Pasztet z dżdżownicy. Refleksja ekologiczno - moralna

Należy zebrać kilkanaście w miarę dużych dżdżownic. Umyć je i sparzyć wrzątkiem. Następnie posolić. Pokroić na kawałki. Przyprawić pieprzem i czosnkiem. Usmażyć na oleju. Potem dodać bułki tartej i zmiksować. Można dodać do tego posiekane na kawałki ugotowane na twardo jajka lub ser twaróg. Taki pasztet smakuje z rana na śniadanie, do pieczywa białego.

Oczywiście, taki pasztet to świństwo, to rzecz pewna, ale wasze pasztety z zamordowanych niewinnych zwierząt mogą to być przysmakiem i nikomu to nie przeszkadza.

Pasztetem z dżdżownic to zapewne pogardzicie, ale kaszanką z krwi zamęczonej świni to nie pogardzicie, tak samo z nie brzydzicie się salcesonem z zamordowanego knura lub polędwicą z zastrzelonego brutalnie z dzika przez wesołego myśliwego.

Wczoraj w pewnym sklepie mięsnym widziałem, jak staruszka trzęsła się z radości na widok wołowiny.

- Proszę takie krwiste kawałki, bo u nas w domu lubimy krwiste steki! - powiedziała do sprzedawczyni, czyli objawiło się w sklepie prawdziwe oblicze homo sapiens.

Nie jem mięsa ssaków, bo mam w domu zwierzęta i traktuję je po ludzku. Jakże można jeść swoich przyjaciół, to jak kanibalizm!

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • kigja 01.06.2020
    Dobre opowiadanie , pełne uczuć wyższych do braci mniejszych.
    Postawa godna naśladowania.
    Pozdrawiam bardzo uprzejmie
  • LeeaThorelli 01.06.2020
    Krwista wołowina nie jest zdrowa, a jaka niedobra. :P
    To jest hipokryzja, ale też przyzwyczajenia i nawyki narzucone przez kulturę. Tak samo jak z jedzeniem psa - u nas nie przejdzie. :-)
  • DEMONul1234 01.06.2020
    Za to nasze psom już tak ^^
  • DEMONul1234 01.06.2020
    Dobre! Ludzie to czasami potrafią przeczyć samym sobie. Tyle też, że kiedyś(prehistoria) ludzie wraz z ewolucją mordowali swych poprzedników i ich jedli, nie do końca pamiętam, ale wydaje mi się, że były to polowania homo sapiens na homo erectus.Fajnie gdybyś założył/ła profil na Opowi. Poruszyłeś/aś delikatny dla niektórych temat, więc parę negatywnych ocen poleci. Daję 5.
  • Zaciekawiony 01.06.2020
    Całkiem całkiem, ale chyba trochę jest tu satyry.

    " mogą [] być przysmakiem" - bez "to"

    "tak samo [] nie brzydzicie się"
    " polędwicą z zastrzelonego brutalnie [] dzika" - bez "z"

    @Matt Custor
    Czemu nie ze swojego konta?
  • Pan Buczybór 01.06.2020
    O, to tekst Matta Custora?
    Tak czy owak takie sobie. Brak tu homoru, dobrej argumentacji też. Takie niby, żeby pomyśleć, wzbudzić jakieś emocje, ale samo w sobie jest po prostu nijakie i nieprzekonujące
  • Zaciekawiony 01.06.2020
    Bo to trochę parodia czyichś poglądów.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania