piętna

błękit uderza w twarz

całą swoją nieskończonością

uczucia na jednej fali

uciekają od każdego szczęścia

wiem że nie chcesz cierpieć

odmienność na skórze gasi papierosy

oblecz się w powieki

rewers jest pozorem spokoju

łzy strząsną popiół

zostanie tylko blizna

 

i nienawiść do nienawiści

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • indri 21.01.2020
    nienawiść do nienawiści;))

    To mi przypomina inne znane hasełko, "nie ma wolności dla wrogów wolności" uzasadniające znakomicie wszelki terror. No przecież skierowany jest wobe nienawistników:)

    NO ale dość, chyba już zbyt wysiliłem się w interpretacji dzieła.
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    :-) :-) :-) Korci cię żeby wyrywać paznokcie. Jak już ten twój świat się ziści, pewny jesteś po której stronie kombinerek będziesz ? Nie wysilaj się :-)
  • indri 21.01.2020
    Jacom JacaM paznokcie to wyrywali twoi ulubieńcy, bolszewicy, identycznie nienawidzący polskości, tradycji, religii, dokładnie jak ty Jaca. Więc o czym ty świergolisz człowieku? Z logicznym myśleniem masz problem, wyzywasz tylko, żeby wyzywać. Polscy patrioci, pewnie byś chciał, ale tak nie jest nigdy nie byli sprawcami żadnych zbrodni, ani ludobójstwa, za to wszyscy, którzy gardzili Bogiem, jak Hitler, Stalin, Lenin, Mao, PolPot i podobni satrapowie byli ludobójcami.
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    indri nie pochlebiaj sobie potomku Targowicy :-) nie wycieraj sobie gęby polskością i przypomnij sobie jeszcze słowa Piłsudskiego, kto nie był w młodości socjalistą na starość będzie ...no kim :-)
  • indri 21.01.2020
    Jaca, ha, ha, ty to masz takie pojęcie o historii, jak mój kot o trzeciej lidze piłkarskiej, nie kompromituj się. Bez odbioru, bo z ludźmi bez elementarnej wiedzy nie będę rozmawiał.
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    indri ...dobra decyzja :-)
  • betti 21.01.2020
    Od dawna nie było spokoju... i trzeba znowu zaśmiecić główną. Kiedy to się skończy...
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    betti ..hm, myślisz, że mam ma nie odpowiadać ? Wystarczy ignorować ? Może i tak
  • betti 21.01.2020
    Jacom JacaM myślę, że tu nikt nikogo nie przekona do swoich racji, więc wszelka dyskusja z założenia jest bezsensowna. Chyba że chodzi o to, żeby się pokopać... może to rodzaj sportu.
  • indri 21.01.2020
    betti to po co powstał ten wiersz? Bo poziom artystyczny, jak dla mnie żenujący. Metafory o błękicie uderzającym w twarz z całą mocą raczej nikogo nie zachwycą.
  • betti 21.01.2020
    Bogumił, masz prawo wyrazić swoje zdanie, ale nie wiem po co drążysz temat? Napisz co myślisz i wystarczy. Nie rób zamieszania, bo większość zmęczona wojenkami (ja na pewno) i chciałabym w spokoju poczytać poezję.
  • indri 21.01.2020
    przecież to Jaca z jakimiś paznokciami i kombinerkami wyleciał, z atakiem personalnym. Skoro nie spodobał mu się mój komentarz, mógł napisać, że co innego miał na myśli. Choć nie sądzę.
  • betti 21.01.2020
    błękit uderza w twarz
    nieskończonością
    uczucia na fali
    uciekają od szczęścia

    wiem że nie chcesz cierpieć
    odmienność na skórze gasi papierosy
    oblecz się w powieki - tego nie czaję
    rewers jest pozorem spokoju

    łzy strząsną popiół
    zostanie tylko blizna

    i nienawiść do nienawiści

    Ja bym tak ułożyła.
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    Dzięki, pomyśle
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    Można zamknąć oczy i schować się za powiekami, na ich rewersie
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    Klony klonów się uaktywniły :-) :-)
  • indri 21.01.2020
    Betti, ja zinterpretowałem treść wiersza, bez osobistych odniesień do autora. Merytorycznie. On mnie obesrał, że chcę komuś palce wyrywać. A teraz jeszcze płacze. Gdyby wszyscy tak rzeczowo odnosili się tutaj do wierszy, byłoby jak w niebie.
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    Merytorycznie :-) :-) :-) czyli masz uwagi do zapisu :-) spadaj
  • indri 21.01.2020
    NIe do treści się odniosłem. A może napisałeś wiersz o niczym? Przypadkowy zestaw słów, tak?
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    indri nie mierz innych swoją miarą ?
  • indri 21.01.2020
    Jacom a Ty swoją;)))
  • betti 21.01.2020
    Dość tego! Bogumił uspokój się, bo przykro się to czyta. Co Ciebie obchodzi o czym pisze Jacom? Nie po drodze Ci? Omijaj, proste.
  • Dekaos Dondi 21.01.2020
    Jacom JacaM→Teraz tak bywa, że dla człowieka człowiek, po wewnętrznej stronie powiek.
    Nawet mnie się podoba... ale rozumiem po swojemu:)
    Podzieliłbym też na 4 2 4 1→bardziej dociera treść:)→Pozdrawiam→5
  • Jacom JacaM 21.01.2020
    Dzięki, pomyślę

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania