Polska historia jest zaje**sta

Historię Polski streszcza jedno proste powiedzenie: Im dalej w las, tym łatwiej się zgubić.

 

Początek naszego istnienia nie zapowiadał się jakoś szczególnie, mamy bowiem zwykłego Piasta, pierwszego księcia Polan i głowę bazowej dynastii. Za jakiś czas rodzi się Mieszko I, przyjmujemy chrzest i wkraczamy w krąg łaciński, gdzie po raz pierwszy się kształcimy jako wspólnota. Jednak świadectwo naszej zajebistości rodzi się, gdy toczymy wojnę ze sprowadzonym przez nas samych zakonem krzyżackim i niszczymy ich w drobny mak. Nie należy jednak zapomnieć o znanej na cały świat husarii oraz uczestnictwie w wojnie o niepodległość Stanów Zjednoczonych. Myślę, że pierwszym prawdziwym dla nas zagrożeniem były zabory, wynikające ze wstępnych słabości narodu. Mamy też targowicę, gdzie sprowadziliśmy ponowie obcą nację na pomoc, nie myśląc o skutkach, jak było ze wspomnianym wcześniej zakonem. Jednak koniec końców się odrodziliśmy i po poświęceniach podczas II wojny światowej oraz czerwonej zarazy. Teraz jesteśmy tu i teraz, spekulując na temat dawnych dziejów, popijając piwko i grając bezmyślnie w gry, podczas gdy nasze proste głowy zapominając o tym wszystkim, co działo się przed nami. Koniec końców, historię tworzymy my sami.

Średnia ocena: 2.4  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Liv12365 15.05.2020
    Co Was wszystkich na historię naszło?
    Trzeba się skupić też na tym, co jest tu i teraz :) bo powietrzem żyć się nie da, wspomnieniami też nie
  • Future 15.05.2020
    Historia jest miłością :)
  • Liv12365 15.05.2020
    Future Taką platoniczną :)
  • Piotrek P. 1988 15.05.2020
    Niesamowita historia i zaskakujące, życiowe, realistyczne zakończenie, 5, pozdrawiam :-)
  • Pan Buczybór 15.05.2020
    No i? Przedstawione po łebkach, bez puenty i jakiegokolwiek celu. Napisane nieźle, bez błędów, ale słabe i nijakie.
  • Szpilka 15.05.2020
    Prawda, polska historia jest zaje**sta, ale czy wszyscy muszą dźwigać brzemię tej zaje**stości? Czy marzenia, by urodzić się Dunką /ponoć najszczęśliwszy naród/ jest czymś strasznie nagannym?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania