...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Keraj 06.09.2018
    Bajecznie opisujesz zwiedzane miejsca, duży plus z realbością zarobków 5
  • Bożena Joanna 07.09.2018
    Dziękuję za miłe słowa, a czasami realia drażnią, więc nie sposób o nich zapomnieć nawet w pięknej scenerii. Serdecznie pozdrawiam!
  • Czytając budzi się we mnie zazdrość, że tak można; "Zapytuje mnie o dalszą trasę podróży po Hiszpanii. Dziwi ją trochę mój luz i niesłychana spontaniczność. Niczego starannie nie planuję. Podoba jej się kolejność zwiedzania miast andaluzyjskich, którą niechcący obrałam. Na moim szlaku wkraczam w coraz bardziej atrakcyjne i malownicze obszary tej krainy." I nie chodzi mnie o samą wyprawę, ale o jej wyluzowany sposób prowadzenia. Ja jeśli już gdzieś jadę to przeważnie mam grafik napięty od pierwszej do ostatniej minuty... Twój sposób bardziej mi odpowiada :)
    Jeśli ktoś nie wie, nie ma pomysłu na spędzenie urlopu, wystarczy aby przeczytał Twój przewodnik po Andaluzji, bo tak odbieram Twój tekst, mimo że zabarwiony wieloma osobistymi spostrzeżeniami, a może właśnie dlatego, tak chyba właśnie dlatego, ten tekst jest tak wiarygodny i nie jest suchym sprawozdaniem jakich wiele w folderach reklamujących różne piękne zakątki świata.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 07.09.2018
    Ten sposób podróżowania pełny improwizacji wiązał się z realiami tamtych czasów, trudno dostępne przewodniki, na ogół bardzo lakoniczne, informacje o godzinach zwiedzania ciekawych obiektów nigdy nie pewne, rezerwacje hotelu na własną rękę też trudne, Internetu nie było. Jedno jest pewne, nie można było się nudzić. Były niespodzianki miłe i zaskakujące, a czasami i kłopoty. Dlatego wolę podróże na własną rękę niż zorganizowane wycieczki, w których wszystko przebiega zgodnie z programem. Wymaga to na pewno więcej wysiłku, ale i zapamiętuje się lepiej to, co się zobaczyło w tempie dopasowanym do siebie. Nikt nie pogania, nie ma narzuconego z góry rygoru. Dziękuję, że przeczytałeś moje oba teksty o Andaluzji. Serdecznie pozdrawiam!
  • jolka_ka 07.09.2018
    Przez Twoje teksty się płynie, szkoda, że tak mało komentarzy i odwiedzin. Piękne opisy, pozdrawiam!
  • Bożena Joanna 13.09.2018
    Cieszę się, że przeczytałeś moje wspomnienia sprzed wielu wielu lat. Serdeczne pozdrowienia!
  • Bożena Joanna 13.09.2018
    Cieszę się, że przeczytałeś moje wspomnienia sprzed wielu wielu lat. Serdeczne pozdrowienia!
  • Dekaos Dondi 09.09.2018
    Tak samo jak ostatnio. Wolno...by się delektować treścią i stylem. Prawie mogłem to sobie wyobrazić. Tak obrazowo napisane. Pozdrawiam 5
    ...Sierra Nevada, które błyszczą się w świetle zachodzącego słońca.
  • Bożena Joanna 13.09.2018
    Miło mi, że do mnie zaglądasz. Literówkę poprawiłem, wielkie dzięki. Serdecznie pozdrawiam!
  • Pasja 11.09.2018
    Dobry wieczór
    I znowu przeniosłaś mnie w bajkowe sceny. Te białe domy z koronkowymi ozdobami rzeczywiście sprawiają wrażenie lekkości i bieli bielszej od bieli.
    Alhambra nigdy nie byłam tam, ale dzięki tobie dzisiaj zwiedzałam i poczułam zapach rożaneczników, zieleni i nasyciłam oczy pięknem budowli. Pięknie opisujesz i do tego wszystkiego dokładasz swoje ciekawe doznani
    Z taką miłą przewodniczką wybieram się na następną wycieczkę.
    Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę
  • Bożena Joanna 13.09.2018
    Bardzo dziękuję, Pasjo. Zachęcasz mnie do napisania kolejnej odsłony o Andaluzji. Serdecznie pozdrawiam!
  • Agnieszka Gu 28.09.2018
    Witam,
    Zatem... zaczynam ciąg dalszy podróży :))

    "Ze szczególną złośliwością zwracają się do mnie kobiety, którym nie mam zamiaru tłumaczyć się. " — może lepiej: "się tłumaczyć" lub "niczego tłumaczyć" wtedy unikniemy powtórzenia "się"

    "W Hiszpanii początku lat osiemdziesiątych minionego wieku samotnie podróżująca kobieta nie wzbudza sympatii." — ciekawi mnie, czemu? Czyżby arabskie naleciałości lub pozostałości....?

    "Niektórzy znawcy architektury mauretańskiej wiążą ją z arabskim słowem „błogosławiące spojrzenie” (baraka)." — oglądałam kiedyś (dawno temu) fenomenalny film pt. Baraka... teraz wiem, co oznacza to słowo. Polecam, jeśli nie oglądałaś. Obejrzenie go wiąże się w mnogą ilością emocji. A to ciekawe przeżycie :)

    Wspaniała podróż. Dziękuję :)
    Pozdrawiam serdecznie :))
  • Bożena Joanna 30.09.2018
    Dziękuję Agnieszko za trafną uwagę, umieściłam poprawkę.
    Hiszpania od 1981 roku bardzo się zmieniła, obecnie wśród młodych ludzi studenci i studentki z tego kraju są najbardziej mobilni w programach wymiany, czemu sprzyja polityka państwa oferująca pomoc finansową dla chętnych na kontynuowanie studiów za granicą. Wydaje mi się, że na początku lat osiemdziesiątych większość kobiet zajmowała się domem i dość liczną rodziną. Nie wiązałabym tego jednak z tradycją pozostawioną przez Arabów. Pozostaje jednak faktem, że im bardziej podróżujesz w stronę południa, tym częściej dominuje typ urody o śniadej cerze i ciemnych prawie granatowych włosach.
    Postaram się obejrzeć wspomniany przez Ciebie film.
    Bardzo dziękuję za wizytę i miły komentarz. Serdecznie pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania