XXX

XXX

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Ozar 01.11.2017
    To bardzo dobre pytanie... Ja osobiście nie nawidzę głupoty, ale np. internet jest nią przepełniony. Tysiące kretynów piszących różne bzdury udaje że wie o co chodzi. Niestety myślenie jest dzisiaj czymś czego praktycznie trudno doświadczyć wśród ludzi. To prawda, że większość ludzi uznaje się za mądrych...Ale ci na prawdę mądrzy nigdy tak o sobie nie powiedzą, bo ich wrażliwość na to nie pozwala. Jednak głupole tej wrażliwości nie mają i piszą , piszą piszą zalewając nas tonami gówna.
  • Bogumił 01.11.2017
    Ci naprawdę mądrzy nigdy tego o sobie nie powiedzą, bo wiedzą mimo wszystko zawsze czegoś nie wiedzą, z kolei ci którzy się wymądrzają są przekonani, że pozjadali wszystkie rozumy. To prawda. Nigdy nie spotkałem nikogo, kto skarżyłby się na brak rozumu. Pieniędzy, urody i innych rzeczy już tak;))
  • Ozar 01.11.2017
    Bogumił. To proza życia...
  • riggs 02.11.2017
    Coś w tym stylu napisałem w wierszu Prawda - zapraszam. Piona za temat, człowiek rodzi się glupi i glupi umiera.
  • Bogumił 04.11.2017
    Nie mogę znaleźć tego wiersza:(
  • Pan Buczybór 02.11.2017
    "Nasz" - nasza

    No, całkiem mądry tekst. Piszesz składnie, ładnie i trafia od razu. Ameryka nie została odkryta, ale pokazana w całej okazałości i zmuszająca do przemyśleń. Dobry tekst. Pozdro.
  • Bogumił 04.11.2017
    Dzięki.
  • Ozar 04.11.2017
    Bogumił najgorsze jest to, że tak naprawdę nikt w necie nie walczy z głupota, a nawet moim zdaniem jest tam przyzwolenie na głupotę. Ale z drugiej strony im ludzie głupsi tym łatwiejsi do kontrolowania i urabiania. Smutne, ale prawdziwe.
  • Bogumił 04.11.2017
    Jeśli juź z czymś walczą to raczej z prawdą.
  • Tanaris 04.11.2017
    Bardzo ciekawy tekst, odwołując się też do konkretnych przykładów...
    Chyba taka ludzka natura, w końcu ludzie zawsze będą nie doceniać i nie patrzeć na to, co słuszne.
  • Bogumił 04.11.2017
    Ten kto odkryje irracjonalne przesłanki ludzkich decyzji zawładnie światem. Chociaż mam też wrażenie że ktoś już ten mechanizm dawno odkrył i go wykorzystuje.
  • Zaciekawiony 04.11.2017
    To o czym piszesz, to znany w psychologii "efekt Duninga-Krugera". Można go w skrócie opisać tak, że ktoś bardzo głupi przecenia swoje zdolności czy wiedzę, bo jest za głupi aby dostrzec jak wiele nie wie czy nie umie, zaś ktoś bardzo mądry może gorzej oceniać swoje zdolności niż faktycznie, bo wraz z wiedzą o faktach i zjawiskach przybywa także wiedzy o tym, czego jeszcze się nie wie.
  • Bogumił 04.11.2017
    Mimowolnie odkryłem jakieś prawo socjologiczne juź dawno przez kogoś mądrego odkryte:) Żywa ilustracja do mojego tekstu wiem że mało wiem.
  • Zaciekawiony 04.11.2017
    @ Bogumił
    Na taki pomysł wpadło wcześniej wielu, oni tylko pierwsi wymyślili, że można to sprawdzić eksperymentalnie. Wybrali grupę przypadkowych osób i zadali im pewne zadania do wykonania. Każdy musiał przedtem ocenić na ile ocenia swoje zdolności czy kompetencje do rozwiązywania takich zadań czy znajomość danej dziedziny. No i okazało się, że najwyżej swoje kompetencje oceniali ci, którym ostatecznie poszło najgorzej, bo się na tym zupełnie nie znali, najniżej ci którzy już się trochę orientowali w dziedzinie ale dopiero zaczynali i trochę wyżej specjaliści.
  • Jared 04.11.2017
    To jakaś przeróbka Pochwały Głupoty Erazma z Rotterdamu? A inteligencja jest jak najbardziej mierzalna, może nie przez doskonały system, ale mniej-więcej jak najbardziej
  • Zaciekawiony 04.11.2017
    Ja raczej kojarzyłem to z "Krytyką czystego rozumu" Kanta (świetny tekst).
  • Angela 04.11.2017
    A ja się bez bicia przyznaję, że głupia się urodziłam i niewiele inteligentniejsza umrę, ale snu mi to z powiek nie spędza.
    Zdaję sobie sprawę nigdy nie posiądę całej wiedzy, jakiej bym chciała. Za tekst 5.
  • Bogumił 04.11.2017
    Dziękuję
  • Anonim 23.05.2019
    Mój komentarz będzie krótki:
    Bo w wielkiej mądrości - wiele utrapienia,
    a kto przysparza wiedzy - przysparza cierpienia
    koh. 1.18

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania