć opowijczyków w takich rolach.
  • Grubas 08.09.2016
    Pan Buczybór Tak. A w szczególności mnie jako wuefiste (nie bez powodu na wfach mam ksywe Milik ^^). I to do tego przygruby, skoro wiatr mnie obala.
  • Nazareth 08.09.2016
    Pan Buczybór takie rzeczy już tu były, zwykle kończyły się awanturą. Chociaż Arysto nadal ciągnie swojego Łowcę Dusz opartego na tym właśnie koncepcie.
  • Grubas 08.09.2016
    Shiro wcześniej wyłapała wszystkie błędy. Dzięki za zamieszczenie w tekście, no i kontynuacja byłaby naprawde fajna.
  • Grubas 08.09.2016
    Kurde. Zapomniałem. Bez oceny.
  • 60secondsToDie 08.09.2016
    Oho, widzę 60 sekund, to zaraz przeczytam.
  • 60secondsToDie 08.09.2016
    Nie wiem czemu jestem klasowym śmieszkiem, ale okej. Daję piąteczkę.
  • Perzigon69 22.10.2016
    Niech to! Że też mnie nie było, kiedy to pisałeś :) Ale pomysł fajny, zostawiam 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania