Pani Lasu (Bajania Ludowe)

Szumią krzewy, szumią drzewa,

Gdy się Leśna Pani gniewa

I śpiewają pieśń pochwalną,

Pełną czci i nietrywialną.

 

Włosy - zieleń niepojęta,

Niczym trawa rozkwitnięta.

Oczy - ciemne, dwa kasztany,

Jarzębiną krwawią rany.

 

Kroczy Pani poprzez bory,

Podziwiając własne twory.

Gładzi smukłą dłonią dziatki;

Sosny, brzozy, niezmiar, bratki.

 

Pani Lasu - Drzew Królowa,

Darem życia rozpalona.

Czego tylko palcem dotknie,

Zaraz witalnością moknie.

 

Ach, chcę spotkać Leśną Panią,

Myślę o niej, tęsknię za nią!

Każdą wolną, małą chwilę

Z żalu do mej Pani kwilę.

 

To tęsknota z serca woła -

Nic pocieszyć mnie nie zdoła,

Nie pokocha mnie już Ona,

Bo jam zwykła, szara wrona.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Tina12 14.08.2016
    Piękny wiersz. Bajania ludowe czasem potrafią zainspirować.
    5
  • Ewoile 15.08.2016
    Bardzo dziękuję ;))
  • alfonsyna 15.08.2016
    Samo zakończenie jakoś mnie rozbawiło, choć być może nie powinno. XD Niemniej jednak - całość świetnie skomponowana, czyta się płynnie, czuje się klimat, jest w tym jakaś historia z puentą - dla mnie w sam raz. :) Też dam piąteczkę, podobało mi się bowiem bardzo. ;)
  • Ewoile 17.08.2016
    Nie miał być to śmieszny wiersz, ale skoro Cię rozbawił, czemu nie? XD Bardzo się cieszę, że przypadł Ci do gustu - już samo to stwierdzenie jest dla mnie komplementem ;))
  • alfonsyna 17.08.2016
    Ewoile, może ja mam dziwne poczucie humoru, ale ta szara wrona jednak wywołuje uśmiech na mojej twarzy - bo z jednej strony mi jej szkoda, ale z drugiej... sama nie wiem, jak to określić. Aczkolwiek odczucia mam pozytywne, a to chyba dobry objaw tak czy inaczej. ;)

    P.S. Jak już mam okazję, to zachęcam Cię do spróbowania swoich sił w najnowszej Bitwie literackiej (więcej info znajdziesz na forum, albo możesz po prostu pytać, to wyjaśnię wszelkie wątpliwości). Temat może się wydawać wymagający, ale daje naprawdę ogromne możliwości interpretacyjne, a poza tym jest to jakiś rodzaj wyzwania, któremu, patrząc przez pryzmat Twoich możliwości, uważam, że jesteś w stanie sprostać bez większych problemów. Ale co najważniejsze - sam udział gwarantuje otrzymanie soczystych, wysmakowanych, dokładnych, konstruktywnych komentarzy od kompetentnego grona sędziowskiego. ;) Mogę śmiało rzec, że podobnie wartościową analizę tekstu otrzymać można wyłącznie za sprawą udziału w bitwie, sądzę więc, że jest to opcja warta rozważenia. ;)
  • Ewoile 17.08.2016
    alfonsyna, Hah, rozumiem, rozumiem. Bardzo dobry, powiedziałabym ;))

    Kurczę, sama nie wiem. Z jednej strony chciałabym spróbować, ale z drugiej strony nie wiem czy byłabym w stanie coś napisać z tego prostego względu, że jestem obecnie w drodze na wczasy i jednak nie będę miała za wiele okazji do pisania, a nie chciałabym zgłaszać byle czego.
    Co ile organizowane są bitwy? I do kiedy, tak z ciekawości, można się zgłaszać?
  • alfonsyna 17.08.2016
    Ewoile, w obecnej bitwie masz czas na napisanie do 31.08, więc jeszcze całkiem sporo, zawsze możesz spróbować, jeśli tylko znajdziesz okazję do pisania. Zgłosić się można właściwie w każdej chwili, póki nie minie termin wstawiania prac, więc tutaj nie ma jakichś sztywnych zasad.
    A z bitwami to wygląda generalnie tak, że jak już będą wstawione wszystkie prace, sędziowie wyznaczają termin ich ocenienia (on zwykle zależy od ilości prac, więc na ten moment nie mogę go dokładnie określić), następnie w podanym terminie wstawiane są oceny, podliczane wszystkie punkty i wyłoniony zostaje zwycięzca, który w nagrodę podaje temat kolejnej bitwy - i cały cykl startuje od nowa. Także jeśli nie uda Ci się napisać na tę bitwę, zawsze możesz spróbować wziąć udział w kolejnej, gdy ta już zostanie rozstrzygnięta. :)
  • Ewoile 17.08.2016
    Prace są oceniane, jak rozumiem, jedynie przez trybunał oceny? (przypada jeden sędzia na pracę czy wszyscy wyrażają opinię na temat danego tekstu?)
    Zobaczę jak to wyjdzie, jeśli mi się nie uda tym razem, i o ile temat będzie znośny, przystąpię do następnej bitwy ;))
  • alfonsyna 18.08.2016
    Dokładnie, oceny wydają jedynie członkowie Trybunału (zwykle nie wszyscy, skład na konkretną bitwę zostaje wyłoniony z "puli" w momencie, gdy są już oddane wszystkie prace). Każdy oceniający ocenia wszystkie oddane teksty, rozdysponowując punkty wedle własnej opinii, oczywiście z obszernym uzasadnieniem słownym. Ostateczny wynik punktowy dla każdego tekstu jest sumą ocen przyznanych przez wszystkich sędziów.
    Jak już pisałam, zachęcam, na pewno warto spróbować, jeśli nie teraz, to następnym razem. ;)
    I udanych wakacji życzę! ;)
  • Ewoile 20.08.2016
    Dziękuję za wyjaśnienie, wszystko jasne. Zobaczę czy uda mi się tym razem wziąć udział, ale jakby nie było na pewno, w którejś bitwie wezmę udział. Raz jeszcze wielkie dzięki za zaproszenie ;))
  • ollesia 13.09.2016
    Ładne.
  • Ewoile 13.09.2016
    Dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania