Postać

Piszę z fotela w moim pokoju. Mam na sobie domowe ciuchy; chodzę w skarpetach aby drewniana podłoga nie przyprawiała mnie o dreszcze. Moje palce zwinnie poruszają się po klawiaturze. Gra muzyka.

Lampa nade mną daje chłodne żółto-zielonkawe światło. W pomieszczeniu są trzy okna jedno – największe – jest odsłonięte. Widzę przez nie kilka drzew okalanych przez pomarańczowe światło latarni. Imaginując, widzę na jednej z gałęzi Postać. Ma czarne skrzydła i spływa z niej krwisto-brązowawa ciecz. Chyba widzę dziób, nie jest on długi lecz i tak budzi respekt – spływa z niego krew.

Fakt iż patrzy się na mnie gdy ja go opisuje budzi dyskomfort. Dyskomfort ten mogę porównać do strachu; jednak nie takiego zwykłego. Strach ten nie jest kompletny, a przynajmniej nie na tyle by mnie sparaliżować. Jest bardziej czymś w rodzaju małych stworzonek – robactwa które obejmuje mnie niczym matka dziecko, matka która trzyma w ręku sztylet, brudny, cały w zastygniętej krwi niewinnych potomków.

Ów uczucie jest niczym sznur który owija mi się w okuł szyi. Z każdą chwilą zacisk robi się coraz mocniejszy, a ze sznura niczym z wyżynanej szmaty, sączy się coraz więcej smoły która spływa mi na nogi. Parzy je i unieruchamia zmuszając do dalszego tworzenia tego irracjonalnego opisu.

Ale ja już nie chce pisać. Kończę na dziś i na całe życie.

 

W tej chwili lampa spadła

dopisała - Postać.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • riggs 18.05.2017
    w miarę, błędy... ale za treść lekko chorą 4, przepraszam lapek zwariował i wystawił 3- niesprawiedliwie, więc 4 a nie 3
  • Adam T 19.05.2017
    Tomie, nie powiem, że nie ciekawe. Imaginujesz, a postac dopisuje, przewrotnie to wyszło i ciekawie. Tylko błędów jest kilka, np. piszesz "widzę na jednej z gałęzi Postać. Ma czarne skrzydła...", ok, ale w następnym akapicie masz już "Fakt iż patrzy się na mnie gdy ja go opisuje budzi dyskomfort." Jeżeli postać, to "...gdy ja JĄ opisuję...".
    "Ów uczucie jest niczym sznur..." tu powinno być "Owo uczucie..." albo prościej "To uczucie...".
    Gdzieś tam jeszcze brak przecinków - drobiazgi.
    Mnie się podobało i daję ci piętkę ;)
  • detektyw prawdy 21.05.2017
    wreszcie dobre opowiadanie. 5
  • Vita 25.05.2017
    To jest dobre opowiadanie. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania