Przecinek (dribble)

– Wasza Cesarska Mość, przyniosłem prośbę o ułaskawienie skazańca.

Władca westchnął.

– Musisz mi dzisiaj głowę zawracać? Taki piękny dzień. No dobrze, daj, co tak stoisz. Co my tu mamy…

Monarcha umoczył pióro w inkauście i zamaszyście dopisał: „Powiesić nie ułaskawiam”.

Szambelan wziął pismo. Przeczytał i zapytał:

– Panie, a gdzie postawić przecinek?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Raven18 29.05.2020
    Podoba mi się!
  • Zdzisław B. 29.05.2020
    Ot, a niektórzy mówią, że przecinek nie ma znaczenia ;)
  • DEMONul1234 29.05.2020
    Bardzo dobre, przecinek robi różnicę :)) 5
  • Zdzisław B. 29.05.2020
    ...zwłaszcza dla skazańca ;)
  • Bajkopisarz 29.05.2020
    Fajne ;) Szczegół ma wielkie znaczenie, dla ogółu.
    A w tym zdaniu, gdzie wstawić przecinek: Matka pobiła córkę ponieważ była pijana.
  • Zdzisław B. 30.05.2020
    Bajkopisarzu, zdanie jest źle skonstruowane, przecinek tu nie pomoże. Dalej będzie dwuznaczne - kto był pijany?
    Więc, albo:
    "Pijana matka pobiła córkę", albo:
    "Matka pobiła córkę, gdyż ta była pijana".
  • Pan Buczybór 29.05.2020
    No, pomysłowe. Taki już urok języka polskiego, że bez interpunkcji zupełnie inaczej się czyta.
  • Zdzisław B. 30.05.2020
    Chyba we wszystkich językach są takie pułapki :)
  • DEMONul1234 30.05.2020
    Zdzisław B. To zależy jakie, np. w angielskim można powiedzieć "I didn't do nothing" co znaczy nie zrobiłem niczego. Słyszałem żart, że skoro nie zrobił niczego, to znaczy, że przyznał się do wszystkiego.
  • Zdzisław B. 31.05.2020
    DEMONul1234 Bardzo wieloznaczne, można takiemu wszystko przypisać.
  • Pasja 30.05.2020
    Brak przecinka dla wisielca jest ułaskawieniem. Dla monarchy chyba bez znaczenia. Prawnie można dyskutować - czy wykonać wyrok, czy nie. Ciekawa jestem, co odpowiedział monarcha?

    Pozdrawiam
  • Zdzisław B. 31.05.2020
    Pasjo, to jest pułapka dla wykonującego wyrok. "Monarcha polecił wykonać wyrok czy puścić wolno skazańca"? ;)
    PS. Dokładniej - posłaniec dotarł z takim pismem władcy "Powiesić nie można ułaskawić". Bez przecinka. Co było dalej, podanie nie przekazuje. Ja zaś, na potrzeby mojej miniaturki, zmieniłem czas i miejsce akcji.
    Pzdr.
  • JamCi 30.05.2020
    Doooobre. Niby bez szału, ale myśl robi robotę.
  • Zdzisław B. 31.05.2020
    Dobrze, że się spodobało.,JamCi. Pzdr.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania