Opowieści grobowe- część druga

Minęło kilka dni, sprawa ucichła. Zdzisław wyszedł na podwórze i ujrzał listonosza Kazika Różalskiego. Podszedł do płotu i zamienił z nim dwa słowa. Różalski dał mu list. Zdzisław otworzył kopertę i ujrzał pocztówkę. Na jej odwrocie zobaczył adnotację ,,Zdzisław, spotkaj się ze mną w czwartek przy kaplicy cmentarnej, Anna''.

Zieliński stchórzył i nie poszedł na to spotkanie.

Kilka dni później Zdzisław odebrał dziwny telefon, w którym nieznany mu kobiecy głos powiedział ,,Przyjdź na cmentarz we wtorek o piętnastej''.

- Kto mówi?- zapytał .

Nikt mu nie odpowiedział, usłyszał tylko dźwięk odkładanej słuchawki. Sprawa zaintrygowała go, myślał o niej do wieczora, do powrotu żony.

We wtorek powiedział małżonce, że jedzie na cmentarz. Marii od razu zapaliła się czerwona lampka. Kiedy pojechał Zielińska wsiadła na swój stary rower i ruszyła za nim. Śledząc go minęła karetkę marki Polonez, do której sanitariusze wnosili nieprzytomną kobietę. Marii wydała się ona znajoma, Uświadomiła sobie, że jest to nieznajoma z cmentarza. Przyspieszyła. Gdy wjeżdżała w bramę cmentarza, na której widniał napis ,,Ich uczynki idą za nimi'' ujrzała męża czekającego na kogoś przy kaplicy. Podeszła do niego i powiedziała mu:

- Daj spokój. Ona już tu więcej nie przyjdzie.

- Skąd wiesz?- zapytał Zdzisław.

- Zabrała ją karetka. Ona już tu więcej nie przyjdzie- powtórzyła Maria.

Zdzisław domyślił się co się stało. wrócił z żoną do domu. Nieznajoma nie dawała już żadnych znaków życia. Zapewne nie umarła, ale po owych przeżyciach zostawiła Zdzisława, Marię oraz zmarłych w spokoju.

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Anonim 24.02.2017
    robi się trochę bardziej interesująco, dlatego zostawiam cztery błyszczące gwiazdeczki, aby kolejne części były jeszcze bardziej interesujące :)
  • Polonista 24.02.2017
    Zastanowię się nad kolejnymi częściami. Pozdrawiam.
  • Anonim 24.02.2017
    tylko, czy to musi być kryminał, bo to co zostało napisane raczej kryminału nie przypomina, no i sam tytuł, może Autor podąży w kierunku horroru? będzie super, jak te dwie okażą się być wampirzycami albo zombie albo w kierunku absurdu, każdy gatunek mile widziany :) również.
  • detektyw prawdy 25.02.2017
    jest calkiem okej, ale fajnie by bylo gdyby opowiadanie podazalo bardziej w kierunku horroru, bo czytajac to mam nadzieje na jakis "inny" final, odbiegajacy od normy. jesli to ma byc typowy kryminal, bez zadnych ciekawych wstawek, to chyba podziekuje. no ale zobaczymy moze pan Autor zmieni kieunek opowiadania. poki co jest ciekawie, ale mysle ze zmienianie tego opowiadanie w tzw. ,,policyjne"jest slabym pomyslem. narazie 5 bo jest ciekawie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania