Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Papierowa Marionetka

(Wybaczcie proszę błędy ortograficzne . Niestety nie pochodzę z Polski i nie do końca Mogę zapamiętać wszystkie zasady pisowni polskiej.Dziękuję.)

 

Strona:1

Rozdział:Jeszcze raz spojżałęm na schody.Obejżałem się by upewnić się że napewno wychodze z klasy ostatni.„Może nie zaboli?” Pomyślałem.Wziołęm ostatni głęboki oddech...

 

Obudziłęm się w szpitalu. Nie miałęm zielonego pojęcia gdzie jestem i po co, ale wystarczył mi ten okrutny smrud gumowych rękawiczek by stwierdzić że to mój ukochany «prztułek dla wariatuw » jak to ojciec zawsze nazywał. Kropluwki, igły, bandarze i strzykawki były mi już Dobrze znanym sprzętem który nie wiele czasu dawniej oglądałęm codziennie. Kiedy inne dzieci beztrosko bawiły się na słońcu ja,rozmyślałęm jak rozgadać panią Magde.Ta wspaniała kobieta miała do mnie tone cierpliwości i litości kiedy byłęm jeszcze mały. Była dla mnie kimś ważniejszym nawet od rodzicuw. Zawsze w piątki przemycała słodycze żeby mnie troszke chociaż pocieszyć. Wysłuchiwała każdego mojego kłopotu i zawsze oferowała pomoc nawet wtedy gdy nie rozumiała grosza z tego co ja muwiłęm godzinami. Jej Mąż ,pan Leonard, też był bardzo miły. Robił dla mnie nie mniej niż pani Magda. No ale cuż! Byłęm dzieckiem... Z kąd miałęm wiedzieć że ich nocne wizyty u mnie miały troche inne podłoże. Ten delikatny dotyk który niegdyś powoli prowadził Mnie do snu dziś doprowadzał mnie do decyzji takich jak samobójstwo czy okalecznia się bez śmiertelnego skutku. „Idiota..” tak pewnie myślisz ale kiedy człowiek dochodzi do takiego stopnia, pomyśl ile już takich stopni musiał iść w góre żeby zapomnieć o sęsie życia raz a Dobrze.

Następne częściPapierowa Marionetka R1 St2

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Szalokapel 15.03.2017
    Zacznę od tego, że po znakach interpunkcyjnych (typu kropka, przecinek itd.) stawiamy spację, gdzieniegdzie jej u Ciebie nie ma.
    spojżałęm - spojrzałem
    miałęm - miałem
    Obejżałem - obejrzałem
    napewno - na pewno
    wychodze - wychodzę
    wziołęm - wziąłem
    obudziłęm - obudziłem
    miałęm - miałem
    smrud - smród
    prztułek dla wariatuw - przytułek dla wariatÓW
    kropluwki - kroplÓWKI
    bandarze - bandaże
    oglądałęm - oglądałem
    rozmyślałęm - rozmyślałem
    Magde - Magdę
    tone - tonę
    byłęm - byłem
    rodzicuw - rodziców
    troszke - troszkę
    muwiłęm - mówiłem
    nie mniej - niemniej
    cuż - cóż
    byłęm - byłem
    Z kąd - skąd
    miałęm - miałem
    troche - trochę
    okalecznia - okaleczenie/ okaleczenia
    sęsie - sensie
    Pokusiłam się o wypisanie błędów, no cóż. Mam nadzieję, że postarasz się je przeanalizować. Z góry, jak na nie patrzę, powiem Ci, że największy problem masz z literką "ę", są wyrazy, w których po prostu słyszy się tę literę np. wziĘłam, ciągnĘłam, zsunęłam. W czasowniku "wziąć" jest dosyć nietypowa odmiana, spróbuj się z nią zaznajomić. Zapamiętaj również, iż w większości wyrazów z "ów" występuję "ó". Tylko w nielicznych wyjątkach piszemy przez "u". Skoro nie jesteś z Polski, to wcale się nie dziwię. Błędy popełnia każdy. Poczytaj w najbliższym czasie również o przecinkach. Treść jest całkiem ciekawa. Zakończenie wyszło Ci zdecydowanie najlepiej. Powodzenia!
  • Kropka 26.03.2017
    Dziękuję Bardzo za poprawiam Ur mnie Bardzo mi to pomaga w zapoznaniu Języka Polskie go troche lepiej!
  • Kropka 26.03.2017
    Poprawianie*
  • Adam T 16.03.2017
    Dla ignorancji nie ma wymówek. W necie są słowniki ortograficzne, słowniki języka polskiego, możesz kupić sobie słownik, jeśli Ci się nie chce, pisz w języku kraju, w którym żyjesz. Teraz każdy nieuk napisze "Sorki, nie mieszkam w Polsce, nie umiem po polsku pisać", bo już dysleksja i dysgrafia się przejadła.
  • Kropka 26.03.2017
    Przepraszam,Jestem w trakcie uczenia się Języka polskiego.Za niedługo tam zamieszkam więc znajomi ale I moji nauczyciele zalecili mi pisanie po polsku bo podobno to pomaga.Jeśli denerwują Cię moje błędy Zwyczajnie nie czytaj tego co pisze i nie wystawiaj na mój temat jakiej kolwiek opini.Polski język jest trudny a z powoduw ekonomicznych muszę tam jechać.Najmocniej Przepraszam!
  • Nuncjusz 26.03.2017
    Kropka to nie publikuj swoich nauk na Opowi, przepisuj ksiązki czy cos tam , a nas tym nie zadręczaj
  • Nuncjusz 26.03.2017
    Kropka ps 1 za chamstwo
  • Kropka 26.03.2017
    Nuncjusz Ja was nie zadręczam .Nie czytaj tego jeśli cię tym «zadręczam» udawaj że nie istnieje.

    Ps mam całkowity szacunek a do chamstwa to mi trochę jeszcze brakuje.

    Przepraszam.Z całym szacunkiem Poprostu tego ne czytaj.
  • betti 26.03.2017
    Adam się zdenerwował i to pierwszy raz nie na mnie... w ''sęsie'' na Kropkę.

    Kropka, dlaczego nie uczysz się w jakiejś szkole, przecież za granicą są polskie szkoły, tylko denerwujesz tutaj Adama?
  • Kropka 26.03.2017
    Nie piszę dla niego.Jeśli go denerwuje to niech nie zwraca na mnie uwagi.Nie mam zamiaru się kłucić bo jemu się nie podoba.Ja nie wchodzę nikomu w drogę, staram się jak mogę ok?Z całym szacunkiem:Prosze się mną nie zajmować jeśli cię denerwuje.Nie chce ci powodować nerwów ani nic.
  • Neurotyk 26.03.2017
    Kropka łże jak najęta... Jest naszą rodaczką. Obcokrajowiec uczący się jęz. polskiego nie formułuje tak dobrze zdań.

    BAAJ
  • Pan Buczybór 26.03.2017
    Szach mat. Sprawa rozwiązana.
  • Kropka 26.03.2017
    Uczę się polskiego bardzo długo więc nie mam problemu z formowaniem zdań lecz z ortografią.
  • Neurotyk 26.03.2017
    Kropka, pies zdechł...
  • Kropka 26.03.2017
    Neurotyk Nie rozumiem o co chodzi ci chodzi..zostaw mnie w spokoju! Nawet nie rozumiem tego zdania
  • Neurotyk 26.03.2017
    Kropka, ja też nie rozumiem. Idę oglądać mecz. BAJ
  • athame 26.03.2017
    Czy ty nie drukowałeś(aś) pod innym nikiem? Jest juz osoba z Grecji co robi błędy. Nie jestem uprzedzony religijno orjentacyjno kolorowo kilogramowo. Pomogę. Sam jestem piękny jak moja róża i bogaty jak Paul G. Ale błędy czasem robię. Tylko troszu mniej. my tu pomóc jak ty chcesz. Spoko, nie bój żaby.
  • Kropka 26.03.2017
    Dziękuję.Narazie niestety jestem skazany na automatyczne poprawianie
  • Kropka 26.03.2017
    Ps nie nie drukowałęm jeszcze
  • athame 26.03.2017
    Przepraszam, miało być ,,troszku".I,,my" z dużej literki.
  • Kropka 26.03.2017
    Nic nie szkodzi
  • athame 26.03.2017
    Nie wiem czy rozumiesz. Na opowi wystawia prace osoba pod pseudonimem Dpdk Games. Jest z Grecji I robi duzo błędów. Myslałem że to ty. Nie jestes na nic skazany. Napisałem jemu i napiszę tobie. Podaj maila to ci odpiszę. Wówczas bedziesz mógł mi wysłać pracę zanim wstawisz na opowi. Poprawię w miarę możliwości. W pewnym sensie sie zgadzam z tymi osobami powyżej. Jest dużo mozliwości. Skoro wysyłasz to masz computer albo laptop. A tam jest internet. Wpisujesz słowo i od razu wiesz,czy napisałes prawidłowo czy nie. Są zasady pisania. I też są na internecine. Ja nie wnikam w twoje wyjasnienia. Jeżeli pojedziesz do Polski i bedziesz tam mieszkał nauczysz się bardzo szybko języka. Nie musisz sie obawiać, że jak podasz maila to inni poza mną do ciebie napiszą. Sa pewne zasady i ludzie je przestrzegają. Pozdrawiam.
  • Kropka 26.03.2017
    Dziękuję bardzo naprawdę!! Dpdk Games to mój brat! Bez obaw.Oto mail:falleydolley.25@gmail.com

    Jeszcze raz bardzo dziękuję za całą twoją pomoc do wiele dla mnie znaczy!
    Także pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania