.

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (35)

  • betti 08.06.2018
    Pierwsza świetna, w drugiej zbrakło mi mocy... czuję niedosyt.
  • kalaallisut 08.06.2018
    A jak zmienię tak. Lepiej?
  • betti 08.06.2018
    kalaallisut otchłań rozpaczy do bani. . Może tak:

    w jaskini ze szklanym ekranem
    recydywiści są w cenie

    jak cienie
  • kalaallisut 09.06.2018
    betti lepiej brzmi ale trochę zmienia mi znaczenie cienia. Rozpacz z prędkości owszem do bani teraz jest na pewno lepiej.lub druga zmienić wyświetlają drogocenne cenie.
  • kalaallisut 09.06.2018
    *cienie
  • betti 09.06.2018
    kalaallisut teraz jest znacznie lepiej, końcówka rewelacja, ale te ''drogocenne cienie'' brzmią jak dysonans... a to przy naprawdę dobrym wierszu - nie do przełknięcia.
  • Zaciekawiony 09.06.2018
    betti
    ale to na prawdę bardziej pasuje do sensu wiersza. Zwrotka nawiązuje przecież do jaskini Platona, gdzie zamknięci ludzie obserwowali cienie rzeczy, biorąc je za prawdziwy kształt świata
  • betti 09.06.2018
    Zaciekawiony ''drogocenne'' myśl czym to zastąpić, bo to naprawdę dobry wiersz. Ten zapychacz psuje wszystko.
  • Zaciekawiony 09.06.2018
    betti zależy co bardziej autorce pasuje znaczeniowo, np. "cenny" ma nieco inne znaczenie niż "drogi"/"kosztowny" (czy złudzenia będące cieniami są tylko drogie, czy też przypisuje się im wartość)
  • betti 09.06.2018
    Zaciekawiony tu jednak chodzi o złudzenie, więc ja bym poszła w tym kierunku... drogocenne, to pójście na łatwiznę, a przecież pozostałe wersy nie są proste, dlatego tak mnie to razi.
  • kalaallisut 09.06.2018
    betti jak znajdę chwilę jeszcze pomyślę, tylko ciężko by zachować sens, o którym m.in pisze zaciekawiony.
  • betti 09.06.2018
    kalaallisut może podrobione cienie albo coś w ten deseń, żeby zastanawiało?
  • kalaallisut 09.06.2018
    betti markowe chimery ?
  • kalaallisut 09.06.2018
    kalaallisut fantomy?
  • kalaallisut 09.06.2018
    kalaallisut zalecane
  • kalaallisut 09.06.2018
    kalaallisut wykwintne błyskotliwe
  • kalaallisut 09.06.2018
    kalaallisut błyskotliwe chimery co Ty na to tak co teraz mi na szybko przyszło
  • kalaallisut 09.06.2018
    betti w jaskini na szklanym ekranie
    recydywiści wyświetlają błyskotliwe chimery
  • betti 09.06.2018
    kalaallisut świetne, w punkt.
  • kalaallisut 09.06.2018
    betti dziękuję za zmuszenie do popracowania w tekście :)) naprawdę
  • betti 09.06.2018
    kalaallisut ten wiersz na to zasługiwał, też to widzisz teraz, prawda? Błyskotliwe chimery zapisz piętro niżej, ładniejsza będzie forma...

    Pozdrawiam.
  • kalaallisut 10.06.2018
    betti tak teraz wszystko jest utrzymane na tym samym tonie.
  • Pan Buczybór 08.06.2018
    O, to jest serio dobre. Oczarowany jestem i podoba mi się. Pozdr9
  • kalaallisut 09.06.2018
    Aż boje się spytać czym konkretnie ale dziękuję i pozdrawiam :)
  • Aisak 09.06.2018
    Tytuł przegenialny!!!!!!!!!!!!!!

    Wiersz świetny!!!!!!!!

    (trochę inny)
  • kalaallisut 09.06.2018
    Dziękuję Kasieńko i miłego słonecznego dzionka!
  • Aisak 09.06.2018
    kalalala, ja tu jestem, tak jak na innych portalach Inkognito, czy możemy zachować moją anonimowość? Będę wdzięczna xDDD
  • Dekaos Dondi 09.06.2018
    Migoczące złudzenia i wieża Babel - jak najbardziej pasują. Cień będzie zawsze niepełną repliką oryginału.
    ''otchłań Pascala'' ? - Ten Pascal był taki różnorodny...a zatem co było ''kajdanami''
    Mam problem z interpretacją swoich tekstów, a co dopiero cudzych. Ale tekst mi się podoba. Bez przesady -4,5→ Pozdrawiam.
  • kalaallisut 09.06.2018
    Otchłań Pascala to wewnętrzna pustka, która człowieka odczuwa i próbuje zapełnić przez niby cenne cienie przedstawiane przez media i świat wirtualny, konsumcja, narzucanie pewnych wzorców ideałów pozornych, człowiek staje się ich niewolnikiem, coraz bardziej przykuty do świata wirtualnego, szklanego ekranu jest członkiem w jaskini Platona który ogląda narzucane cienie, przedstawiane jako cenne, pożądane, pustka wewnętrzna jest coraz większa, a zapełnić może ją tylko...jaka jest idea człowieka człowieczeństwa?To były moje główne myśli konstruując ten tekst.
  • kalaallisut 09.06.2018
    kalaallisut *którą człowiek odczuwa
  • Hej, dobre to! Dla mnie jest świetnie, niczego bym nie zmieniał, ale jeśli mądrzejsi dadzą rady, warto zawsze rozważyć. Dla mnie, powtarzam, świetny wiersz! Ocena wiadoma!
  • kalaallisut 09.06.2018
    Podziękować :) pozdrawiam
  • Aisak 09.06.2018
    Hmm..
    A
    Najsmutniejszy widok w restauracji:
    przychodzi para młodych ludzi, siadają, czytają menu, zamawiają jedzenie, po czym każde nurkuje nosem w sswój szklany ekran.

    U starszych to się nie zdarza, albo zdarza w nikłym procencie.

    Vivat technologia. Też lubię szklaną pułapkę na ludzi.
    Kiedyś specjalnie rozpijano ludzi, by czymś zająć ich umysły.
    Teraz też zajmują nam czymś umysły.


    Dlatego jestem przeciwna pito-Leniom, wolę spotkania pod tekstami.
    W kółko to powtarzam.
  • kalaallisut 09.06.2018
    Dokładnie, poczekalnie to samo, lub matki które odwożą dzieci na zajęcia i czekają na koniec, ja byłam wyjątkowo z książką i się dziwnie czułam, a dzieciaki gry na telefonach i uzależnienie od dawek sztucznych emocji ...wiele jest i różnych w różnych miejscach podobnych obrazów.
  • Canulas 31.07.2018
    Znalazłem drugi z polecanych.
    Tytuł świetny, końcówka również. Środku się przyglądam, czując, że prawdopodobnie jest dla mnie zbyt wcześnie.
    Chyba wolę Cię jednak w prozie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania