Ostrożność

Śmierć. Jest ona wszędzie. Wypełnia puste przestrzenie w naszym świecie, a może i poza nim. Jest ona nieunikniona, nieznana, nieprzewidywalna. Wiele ludzi nie chce jej zaznać. Tak samo jak on. Był młodym, zdrowym chłopakiem, a mimo to myślał o śmierci każdego dnia. Był osobą niezwykle ostrożną. Nie przebywał po zmroku poza domem, uważał na ulicy, unikał wszelkich niebezpiecznych miejsc. Znajomi wyśmiewali go, uważali za dziwaka. Czując wielką samotność, zaczął szukać w sieci osób z podobnym stylem życia. Poznał miłą dziewczynę, która jak on bała się śmierci i robiła wszystko, aby jej nie zaznać. Miesiącami rozmawiali ze sobą w wirtualnym świecie, poznawali swoje najskrytsze lęki, największe marzenia, tajemnice. Umówili się na spotkanie. Podając jej rękę na powitanie, nie wiedział że zawarł pakt z diabłem. Spojrzał w jej zielone, duże oczy i nie spodziewał się, że skrywa się za nimi dusza potwora, która wykorzysta jego ostrożność i przyniesie mu zgubę.

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Artbook 08.08.2018
    Tekst brzmi jak zapowiedź końca, którego może się spodziewać każdy z nas. Co prawda uosobienie zielonookiej dziewczyny zwalnia nieco napięcie, ale zarazem wzbudza ciekawość ;-) Operujesz krótkimi i bezpiecznymi zdaniami. Raczej, nie sposób się na nich "wyłożyć" i to ma sens ;-) Krótko, ale z nadzieją na kolejne, dobre teksty. Pozdrawiam, czwóreczka z plusem!
  • Canulas 08.08.2018
    Krótkie, ale Ci powiem, że nawet mnie trochę kupiło. Zielone oczy diablicy przypomniały mi "Dziewiąte Wrota" – Polańskiego. Dobry dobór koloru.
    Poza tym fajnie ucięte.
    Troszkę można by pociachać z dookreśleń.
    "Jest ona nieunikniona, nieznana, nieprzewidywalna. " - chociażby tutaj, można wywalić słowo: "ona", bo jest zbędne.
    Ogólnie git.
  • Aisak 08.08.2018
    Rany!
    Ludzie!!
    Są wakacje.
    Jest lato.
    Nie myślcie o końcu.
    Po co takie negatywne słowa?
    Smutno.
  • Aisak 08.08.2018
    Rany!
    Ludzie!!
    Są wakacje.
    Jest lato.
    Nie myślcie o końcu.
    Po co takie negatywne słowa?
    Smutno.
  • Ritha 08.08.2018
    "Wypełnia puste przestrzenie w naszym świecie" - ciekawie ujęte

    "Jest ona nieunikniona, nieznana, nieprzewidywalna" - a jakby napisać "Nieunikniona, nieznana, nieprzewidywalna", po prostu jako wstawka, dałoby mocniejszy efekt

    Tekst pasuje do Twojego nicku (tak na marginesie), jest zaczyn pod coś, lekko mroczne i tajemnicze, aczkolwiek dośc krótkie.
    Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 08.08.2018
    No, ciekawe, choć niespecjalnie porywające. Mały, fajny kawałek tekstu
  • ausek 08.08.2018
    Krótki tekst. Nie wiem czy to początek historii czy streszczenie opowiadania - a to źle. Trzeba popracować nad tym fragmentem. Popieram Cana ''ona'' do wywalenia i Rithę, co do zdania ''Jest..." - jej propozycja lepiej przemawia do czytelnika. Do poprawy użycie czasownika ''był'' - polecam unikać jak zarazy i używać synonimów. Uważam, że robienie na siłę tekstu tajemniczym, nie przyciągnie czytelników - może choć jedno ''je''j lepiej zastąpić imieniem? No i najważniejsze - pisanie, że wiele ludzi chce zaznać śmierci do mnie nie trafia. Pomyśl jak inaczej można oddać sens tego zdania. tyle w skrócie. ;)
  • Ozar 08.08.2018
    Kurdę to trzeba mieć pecha, żeby przy takim podejściu trafić na potwora. Ale życie bywa przewrotne i czasami tak bywa, że trafiamy na kogoś, kogo nikt normalny nie chciałby spotkać na swojej drodze! Niestety tak juz jest, że każdą słabość można wykorzystać do niecnych celów. Im człowiek słabszy tym staje sie lepszym celem. 5 za pomysł.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania