Pierwszy wróg i ostatni wróg 1

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • katharina182 11.03.2017
    Mam kilka spostrzezen, ale oczywiscie nie musisz ich brac pod uwage.
    Z poczatku jak opowiadasz i Kirscie, to ciagle piszesz Kerst to, Kiest tamto. Chodzi mi, ze uzywasz ciagle jego imienia. Mozliwe, ze bylo to zamierzone, nie wiem. Ale nie lepiej zamiast ciaglego Kerst, napisac np. chlopak, mezczyzna itp.

    ''Burt nie miał serca dać jej pasem a i pewnie matka by nie dała. Ale nikt nie mógł się dowiedzieć od Halsy dlaczego tam się znalazła.'' przed ''a'' zaawsze przecinek.
    Ogole czasami mi z interpunkcja cos nie gralo, ale nie jestem w tym temacie wystarczajaco dobra, by wypisac ci wszystkie potkciecia.
    Oceny nie zostawiam, poczekam na rozwoj akcji.

    Prosiles o dodanie u mnie pierwszych rozdzialow. Przed chwila dodalam:) Bede czekac na Twoja opinie.

    P.S. Bardzo Cie przepraszam za brak polskich znakow w komentarzu. Pisze z laptopa, a tutaj mam niemiecka klawiature:)
    Pozdrawiam i milego weekendu zycze.
  • athame 11.03.2017
    Pewnie brak mi kunsztu. Nie pisze tak świetnie jak jedna dziewczyna, katharina 182. Znasz ją?Ja mieszkam w Kanadzie. Wprowadziłem polskie znaki. Z pewnoscia możesz to zrobić. Nie znam sie na tych pudełkach( laptop) ale akurat to wiem.jak zrobić. Wiesz Kasia(Katarzyna) tego dnia jak dodałem Pierwszego wroga... umiesciłem za dużo. Dostałem po pysku i dupie. Ale nadal jestem w piaskownicy. Nie wiem czy zauważyłes, byłem wcześniej alex. Co do twojej pracy: Przeczytam. Powinienem poczekać i zacząć od początku. Co do moich błędów(różnej natury) staram sie poprawiać. Fajnie by było pogadać o róznych sprawach. Znalazłem cie na facebooku. ale nie używam. Preferuję mail. Mogę podać, mozesz ty. O mnie? Mój profil.i to co napisałem. Dzieki. Dam komentarz jak przeczytam początek Falcon -Na ścieżce zdrady
  • katharina182 12.03.2017
    He. Ja to amator totalny jestem. Dużo błędów robię. Ale z pomocą innych jest już coraz lepiej. Ja mam właśnie z interpunkcja najgorzej. Dlatego też nie poprawialam u ciebie.
    Mieszkasz w Kanadzie. Super:) ja w Niemczech. Na telefonie mam ustawione dwa języki (jak pewnie zdążyłes już zauważyć bo teraz piszę z polskimi znakami) ale na laptopie tylko niemiecki. Jeśli wiesz jak ustawić na laptopie drugi język to możesz mi napisać. Chociaż nie jest to konieczne bo same opowiadania pisze na innym (polskim) laptopie a na komentarze odpisuję zazwyczaj z komórki.
    Więcej niemieckiego niż polskiego używam;)
    Jak chcesz pogawędzic to oczywiście nie ma sprawy. Mogę maila podać. Czemu nie.
    katarzynawycisk182@gmail.com
    No to jeszcze na koniec życzę miłej niedzieli i dużo weny do dalszego tworzenia;)
  • athame 12.03.2017
    Jasnę, że się odezwę. Mam nadzieję, że mi Lucinda pomoże w doprowadzeniu porządku w moich nowelkach.Gdzieś znalazłem, że jeśli jest a i i razem to się nie stawia.przecinka. Ale pewnie masz rację. Wiem, że np miedzy młotem a kowadłem nie stawiamy.Uważaj na siebie. Szczególnie Berlin jest niebezpieczny. Już przeczytałem początek Falconu i dałem komentarz. Idę spać, bo już 1am :)
  • zaciekawiony 12.03.2017
    "Nawet jeśli byłyby czyste nie, zmieniłoby to" - nie rozdziela się przeczenia przecinkiem, powinno być "Nawet jeśli byłyby czyste, nie zmieniłoby to".

    "Piec jeszcze zimny, bo ojciec palił dopiero kiedy zaczynały się przymrozki. Jedyne ciepło pochodziło od kuchni. " - a kuchnia to czym grzała? Nie aby opałem w jakimś piecu?

    "Rok młodsza siostra" - ale od kogo i czyja siostra? Na razie pojawiła się matka a przed chwilą była mowa o ojcu.

    "bawiła się jedyną szmacianą lalką. To była jej jedyna zabawka." - jedno z drugiego wprost wynika, tylko nie wiem po co w sumie dwa razy pisać o tym samym (że miała tylko jedną zabawkę i że miała tylko jedną lalkę).

    "bawiła się jedyną szmacianą lalką. To była jej jedyna zabawka. Miała siedem lat." - ta lalka miała siedem lat...

    "Nie to co Kerst,(...) Kerst miał konika,(...) Kerst miał zdolności (...) Kerst nie był leniwy," - w dodatku Kerst bardzo lubi się powtarzać się. Użyj jakiś alternatyw w rodzaju "syn" czy "chłopiec", podobnie rzecz się ma z Halsą, która pojawia się tylko pod swoim imieniem, nigdy nie jest nazywana inaczej.

    "w modelowaniu drzewa" - przyginał gałązki młodego klonu aby przybrał pozę wprost ze świata mody... Nie można napisać zwyczajnie, że chłopiec miał talent do rzeźbienia?

    " Pobiegł w kierunku lasu. Ale nie zobaczyła nikogo" - w międzyczasie zmienił płeć

    "Halsa doszła już do czcin." - trzcin

    "co ysłyszał" - usłyszał

    "drewnianą ważąchwią" - warząchwią.

    Opowiadanie zapowiada się ciekawie, choć na razie trudno je dobrze ocenić.
  • athame 12.03.2017
    Dziękuję za wszystkie uwagi. Nie wiem jak poprawić dodany tekst. W następnych odcinkach postaram się zrobić solidną korektę zanim wstawię tekst na stronę. Dziękuję za ostatnie zdanie. Cieszę się zawsze jeżeli ktoś przeczyta moja pracę i wstawi swoje uwagi. Zwykle robię poprawki, ale tego dnia ,,wrzuciłem" za dużo. To był definitywnie błąd. Dziękuję za wszystko. Pozdrawiam :) Ps. Proszę koniecznie przeczytać następny odcinek i napisać czy zauważył pan poprawę.
  • Dpdk Games 17.03.2017
    Dobra chistorja. Ja też mieszkam za granicą i dlatego wale niezłe byki ortograficzne. Tak dokładnie mieszkam w Grecji
  • athame 17.03.2017
    Katalavaino ton filo mou.
  • athame 18.03.2017
    Nie wiem czy napisałeś ,,chistorja" specjalnie czy nie wiesz, że poprawnie piszemy ,,historia". Tak jak ci poradził Adam T,możesz kupić słownik ortograficzny. Masz computer i pewnie cell (komórkę) to masz elektroniczne słowniki. Jeżeli chcesz, napisz pod moim utworem komentarz i podaj adres e-mail. Ja odpiszę I będziesz znał mój. Zanim wyślesz tekst na stronę, możesz wysłać do mnie. Wyłapię błedy i odeśle. Może nie będzie perfekt, ale z pewnościa lepiej. Sam robię tak i mam kontakt z dwiema osobami, które piszą 5x razy lepiej i znają ortografię 10x lepiej. W tym komentarzu z pewnością są błedy związane z ąęćźż, ale to jest komentarz. Mam chwilowo kłopot, bo mam czerwone linnie pod tekstem i one ,,zaciemniają".Pozdrawiam
  • Margerita 03.04.2017
    pięć biedny zajączek

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania