Pragnę wolności

Pragnę wolności

Nie chcę zatem widzieć murów i ogrodzeń, nie chcę słyszeć szmeru łańcucha oraz obłudy, nie chcę aby me ręce zdobiły kajdany a oczy napełniały się łzami. Nie chcę czuć maski na swej twarzy, ani uśmiechać się gdy serce krwawi. Nie chcę być jak aktor na scenie, ani jak kukiełka w rękach lalkarza, nie chcę być jak ptaszek w klatce, ani jak dzikiej zwierzyny ofiara. Nie chcę być jak pionek na szachownicy, ani jak owca w stadzie, nie chcę być jak kwiatek na łące, ani jak kropla wody w oceanie.

Pragnę wolności!!!

Chcę zatem widzieć nieograniczoną i otwartą przestrzeń, chcę oddychać pełną piersią i uśmiechać się jak najwięcej. Chcę by me ciało było lekkie jak piórko, a oczy me lśniły niczym gwiazdy. Chcę byś sobą i za nic mieć ludzi gadanie, chcę rozłożyć skrzydła i pofrunąć w nieznane. Nie będzie mnie interesować czy ktoś mnie akceptuje, najważniejsze to czuć się dobrze we własnej skórze! Chcę być jak motyl między pajęczynami, oraz jak pająk między kwiatami. Chcę być jak diament połyskujący wśród kamieni, chcę być jak róża kwitnąca wśród cierni. Niczym kolorowy kleks na białej kartce, chcę żyć po swojemu i nie wstydzić się wcale!

Bo ze wszystkich pragnień…… Wolności pragnę najbardziej.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Pasja 29.07.2017
    Twój przekaz to jak głos dzieci kwiatów. Pod koniec lata sześćdziesiątych narodził się ruch, którego główną ideą była szeroko rozumiana WOLNOŚĆ. Pragnęli oni uciec od logistycznego życia. Pozdrawiam 5
  • Szymon Skolarus 29.07.2017
    Dziękuję
  • Szudracz 29.07.2017
    "Wolność kocham i rozumiem..."
  • RubyCrystal 29.07.2017
    Musisz się nacieszyć jedynie wolnością słowa, bo żadnej innej na tym świecie nie doświadczysz. Chociaż i z tą wolnością słowa możnaby polemizować. Parę lat temu też miałam tak piękne i idealistyczne pragnienia. Życie je koryguje i zabija w zarodku. Niemniej, Twój tekst wzniecił we mnie subtelny żar z czasów buntu :) Za to dziękuję.
    Poza tym, mam jedną uwagę. Maniera stawiania dużej ilości kropek jest niewłaściwa. Sądzę, że trzy kropki w wielokropku to całkowicie wystarczająca ilość :D W kołysance też widziałam ten zabieg.
    Pozdrawiam :)
  • Szymon Skolarus 29.07.2017
    Dziękuję :)
  • Tekst całkiem fajny. szczery i taki z serca. gdybyś z tego wyłowił to co najważniejsze i zapisał w formie wiersza mogło by wyjść coś naprawdę fajnego. Dam na zachętę 5, Pozdrawiam
  • Szymon Skolarus 29.07.2017
    Dziękuję
  • motomrówka 30.07.2017
    Jakbyś jeszcze wyrzucił wszystkie "me" (przecież nie jesteś kozą) i zmienił kategorię na "różne" ;)
  • maciekzolnowski 19.06.2018
    Ja też pragnę wolności. Fajnie to opisałeś.
  • Szymon Skolarus 22.06.2018
    Bardzo dziękuję maciekzolnowski :)
  • Something 22.06.2018
    Wolność to materia nieuchwytna - odczucie czysto subiektywne, a zarazem wewnętrzne. Tekst jest swoistą odezwą. Jestem na tak dla takich tworów :) Czekam na więcej :)
  • Szymon Skolarus 22.06.2018
    Bardzo dziękuję Something :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania